Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κείμενο Ι

Metaverse: Πώς θα είναι ο νέος ψηφιακός κόσμος

Ο νέος ψηφιακός κόσμος του metaverse (ή μετά-σύμπαν) αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα που σταδιακά παίρνει σάρκα και οστά, προετοιμάζοντάς μας για ένα νέο κεφάλαιο που θα φέρει ριζικές αλλαγές καθώς και νέες προκλήσεις, τόσο στην επαγγελματική όσο και την κοινωνική μας ζωή.

Το metaverse συνδυάζει δύο έννοιες, οι οποίες υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια: 1) την εικονική πραγματικότητα και 2) μια δεύτερη ψηφιακή ζωή. Σύμφωνα με τους New York Times, οι ειδικοί στον τομέα της Τεχνολογίας ονειρεύονται εδώ και δεκαετίες, μια εποχή, στην οποία οι εικονικές μας ζωές θα παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο με τις κανονικές μας ζωές. Δηλαδή, από θεωρητικής απόψεως, να περνάμε πολύ χρόνο συναναστρεφόμενοι τους φίλους και τους συναδέλφους μας, σε εικονικά περιβάλλοντα. Κατά συνέπεια, θα ξοδεύουμε και χρήματα στον διαδικτυακό αυτό χώρο, για την αγορά ρούχων και αντικειμένων για τις ψηφιακές εκδοχές των εαυτών μας (avatars). […]

Ο Μάθιου Μπολ, επιχειρηματίας που έχει εξετάσει σε βάθος το θέμα, αναφέρει ότι το μετασύμπαν αντιπροσωπεύει το τέταρτο κύμα στον τομέα των υπολογιστών, μετά τον κεντρικό υπολογιστή (mainframe), τον προσωπικό υπολογιστή και τον φορητό υπολογιστή. «Περνάει στη φάση αυτού που πολλοί αποκαλούν “υπολογιστή περιβάλλοντος”, αναφέρει ο ίδιος σχετικά με το metaverse. «Σημαίνει να είσαι εντός του υπολογιστή κι όχι απλά να τον χρησιμοποιείς. Σημαίνει να είσαι πάντα μέσα στο διαδίκτυο παρά να έχεις απλώς πρόσβαση σε έναν διαδικτυακό κόσμο».

Όταν το metaverse μπει στις ζωές μας, αναμένεται να αλλάξει εκ θεμελίων τον τρόπο που εργαζόμαστε, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.  Ειδικότερα, κάθε φορά που θα πρέπει να συναντηθούμε με συναδέλφους ή πελάτες, θα συνδεόμαστε σε εικονικούς χώρους, οι οποίοι θα είναι τόσο ρεαλιστικοί που θα μας κάνουν να αισθανόμαστε σαν να βρισκόμαστε πράγματι εκεί. Θα βλέπουμε ο ένας τον άλλον σε μορφή avatar, τα οποία – εάν το θελήσουμε – θα είναι σχεδόν ίδια με εμάς. Και φορώντας ειδικά γάντια, θα μπορούμε να αγγίζουμε και να μεταχειριζόμαστε εικονικές εκδοχές πραγμάτων, όπως μηχανήματα ή υφάσματα.

Οι εταιρείες που υιοθετούν την τηλεργασία θα συνεχίσουν να διεξάγουν σε ορισμένες περιπτώσεις, συσκέψεις με φυσική παρουσία. Ωστόσο, κάποιοι ειδικοί αναμένουν ότι το νέο εικονικό περιβάλλον πρόκειται να αλλάξει εκ θεμελίων τον τρόπο που εργάζονται πολλοί άνθρωποι, ενώ θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας, κάποιες από τις οποίες δεν υπάρχουν ακόμα. […]

Βέβαια, το Metaverse αναμένεται να φέρει και νέες προκλήσεις, όπως μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας και αναμφίβολα αύξηση του ρυθμού αντικατάστασης υπαλλήλων, αφού η τοποθεσία θα θεωρείται λιγότερο σημαντική. Επιπλέον, οι εργοδότες θα παρακολουθούν στενότερα όσα κάνουν οι εργαζόμενοι, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό σε ό,τι αφορά την ιδιωτικότητα. Τα εικονικά γραφεία θα δημιουργήσουν επίσης την ανάγκη για νέους κανόνες – όπως για παράδειγμα, την ύπαρξη ενδυματολογικού κώδικα για τα avatar.

