Ενδοοικογενειακή Βία Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Ενδοοικογενειακή Βία Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κείμενο Ι

Γκουτέρες: Προστατεύστε τις γυναίκες – Έξαρση της ενδοοικογενειακής βίας στην καραντίνα

Ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών καλεί τον κόσμο να προστατεύσει τις γυναίκες, καθώς η καραντίνα στο σπίτι λόγω Covid-19 επιδεινώνει το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, απηύθυνε έκκληση παγκοσμίως για την προστασία των γυναικών και των νεαρών κοριτσιών «στο σπίτι», καθώς οι καραντίνες που έχουν επιβληθεί για την αναχαίτιση της εξάπλωσης του κοροναϊού επιδεινώνουν το φαινόμενο συζυγικής και ενδοοικογενειακής βίας.

«Η βία δεν περιορίζεται στα πεδία μάχης», υπογραμμίζει ο Γκουτέρες σε ανακοίνωση και σε βίντεο στα αγγλικά με γαλλικούς, αραβικούς, ισπανικούς, κινεζικούς ή ρωσικούς υπότιτλους που εξέδωσε χθες, Κυριακή.

Το μήνυμα του Γκουτέρες

«Δυστυχώς πολλές γυναίκες και νεαρά κορίτσια βρίσκονται ιδιαίτερα εκτεθειμένα στην βία ακριβώς εκεί όπου έπρεπε να προστατεύονται. Στα σπίτια τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απευθύνω σήμερα νέα έκκληση για ειρήνη στο σπίτι, στις οικογένειες, σε όλον τον κόσμο».

«Τις τελευταίες εβδομάδες καθώς επιδεινώνονται οι οικονομικές και κοινωνικές πιέσεις και εγκαθίσταται ο φόβος, ο κόσμος γνωρίζει μια τρομερή έξαρση της ενδοοικογενειακής βίας», σημείωσε ο επικεφαλής του ΟΗΕ.

«Καλώ όλες τις κυβερνήσεις να λάβουν μέτρα πρόληψης της βίας κατά των γυναικών και να προβλέψουν πού θα μπορούν να προσφεύγουν τα θύματα στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου δράσης τους απέναντι στην Covid-19», πρόσθεσε.

Ζητώντας να συνεχιστεί η δίωξη των υπευθύνων από την δικαιοσύνη, ο Γκουτέρες ζήτησε επίσης να τεθούν σε λειτουργία «συστήματα συναγερμού έκτακτης ανάγκης στα φαρμακεία και στα καταστήματα με τρόφιμα», που είναι τα μόνα που παραμένουν ανοιχτά σε πολλές χώρες μετά τα μέτρα που ελήφθησαν για την αναχαίτιση της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού.

«Πρέπει να δράσουμε ώστε να εξασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες θα μπορούν να ζητήσουν βοήθεια με ασφαλή τρόπο χωρίς να το αντιληφθούν αυτοί που τις κακομεταχειρίζονται», επέμεινε ο Γκουτέρες.

Σύμφωνα με γενικά στοιχεία του ΟΗΕ, μια στις τρεις γυναίκες υφίσταται βία κατά τη διάρκεια της ζωής της.

Ωστόσο, αυτήν την περίοδο ο ΟΗΕ δεν είναι σε θέση να υπολογίσει τον αριθμό των γυναικών ή των νεαρών κοριτσιών στον κόσμο που υφίστανται ενδοοικογενειακή βία λόγω του κατ’ οίκον περιορισμού που έχει επιβληθεί για την αναχαίτιση της επιδημίας του SARS-CoV-2.

Γαλλία, Τουρκία, Ινδία…

Σήμερα με την πανδημία Covid-19 πολλές γυναίκες έχουν παγιδευτεί στο σπίτι τους μαζί με αυτόν που τις κακοποιεί και το φαινόμενο αυτό μπορεί να αφορά όλες τις χώρες, υπογραμμίζει ο ΟΗΕ.

