Ελεύθερος Χρόνος Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ελεύθερος Χρόνος Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Παλαιότερα υπήρχαν συνήθειες των ανθρώπων που καθιστούσαν τη ζωή τους ήρεμη κι ευχάριστη: η συνήθεια του καφέ με φίλους με χαλαρή αλλά ποιοτική συζήτηση έχει αντικατασταθεί από τον καφέ και τη συζήτηση «στο πόδι». Τα Κυριακάτικα οικογενειακά ή φιλικά τραπέζια σταμάτησαν κι έτσι οι Κυριακές πια μοιάζουν με Δευτέρες. Τέλος, ενώ παλιά η γειτονιά γέμιζε ζεστασιά και επαφή τους ανθρώπους, τώρα τα άτομα ζητούν καταφυγή κλεισμένοι στα σπίτια τους. (71 λέξεις)

ΘΕΜΑ Β

Β.1.α = Σωστό, β = Λάθος, γ = Σωστό, δ = Σωστό, ε = Λάθος

Β.2.α. Το θέμα της 2ης παραγράφου αφορά την αίσθηση του χρόνου που έχει ο σύγχρονος άνθρωπος. Στην παράγραφο τονίζεται η έλλειψη του χρόνου ή αλλιώς το «κυνήγι του χρόνου», η αίσθηση του επείγοντος. Ο άνθρωπος ακολουθεί καταιγιστικούς ρυθμούς κι επομένως διέπεται από απογοήτευση. Η επικοινωνία εμποδίζεται, η δυσαρέσκεια και το άγχος κυριαρχούν, η υγεία και η ευεξία του ανθρώπου απειλείται. Ο συγγραφέας επιλέγει να αποδείξει τη θέση του κάνοντας επίκληση στη Λογική και χρησιμοποιεί επιχείρημα και τεκμήρια. Τα τεκμήρια είναι πορίσματα ερευνών όπως φαίνεται από τα την αναφορά των πορισμάτων επιστημόνων: «μια συντριπτική και συνεχή αίσθηση … απογοήτευση». Παράλληλα, η θέση του ενισχύεται από λογικό επιχείρημα:

1η προκείμενη: Η βιασύνη μπορεί να μπλοκάρει την επικοινωνία, να προκαλέσει δυσαρέσκεια και άγχος.

2η προκείμενη: Το άγχος προκαλεί έκρηξη ορμονών.

3η προκείμενη: Οι ορμόνες επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα υγεία και ευεξίας.

Συμπέρασμα (εννοείται): Η βιασύνη επηρεάζει αρνητικά τη υγεία και ευεξία του ανθρώπου.

Β.2.β.

  • Περιορίστε τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
  • Κάντε φίλους έστω για λίγο.
  • Πού και πού παραχωρήστε τη σειρά σας.

 

 

Β.3.α. Το κείμενο οργανώνεται πάνω σ΄ έναν άξονα δύο ρηματικών προσώπων: το α πληθυντικό πρόσωπο (παρασυρόμαστε, ακολουθούμε, ξεχνιόμαστε, ενστερνιζόμαστε) και το γ ενικό πρόσωπο (προχωρά, εξελίσσεται, βρίσκεται, θεωρείται, τείνει). Από τη μια ο συγγραφέας επιλέγει να χρησιμοποιεί γ ενικό πρόσωπο, γιατί θέλει να περιγράψει με αντικειμενικότητα, απρόσωπο τόνο και αποστασιοποίηση κάτι που ισχύει με καθολικότητα στην εποχή μας: η βιασύνη, η έλλειψη χρόνου, το κυνήγι του χρόνου έχει αρνητικές συνέπειες στη ζωή των ανθρώπων. Από την άλλη χρησιμοποιεί α πληθυντικό πρόσωπο όταν θέλει να μιλήσει για τις επιπτώσεις των καταιγιστικών ρυθμών ζωής στους ανθρώπους δίνοντας καθολικότητα στο θέμα και παράλληλα πιο προσωπικό τόνο και εντάσσοντας και τον εαυτό του στο σύνολο που έχουν γευτεί το ίδιο βίωμα: «ιδίως για εμάς από την επαρχία που το έχουμε ζήσει από πρώτο χέρι».

Β.3.β. Τίτλος χωρίς σχόλιο: Η διαχείριση του χρόνου παλαιότερα και σήμερα.

Τίτλος με σχόλιο: Χρόνος : φίλος χθες, αμείλικτος εχθρός σήμερα.