Διασκευή άρθρου για τις ανάγκες του κριτηρίου, Εφ. Καθημερινή, Τάσος Ντάφλος, 09.02.2022

(https://www.kathimerini.gr/world/561708835/metaverse-pos-tha-einai-o-neos-psifiakos-kosmos-rizikes-allages-kai-nees-prokliseis/  , ανάκτηση 11/03/22)

Κείμενο ΙΙ

Μπορεί το Metaverse να μην έχει αναπτυχθεί πλήρως ακόμη, ωστόσο τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας δίνουν ήδη μία «γεύση» για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με το World Economic Forum, είναι νωρίς ακόμα να μιλά κανείς για τους κινδύνους και τις αλλαγές που θα φέρει το Metaverse. Ωστόσο, με βάση τα παρόντα δεδομένα υπάρχουν τρία πράγματα που οι γονείς θα πρέπει να λάβουν υπόψιν όσον αφορά τη χρήση του από παιδιά.

Πρώτα από όλα θα είναι δυσκολότερο να προστατευτούν τα παιδιά από ακατάλληλο περιεχόμενο. Τα βιντεοπαιχνίδια για κονσόλες έχουν προειδοποιήσεις ειδικά για τα παιδιά. Παρά ταύτα, οι προειδοποιήσεις στο Μetaverse θα φαίνονται μόνο στο άτομο που βρίσκεται ήδη στην ψηφιακή πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, αναμένεται να γίνει δυσκολότερο να διασφαλίσετε ότι τα παιδιά έχουν πρόσβαση μόνο σε κατάλληλο περιεχόμενο.

Επιπλέον, τα παιδιά θα αξιολογήσουν διαφορετικά το Μetaverse σε σχέση με τους ενήλικες. Σύμφωνα με ορισμένες έρευνες τα παιδιά ενδέχεται να απορροφηθούν πολύ περισσότερο από την εν λόγω εμπειρία σε σχέση με τους ενήλικες γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα όσον αφορά την επίβλεψη και τον περιορισμό του χρόνου που περνούν στο Μetaverse.

Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να ασχοληθούν ενεργά με το Μetaverse. Εάν τα παιδιά φορούν τη συσκευή, δε θα μπορείτε πια να ελέγξετε τι ακριβώς παρακολουθούν στην οθόνη. Για να μπορούν να διασφαλίσουν ότι η εμπειρία τους θα είναι καλή και ασφαλής, θα πρέπει να ενημερωθούν για το Metaverse και όσα προσφέρει.

Lifo, Τech & Science, 30.1.2022

(https://www.lifo.gr/now/tech-science/metaverse-ta-3-pragmata-poy-prepei-na-gnorizoyn-oi-goneis , ανάκτηση 11/03/22)

Κείμενο ΙΙΙ

Εισαγωγικό σημείωμα: το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί απόσπασμα από το έργο Νευρομάντης του Ουίλιαμ Γκίμπσον(1984). Ο Νευρομάντης κέρδισε τα βραβεία Hugo, Nebula και Philip Dick και αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο για το κίνημα στον χώρο της επιστημονικής φαντασίας που ονομάστηκε Κυβερνοπάνκ.