Ως εκ τούτου, στις ΗΠΑ, πολλές πόλεις έχουν αναφέρει έναν αυξανόμενο αριθμό περιπτώσεων ενδοοικογενειακής βίας και κλήσεων που έχουν γίνει γι’αυτόν τον λόγο.

Στην Ινδία, ο αριθμός των περιπτώσεων αυτών διπλασιάστηκε κατά την πρώτη εβδομάδα περιορισμού των μετακινήσεων, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή για τις Γυναίκες.

Παράλληλα, Τουρκάλες ακτιβίστριες απηύθυναν έκκληση για καλύτερη προστασία των γυναικών λόγω αύξησης των ανθρωποκτονιών με θύματα γυναίκες από τις 11 Μαρτίου που η κυβέρνηση συνέστησε καραντίνα.

Η πρώτη εβδομάδα των περιορισμών στη Νότια Αφρική είχε ως αποτέλεσμα 90.000 μηνύσεις για άσκηση βίας, ενώ στη Γαλλία η ενδοοικογενειακή βία αυξήθηκε κατά ένα τρίτο σε μια εβδομάδα.

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας ανακοίνωσε επίσης ότι διαπίστωσε αύξηση 75% των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο για στήριξη για επεισόδια ενδοοικογενειακής βίας.

Τα παραδείγματα αυτά αναφέρθηκαν από οργανώσεις ή χώρες που έχουν εδραιωμένα συστήματα για την προστασία των γυναικών.

Την ώρα που ο νέος κοροναϊός εξαπλώνεται, ο ΟΗΕ επισημαίνει ότι αναμένει να έχει λιγότερες πληροφορίες από χώρες που έχουν αδύναμους θεσμούς, με στοιχεία που θα αντανακλούν μόνον την κορυφή του παγόβουνου και θα αφορούν μόνον τις χειρότερες περιπτώσεις.

«Μαζί μπορούμε και οφείλουμε να σταματήσουμε τη βία παντού, στις εμπόλεμες ζώνες όπως και μέσα στα σπίτια, την ώρα που προσπαθούμε να νικήσουμε την Covid-19», υπογράμμισε ο Αντόνιο Γκουτέρες.

Ο ΟΗΕ κρίνει τέλος ότι η βία που ασκείται στις γυναίκες κινδυνεύει να πάρει πιο περίπλοκες μορφές: η έκθεση στον κοροναϊό να χρησιμοποιείται ως απειλή, γυναίκες να διώχνονται από το σπίτι τους χωρίς να έχουν πουθενά αλλού να πάνε, αστυνομία και δικαιοσύνη να κατακλύζονται από υποθέσεις και να βάζουν προτεραιότητες κλπ.

Ο ΟΗΕ ζητεί από τις κυβερνήσεις να συνεχίσουν να προβλέπουν την ύπαρξη κέντρων, στα οποία να μπορούν να καταφεύγουν οι κακοποιημένες γυναίκες και να διατηρήσουν στον ορισμό των βασικών τους υπηρεσιών την υπόθεση της ενδοοικογενειακής βίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κείμενο ΙΙ

Κείμενο ΙΙI

Το ποίημα «Οι υφάντρες»  αναφέρεται στη βία (βιασμούς, δολοφονίες) εις βάρος νέων γυναικών στην πόλη Χουάρες του Μεξικού (από τη δεκαετία του 90 έως σήμερα). Η πόλη είναι γνωστή πια και ως «Πόλη των γυναικών» (ειρωνικός τίτλος). Πολλά από θύματα ήταν εργάτριες και βρέθηκαν θαμμένα σε βαμβακοχώραφα.

Οι υφάντρες

Παγιδεύτηκαν σ’ ένα κακόφημο ποίημα.

Τα μαλλιά τους αλωνίζουν κυνηγοί κεφαλών.

