Ελευθερία Βούλησης Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ελευθερία Βούλησης Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α 

Α. Σύμφωνα με τον συγγραφέα, οι χειροκροτητές της ψηφιακής εποχής συναθροίζονται σε μία μεγάλη κοινότητα η οποία καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις σύγχρονες κοινωνικές και αισθητικές τάσεις. Το εικονικό χειροκρότημα, σε αντίθεση με το ζωντανό, μπορεί να είναι βουβό, αλλά είναι μόνιμο, διαπεραστικό, πανίσχυρο και διαδίδεται σε όλο τον κόσμο. Τέλος, η συχνότητα και η συνέπεια ανταλλαγής εικονικών επιδοκιμασιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί το νέο κριτήριο διαμόρφωσης δημοφιλών συμμετεχόντων.

Θέμα Β

Β.1.  α) ΣΩΣΤΟ, β) ΛΑΘΟΣ, γ) ΣΩΣΤΟ, δ) ΛΑΘΟΣ, ε) ΣΩΣΤΟ

Β.2. α) Επιλογές ειδικού λεξιλογίου: γκάτζετ, likes, cocooning, ιντερνετικό/ψηφιακό χειροκρότημα, εικονική κολλεκτίβα, share, reblog, retweet, repost, brand name, user friendly, διαδικτυακή περφόρμανς

Ο γράφων πραγματεύεται ένα θέμα που σχετίζεται άμεσα με την ψηφιακή τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ψηφιακό περιβάλλον είναι ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αναφοράς μέσα στο οποίο έχουν αναπτυχθεί όροι σχετικοί με τη δραστηριότητα των χρηστών μέσα σε αυτό. Οι περισσότεροι από αυτούς τους όρους προέρχονται από την αγγλική/ τεχνοαγγλική γλώσσα και αποτελούν ένα κοινόχρηστο πλέον λεξιλόγιο της ψηφιακής επικοινωνίας, αναγνωρίσιμο από τους χρήστες. Έτσι, ο γράφων επικοινωνεί άμεσα και απρόσκοπτα με τους αναγνώστες του, θεωρώντας βέβαια ως δεδομένο ότι απευθύνεται σε κοινό που δραστηριοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και είναι εξοικειωμένο με αυτή την ορολογία.

β) Πρόθεση της γράφουσας είναι να καταδείξει την υποτίμηση/υπονόμευση της γυναικείας πνευματικότητας και λογοτεχνικής δημιουργίας από την ανδροκρατούμενη κοινωνία μέχρι και τα μέσα του 20ου αιώνα. Η γράφουσα μετέρχεται διάφορες και διαφορετικές γλωσσικές επιλογές για να μεταδώσει στους αναγνώστες το κλίμα ειρωνείας και αμφισβήτησης που υφίσταντο οι γυναίκες με πνευματικές ανησυχίες εκείνης της περιόδου.

Ο ίδιος ο τίτλος είναι ενδεικτικός της αμφισβήτησης αυτής «Ολίγον μύωψ…», ο οποίος αποτυπώνει έναν χαρακτηρισμό που απέδιδαν μειωτικά στις πνευματώδεις γυναίκες και μαζί με τη χρήση των αποσιωπητικών αποσιωπά κι άλλα αρνητικά στοιχεία που συσχετίζονταν με την εξωτερική εμφάνιση αυτών των γυναικών, τα οποία αναφέρονται μέσα στο κείμενο.

Επιπλέον, η κριτική που ασκείται στο βιβλίο της Μέλπως Αξιώτη αποτυπώνεται με μία ειρωνική ευχή και την πρόταξη του επιρρήματος τουλάχιστον που αγγίζει τελικά τα όρια του χλευασμού («Ας ελπίσουμε τουλάχιστον, ότι, κατά τ’ άλλα, το γυναικείο βιβλίο θα είναι κομψό και… καλοντυμένο»).

Τέλος, η αναφορά του υποκοριστικού «σπιτάκι» μαζί με τη σύμφραση «γυναικεία δουλειά» από τη συμβουλή του ανώνυμου κριτικού είναι δηλωτικές του κοινωνικού στερεότυπου της εποχής, το οποίο αναγνώριζε  στις γυναίκες μόνο την ιδιότητα της νοικοκυράς.

Θέμα Γ

Το βασικό θέμα του τραγουδιού είναι η φυγή/ δραπέτευση από μία δυσάρεστη/ καταπιεστική πραγματικότητα. Η πραγματικότητα αυτή συμβολίζεται με έναν κύκλο ο οποίος παρέχει μια μορφή ασφάλειας και η απομάκρυνση από τα όριά του επιφέρει την καταστροφή. Αυτό δηλώνεται με μία οπτική εικόνα (Μου λεν αν φύγω από τον κύκλο…να γυροφέρνω) και συμπληρώνεται από ένα άλλο δεδομένο, την αγριότητα του κόσμου, η οποία αποδίδεται με μία μεταφορά (Και πως ο κόσμος είν’ ανήμερο θεριό… καλά είναι να σωπαίνω). Και παρότι αυτή η πραγματικότητα μπορεί να εξοργίζει το ποιητικό υποκείμενο σε σημείο τρέλας/ παράνοιας, υπάρχει ακόμη μία σύμβαση, αυτή της μοναχικής θλίψης και της μη ανατροπής της πραγματικότητας, λόγω της ανωριμότητας ή της ασημαντότητάς του, που αποδίδεται εμφατικά με μία επανάληψη (είμαι μικρός πολύ μικρός για να τ’ αλλάξω). Σε όλα αυτά, ωστόσο, το ποιητικό υποκείμενο αρνείται να ενδώσει. Με μία κινητική εικόνα και μία παρομοίωση αισθητοποιείται η άρνηση του να συμβιβαστεί (Μα εγώ μ’ ένα άγριο περήφανο χορό σαν αετός πάνω απ’ τις λύπες θα πετάξω)./ Με μία διπλή άρνηση και την ειρωνική επανάληψη του «σιγά» αισθητοποιείται η απόφασή του να μην ενδώσει σε αυτές τις συμβάσεις (Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ).