[…] Στην οθόνη της Sony, ένας δισδιάστατος διαστημικός πόλεμος έδωσε τη θέση του σε ένα δάσος από γραφικές παραστάσεις που έδειχναν τις δυνατότητες αναπαράστασης στον χώρο των λογαριθμικών σπειροειδών. Ακολούθησαν εικόνες από εργαστηριακά ζώα συνδεδεμένα με ηλεκτρόδια σε πειραματικές συσκευές, και κράνη που κατεύθυναν οπλικά συστήματα σε αεροπλάνα και τανκ. «Το ηλεκτροσύμπαν. Μια συμβατική παραίσθηση την οποία μοιράζονται κάθε μέρα δισεκατομμύρια χειριστές σε ολόκληρο τον κόσμο. Παιδιά που μαθαίνουν τις μαθηματικές έννοιες… μια γραφική αναπαράσταση των πληροφοριών που προέρχονται από όλα τα κομπιούτερ της ανθρωπότητας. Αφάνταστη πολυπλοκότητα. Φωτεινές γραμμές μέσα στο αδιάστατο του ανθρώπινου νου, συμπλέγματα και γαλαξίες πληροφοριών. Σαν τα φώτα μιας πόλης που αφήνουν τη θέση τους…»

«Τι είναι αυτό;» ρώτησε η Μόλι καθώς εκείνος άλλαζε κανάλι.

«Παιδικό πρόγραμμα». Ένας χείμαρρος από εικόνες εναλλάσσονταν καθώς το μηχάνημα συνέχισε να αλλάζει μόνο του τα κανάλια. «Σβήσε» είπε ο Κέις.

«Θέλεις να δοκιμάσεις τώρα Κέις;». Φόρεσε τη μαύρη υφασμάτινη ταινία γύρω από το κεφάλι του, προσέχοντας να μη κουνήσει τα ευαίσθητα ηλεκτρόδια. Κοίταξε αφηρημένα προς το πληκτρολόγιο, αλλά χωρίς να το βλέπει πραγματικά. Έβλεπε τη βιτρίνα στο Νίνσει με τα ασημένια σούρικεν που έλαμπαν στο φως. Έκλεισε τα μάτια. Βρήκε με την αφή το κουμπί που έβαζε σε λειτουργία τη συσκευή.

Μέσα στο σκοτάδι των κλειστών ματιών εμφανίστηκαν ασημένιες ανταύγειες σαν να έρχονταν από το βάθος του διαστήματος και εικόνες ανάκατες σαν φιλμ που ξέφευγε από το πλαίσιό του. Σύμβολα, εικόνες, πρόσωπα, ένας χείμαρρος από οπτικές πληροφορίες. Ένας γκρίζος δίσκος στο χρώμα του ουρανού της Σιμπα.

Τώρα.

Ο δίσκος άρχισε να περιστρέφεται όλο και γρηγορότερα, έγινε μια σφαίρα με αχνό γκρίζο χρώμα. Άρχισε να μεγαλώνει… Άρχισε να κυλάει, να ανθίζει για κείνον, ένα ταχυδακτυλουργικό κόλπο από ρευστό νέον, το αδιάστατο σπίτι του, η πατρίδα του, ξεδιπλωνόταν μπροστά του, μια τρισδιάστατη σκακιέρα που εκτεινόταν στο άπειρο. Είδε την πορφυρή πυραμίδα της Eastern Seaboard Fission Authority πίσω από τους πράσινους κύβους της Mitsubishi Bank of America και πιο πάνω, πολύ πιο μακριά, είδε τις σπείρες των στρατιωτικών συστημάτων, επιβλητικές και απρόσιτες.

Και από κάπου άκουσε το γέλιο, το δικό του γέλιο, μέσα σε ένα δωμάτιο εργοστασίου, ενώ τα δάχτυλά του χάιδευαν το πληκτρολόγιο, και δάκρυα ανακούφισης κυλούσαν στα μάγουλά του.

Όταν έβγαλε τα ηλεκτρόδια, η Μόλι είχε φύγει και το δωμάτιο ήταν σκοτεινό. Κοίταξε την ώρα. Είχε μείνει στο ηλεκτροσύμπαν πέντε ώρες.

 Ουίλιαμ Γκίμπσον, Νευρομάντης, εκδόσεις Αίολος 1998, σ. 66-67

Παρατηρήσεις

ΘΕΜΑ Α.