Και στο στόμα λεπίδι, η ποινή στον αγρότη,

πνιγαλίων κι ο φόβος, χρηματίζει σαν φίλος.

 

Την ηχώ τους φιμώνει ο Φωνομέτρης χαφιές.

Ήχοι είναι, θα πούνε· δεν ακούγονται όλοι.

Τα παράθυρα κλείνουν και οι πόρτες κλειδώνουν

και ο τάφος πλευρίζει τον τυχαίο διαβάτη.

 

Μόνο η τραγωδός η σοπράνο

τον κουρέα αγγέλλει εφιάλτη.

Το χέρι υφάντρας θα υψώνει,

που το νέο της σώμα διασχίζει

ο ροζ σατράπης σταυρός.

 

Στου Μεχίκο τ’ αφιόνι, ερημιά και αλάνες.

Είναι βρόχι ο σπόρος, το λαρύγγι τους σφίγγει.

Λαναρίζονται νύφες και στο μάτι μπαμπάκι.

Στη φωνή σου η άμετρη θλίψη. Κι ο Μπαχ.

(Ευτυχία Παναγιώτου)

Χορευτές, Κέδρος 2014

Παρατηρήσεις

ΘΕΜΑ 1ο:

Α. Το κείμενο 1 αναφέρεται στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας. Να μεταφέρετε στη τάξη σας σε ένα κείμενο 70 λέξεων τις λύσεις που προτείνει ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπισή του.

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ 2ο:

Β.1. Ποιος είναι ο σκοπός του μηνύματος του Αντόνιο Γκουτέρες. Με ποιον τρόπο προσπαθεί να αποδείξει την ορθότητα των απόψεών του;

Μονάδες 5

Β.2. Ο ΟΗΕ κρίνει τέλος ότι η βία που ασκείται στις γυναίκες κινδυνεύει να πάρει πιο περίπλοκες μορφές: η έκθεση στον κοροναϊό να χρησιμοποιείται ως απειλή, γυναίκες να διώχνονται από το σπίτι τους χωρίς να έχουν πουθενά αλλού να πάνε. Στο επιτονισμένο μέρος της παραπάνω πρότασης να μετατρέψετε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική (5 μονάδες). Ποιες διαφορές αντιλαμβάνεστε: Για ποιο λόγο ο συντάκτης του κειμένου προτίμησε την παθητική σύνταξη; (5 μονάδες)

Μονάδες 10

Β.3. Ποια είναι η διαφορά που υπάρχει στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας που λαμβάνει χώρα στις αναπτυγμένες χώρες και σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου σύμφωνα με το κείμενο 1;

Μονάδες 10

Β.4. Να αναδιατυπώσετε αναλυτικά το μήνυμα που εμπεριέχεται στο κείμενο 2. Πώς συσχετίζεται με το θέμα του κειμένου 1; Να σχολιάστε το σύνθημά του. (120 λέξεις)

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ 3ο:

Γ. Να ερμηνεύσετε το ποίημα της Ευτυχίας Παναγιώτου και να καταγράψετε τα συναισθήματα που σας μεταδίδει λαμβάνοντας υπόψη σας τους κειμενικούς δείκτες (εικόνες, υποδηλώσεις, παρομοιώσεις, προσωποποιήσεις) αλλά και τα επεξηγηματικά σχόλια που δίνονται στην εισαγωγή (100 λέξεις)

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ 4ο:

Δ. Το θέμα της βίας εντός αλλά και εκτός της οικογένειας όχι μόνο συνεχίζει να απασχολεί τις κοινωνίες αλλά όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν πως διογκώνεται. Σε άρθρο που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Παρατηρητής» να αναφερθείτε στις διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο της βίας εστιάζοντας στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί.  (350 λέξεις)

Μονάδες 30

Για να δείτε τις ενδεικτικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του κριτηρίου επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ενδοοικογενειακή βία Β: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Πατέλη Βασιλείου, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.