ΘΕΜΑ Γ

Το απόσπασμα ανήκει στη σύνθεση του Τάσου Λειβαδίτη: «25η Ραψωδία της Οδύσσειας» και βασικό του θέμα είναι ο χρόνος. Η σύνθεση αυτή παραπέμπει – όπως φανερώνει ο τίτλος – στην εμπειρία του Οδυσσέα που συνέχισε το ταξίδι του. Ο ποιητής θεωρεί ότι ο χρόνος νομοτελειακά «κυλάει», «έγινε για να κυλάει», αυτή είναι η φύση του και τίποτε δεν μπορεί να την ανατρέψει. Το πέρασμα του χρόνου νομοτελειακά κι αυτό τελειώνει τα συναισθήματα: «οι έρωτες για να τελειώνουν», το ίδιο και η ζωή : «η ζωή για να πηγαίνει στο διάολο», γιατί και η ζωή και τα συναισθήματα σχετίζονται αξεδιάλυτα με το χρόνο. Αν ο χρόνος κυλήσει, τελειώνουν κι αυτά μαζί του. Το ποιητικό υποκείμενο με το προσωπείο του Οδυσσέα μιλώντας σε α ενικό πρόσωπο νικά το χρόνο γιατί δεν στερεύει μέσα του η δίψα για ζωή: «Μονάχα όποιος τα διψάει όλα/ μπορεί να με προφτάσει». Η μεταφορά «διψάει για όλα» αναφέρεται στο πάθος για ζωή κι εμπειρίες. Μόνο αυτοί λοιπόν που θέλουν να βιώσουν την ζωή τους πλέρια μπορούν να «προφτάσουν» τον Οδυσσέα. Μόνο αυτού του είδους η βίωση του χρόνου μπορεί να είναι ουσιαστική. Ο ποιητής επιμένει πως ο χρόνος κατασπαράζει τα πάντα: «ό, τι ζήσαμε χάνεται», γιατί πιστεύει πως ο χρόνος δεν παγιδεύεται και με την εικόνα «γκρεμίζεται μέσα στο σάπιο οισοφάγο του χρόνου» και τη χρήση του επιθέτου «σάπιος» παραπέμπει στην αναπόδραστη φθορά που επιφέρει ο χρόνος σε κάθε τι ζωντανό. Διαφυγή από τη νομοτελειακή φθορά δεν υπάρχει, παρά μόνο «καμιά φορά /τις νύχτες, θλιβερό γερασμένο μηρυκαστικό τ’ αναμασάει η ξεδοντιασμένη μνήμη». Ο ποιητής παρομοιάζει το χρόνο με «μηρυκαστικό» που αναμασά τα βιώματα μέσω των αναμνήσεων. Οι αναμνήσεις προσωποποιούνται και παρουσιάζονται ως μια γερασμένη οντότητα: « η ξεδοντιασμένη μνήμη». Θεωρεί όμως πως οι αναμνήσεις δεν είναι κάτι αληθινό γι αυτό και παραθέτει τον αινιγματικό στίχο: «όσα δεν ζήσαμε, αυτά μας ανήκουν».

ΘΕΜΑ Δ

Χρόνος… πανδαμάτωρ

Πρόλογος: Έχετε ποτέ νιώσει την ανάγκη να βρεθείτε σε μια έρημη παραλία, ο ήλιος να σας χαϊδεύει το πρόσωπο, ο παφλασμός των κυμάτων να σας ηρεμεί και το απαλό αεράκι να σας χαλαρώνει; Αν ναι, τότε ίσως οι καταιγιστικοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής ίσως σας έχουν εξουθενώσει και ίσως να είναι η στιγμή να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας για τη διαχείριση του χρόνου σας και – γιατί όχι; – να αλλάξετε ρυθμούς ζωής. Απλά αναλογιστείτε τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή σας το «κυνήγι του χρόνου» και του χρήματος.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

  • ΑΓΧΟΣ: Το άγχος κυριαρχεί, γιατί οι δυνάμεις και οι ικανότητες μας είναι πεπερασμένες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουμε τα πάντα. Το άγχος εξάλλου σχετίζεται με τα προβλήματα υγείας και ευεξίας τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο.
  • ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Με την κυριαρχία των καταιγιστικών ρυθμών δεν είμαστε αποτελεσματικοί σε όσα κάνουμε, γιατί δεν δίνουμε όλη μας την προσοχή και το χρόνο σε κάθε υποχρέωση που αναλαμβάνουμε, δεν αφήνουμε τις σκέψεις τις σκέψεις να ωριμάσουν κι έτσι δεν έχουμε πάντα τα καλυτέρα αποτελέσματα στις προσπάθειές μας.
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: η επικοινωνία, η φιλία, το χτίσιμο των σχέσεων απαιτούν το χρόνο μας. Αν δεν τον διαθέτουμε, δεν επενδύουμε στους άλλους ανθρώπους με αποτέλεσμα την αδυναμία να θεμελιώσουμε υγιείς και αμφίδρομες σχέσεις.
  • ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ: Η επαφή με τον ίδιο μας τον εαυτό, η κατανόηση και η βαθύτερη εξερεύνηση του «είναι» μας, η ενδοσκόπηση και η αυτογνωσία τελικά είναι ζητήματα χρόνου. Για αυτό ο σύγχρονος άνθρωπος δεν κατανοεί ούτε τα συναισθήματα, ούτε τα βιώματα, ούτε τις επιθυμίες του. Η σύνδεση με τον εαυτόν μας είναι η προϋπόθεση για την ευτυχία και την πρόοδο μας

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Αν αναλογιστείτε τη σημασία που έχει η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω για την απόκτηση ποιότητας στη ζωή μας τότε δεν μένει παρά να χαλαρώνετε συνεχώς τους ρυθμούς σας. Σκεφτείτε όλα αυτά που θα κερδίσετε αν επιλέξετε την… επιβράδυνση!

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Ελεύθερος χρόνος

Οι απαντήσεις στο κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκαν σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχονται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Γιώτας Μπάγκα, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.