Συμφωνώ με την απόφασή του να βρει διόδους διαφυγής από αυτή την καταπιεστική πραγματικότητα. Από τον φόβο ή τη θλίψη που προκαλεί ο συμβιβασμός με τα κοινωνικά στερεότυπα, επιλέγει την υπερήφανη στάση της άρνησης και της απόσυρσης σε έναν δικό του ελεύθερο κόσμο.

Θέμα Δ

Ενδεικτική απάντηση σε μορφή κειμένου

«Εκείνο που μετρά…»

Τα τελευταία δύο χρόνια, από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα μέτρα υγειονομικής προστασίας έχουν θέσει περιορισμούς στην ελευθερία της βούλησής μας. Ελευθερίες που σχετίζονταν με την κοινωνική μας ζωή και τις θεωρούσαμε δεδομένες, δεν είναι πια, και αυτό μας προκαλεί συναισθήματα δυσαρέσκειας, θλίψης και ανησυχίας για το αν θα επανέλθει ποτέ «η παλιά κανονικότητα». Αναρωτιέμαι, ωστόσο, τελευταία, είναι μόνο η πανδημία αυτή που δεσμεύει τη βούλησή μας;

Αναμφίβολα δε βρισκόμαστε στις αρχές του 20ου αιώνα ούτε στα μέσα, περίοδο κατά την οποία οι γυναίκες με πνευματικές και λογοτεχνικές ανησυχίες αντιμετώπιζαν την επικριτική διάθεση της ανδροκρατούμενης κοινωνίας σε κάθε διανοητική τους έκφραση και τα αυστηρά κοινωνικά στερεότυπα που τις ήθελαν κλεισμένες στο σπίτι και ολότελα αφοσιωμένες στις οικοκυρικές εργασίες και στη φροντίδα της οικογένειας.

Ωστόσο, δεν παύουν και στη δική μας εποχή να υπάρχουν δεσμεύσεις κοινωνικές, οι οποίες επιβάλλουν μία συγκεκριμένη εικόνα ευρέως αποδεκτή. Ειδικά στο νέο ψηφιακό περιβάλλον βλέπουμε να διαμορφώνονται συγκεκριμένα κριτήρια αναγνωρισιμότητας ή δημοφιλίας, τα οποία συνδέονται με την αδιάλειπτη παρουσία σε ό,τι συμβαίνει. Αρκεί να εκφράζει κάποιος την επιδοκιμασία του (like) σε όσο το δυνατόν περισσότερες αναρτήσεις και γίνεται αναγνωρίσιμος. Η δύναμη της μάζας έχει πάρει εικονική μορφή και μας παρασέρνει ακούσια τις περισσότερες φορές στη δίνη της νέας ισχυρής δημόσιας εικόνας.

Ακούσια παρασυρόμαστε όμως και από τις παρέες της πραγματικής ζωής, από τα «θέλω» τους και από συμπεριφορές που οδηγούν πολύ συχνά σε επικίνδυνες καταστάσεις. Δεν είναι δύσκολο να παρασυρθείς, για παράδειγμα, από μία παρέα οπαδών της αγαπημένης σου ομάδας σε βίαιες ή και ακόμη χειρότερα εγκληματικές ενέργειες. Η ένταση και το πάθος για κάτι που αγαπάς μπορεί να σε βγάλουν από τα όρια της δικής σου βούλησης και οι πολλοί πάντα βρίσκουν τη δύναμη να επιβάλλουν τη θέλησή τους στους λίγους.

Τι χρειάζεται; Εγρήγορση και αυτοκριτική. Κανένας δεν μπορεί να μας επιβάλει να γίνουμε άδικοι και βίαιοι. Η βούλησή μας για να είναι ελεύθερη οφείλει να εμπεριέχει και το «όχι» απέναντι σε κάθε μορφή πίεσης και εξαναγκασμού, απ’ όπου κι αν προέρχεται, από τον ψηφιακό ή τον πραγματικό κόσμο. Η ένταξή μας σε μία ομάδα ή μία κοινότητα είναι δική μας επιλογή, όσο αυτή η επιλογή μάς ευχαριστεί και δε μας καταπιέζει. Υπάρχει και η δυνατότητα άρνησης και απομάκρυνσης, γιατί οι πολλοί αποκτούν ισχύ από τον καθένα από εμάς ξεχωριστά.

Επομένως, εκείνο που μετρά είναι να είμαστε εμείς οι ίδιοι ευχαριστημένοι με τις επιλογές μας. Ελευθερία βούλησης σημαίνει ελευθερία επιλογών. Όμως, χρειάζεται να είμαστε σε επαγρύπνηση, αφού τίποτα δεν είναι δεδομένο και για όλα χρειάζεται να αγωνιζόμαστε. Είναι η σειρά μας!

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ελευθερία βούλησης Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Οι απαντήσεις για το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκαν σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχονται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Κασσιμάτη Μαρία, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.