Α1. Να αποδώσετε περιληπτικά σε ένα δικό σας κείμενο 60-70 λέξεων τις νέες προκλήσεις που θα φέρει το Metaverse στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με το Κείμενο 1.

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β.

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, με βάση το Κείμενο 1 και το Κείμενο 2, τις παρακάτω περιόδους λόγου, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε περίοδο, τη λέξη Σωστό ή Λάθος:

Κείμενο 1

α. Στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα που διαμορφώνεται η εικονική μας ζωή δεν θα μπορέσει ποτέ να παίξει εξίσου σημαντικό ρόλο με την κανονική μας ζωή.

β. Το Metaverse θα επιφέρει ριζικές αλλαγές στον εργασιακό χώρο δημιουργώντας ακόμα και νέα επαγγέλματα που σήμερα δεν υπάρχουν.

γ. Στον εικονικό κόσμο του Metaverse οι εργαζόμενοι εύκολα θα εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητά τους, αφού καθίσταται δυσκολότερο πια για τους εργοδότες να τους παρακολουθήσουν.

Κείμενο 2

δ. Στον εικονικό κόσμο του Metaverse θα είναι εύκολο για τους γονείς μέσω ειδικών προγραμμάτων να ελέγχουν την καταλληλότητα των βιντεοπαιχνιδιών με τα οποία ασχολούνται τα παιδιά τους.

ε. Το Metaverse θα προσφέρει διαφορετικές εμπειρίες σε ενήλικες και παιδιά.

Μονάδες 10

Β2. α. Να δώσετε για το Κείμενο 2 δύο τίτλους. Στον έναν η γλώσσα να λειτουργεί κυριολεκτικά και στον άλλον η χρήση της γλώσσας να είναι μεταφορική.

Μονάδες 8

β. Ο συγγραφέας του Κειμένου 1 στην τέταρτη παράγραφο χρησιμοποιεί το α΄ πληθυντικό πρόσωπο. Ποια είναι η πρόθεσή του και ποιο το επικοινωνιακό αποτέλεσμα που πετυχαίνει; Να μετασχηματίσετε το χωρίο χρησιμοποιώντας το γ΄ ρηματικό πρόσωπο. Τι αλλαγές παρατηρείτε ως προς το ύφος;

Μονάδες 7

Β3. α.  O συντάκτης του Κειμένου 2 επιχειρεί να πείσει τον αναγνώστη για τους κινδύνους του Metaverse. Με ποιες επιλογές επιτυγχάνει τον στόχο του;

Μονάδες 7

β. Ο αρθρογράφος στην τελευταία παράγραφο του Κειμένου 1 εμφανίζεται πολύ βέβαιος για τις απόψεις του. Με επισημάνετε δύο τρόπους με τους οποίους δείχνει τη βεβαιότητά του.

Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Γ.

Γ1.  Ποιο είναι το θέμα που περιγράφεται στο απόσπασμα του Κειμένου 3; Να απαντήσετε αξιοποιώντας τρεις κειμενικούς δείκτες. Ποια θα ήταν τα συναισθήματά σας, αν ζούσατε αναπόσπαστα δεμένοι με τον εικονικό κόσμο του Ηλεκτροσύμπαντος που αναφέρεται στο απόσπασμα; (150- 200 λέξεις)

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ.

Δ1. Λαμβάνοντας υπόψη τα Κείμενα 1 και 2 καλείσαι να δημοσιεύσεις ένα άρθρο στο ιστολόγιο του σχολείου σου (350-400 λέξεων) στο οποίο θα αναφέρεσαι στα εξής:

α) στα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε από την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας σε διάφορους τομείς της ζωής μας,

β) στον προβληματισμό σας ως προς τους κινδύνους που ελλοχεύει.

Μονάδες 30 

 

Για να δείτε Απαντήσεις στις ερωτήσεις του Κριτηρίου πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) – Απαντήσεις

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της  συναδέλφου-συγγραφέα Άννα Δ. Σιάτρα, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Εκδόσεις Ζήτη: Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Γ Λυκείου

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.