Διαφορετικότητα Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Διαφορετικότητα Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α1. Στο υπό εξέταση απόσπασμα η κ. Σπυροπούλου παρατηρεί ότι σε μια περίοδο υπεροχής του σώματος, ο άνθρωπος επιλέγει να επεμβαίνει αισθητικά στο κορμί του προκειμένου να αισθανθεί ψυχικά ικανοποιημένος και οικείος με αυτό. Εξάλλου, η ψυχή σε συνεργασία με τον «καθρέφτη» της, το σώμα επιτελούν ένα διπλό έργο: «μετασχηματίζουν» τα σωματικά ερεθίσματα που επηρεάζουν τον ψυχισμό αλλά και εξωτερικεύουν στην κοινωνία τον τρόπο με τον οποίο η ψυχοσύνθεσή μας διαχειρίζεται τα πάθη της.  (73 λέξεις)

ΘΕΜΑ Β.

Β1. Η συγγραφέας επισημαίνει ότι ο άνθρωπος που κάνει ένα τατουάζ στο σώμα του δεν μπορεί να ταυτιστεί με εκείνον που γεμίζει το σώμα του με τατουάζ. Η άποψη της εδράζεται σε μια σειρά από σκέψεις που οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα. Αρχικά, στην παράγραφο 2 εξηγεί ότι το σώμα ως καθρέφτης του ψυχισμού μας αναπαριστά ενίοτε τα ψυχικά μας πάθη. Όμως, στην παράγραφο 4 διαχωρίζει τα σώματα των ανθρώπων σε μονήρη και δυαδικά. Υπάρχουν άνθρωποι που πληγώνονται έντονα από την παρουσία του Άλλου και διεκδικούν να δημιουργήσουν ένα νέο σώμα, να ξαναγεννηθούν (υπερβολικά πολλά τατουάζ). Υπάρχουν όμως και εκείνοι που είναι ανοιχτοί στην ψυχική επέμβαση του Άλλου οπότε δεν έχουν ανάγκη να αλλοιώσουν το σώμα τους. Άρα, οι άνθρωποι που παραμορφώνουν το σώμα τους ανήκουν στην πρώτη περίπτωση. Οι υπόλοιποι δεν έχουν ανάγκη για ναρκισσιστικές και παθολογικές εγγραφές πάνω στο σώμα τους.

Β2. α) εκκεντρικός = παράξενος

                        μετασχηματισμό = αλλαγή

βρίσκεται στο ίδιο συνεχές = έχει την ίδια λογική

επιστέγασμα = ολοκλήρωση

οι νέες προδιαγραφές = οι νέοι όροι

β)         Βεβαιότητα: «ζούμε αναμφισβήτητα την εποχή της παντοδυναμίας του σώματος». Η επιστημική τροπικότητα της βεβαιότητας εκφράζεται με τη χρήση της λέξης «αναμφισβήτητα» και με τη χρήση της οριστικής έγκλισης (ζούμε).

Πιθανολογικός χαρακτήρας:«και ίσως τελικά να το αγαπήσει». Η επιστημική τροπικότητα πιθανότητας εκφράζεται με τη χρήση της λέξης «ίσως» και με τη χρήση της υποτακτικής έγκλισης (να το αγαπήσει).

Β3. Πρόθεση του συγγραφέα στην παράγραφο 2 του Κειμένου 2 είναι να πληροφορήσει. Αρχικά, από δομικής άποψης ο γράφων σχηματίζει μια θεματική περίοδο στην οποία επισημαίνει ότι θα κάνει λόγο για τις τέσσερεις προϋποθέσεις που όρισε η Ακαδημία. Δεν είναι τυχαίο και το γεγονός ότι η παράγραφος ξεκινά με τη χρήση της διαρθρωτικής λέξης «συγκεκριμένα» που δηλώνει επεξηγηματική διάθεση. Κατόπιν, κατονομάζει τις προϋποθέσεις στα σχόλια-λεπτομέρειες της παραγράφου και εξηγεί ότι μια ταινία μπορεί να διεκδικήσει Όσκαρ μόνο αν πληροί τουλάχιστον δύο από τις τέσσερεις προϋποθέσεις. Ενημερώνει, μάλιστα, και για το πότε θα ισχύσουν τα νέα μέτρα. Το ύφος του κειμένου είναι αντικειμενικό και απρόσωπο όπως ταιριάζει σε ένα πληροφοριακό κείμενο. Παράλληλα, χρησιμοποιείται η αναφορική λειτουργία της γλώσσας και το γ΄ ρηματικό πρόσωπο. Αξιοποιείται η επιστημική τροπικότητα της βεβαιότητας (η Ακαδημία όρισε / τα νέα μέτρα θα ισχύσουν) αλλά και η δεοντική τροπικότητα υποχρέωσης (πρέπει να ικανοποιεί τα κριτήρια της διαφορετικότητας), αφού περιγράφονται κανόνες λειτουργίας. Τέλος, επειδή ο συντάκτης παρουσιάζει αποστασιοποιημένα ένα γεγονός επικαλείται εξ ολοκλήρου τηλογική του δέκτη και δεν έχει κάποια διάθεση να διεγείρει συναισθήματα.

ΘΕΜΑ Γ.

Γ1. Στο ποίημα «οι προσευχές των ναυτικών» ο αναγνώστης έχει την ευκαιρία να πληροφορηθεί για τον τρόπο με τον οποίο προσεύχονται στο ίδιο πλοίο Γιαπωνέζοι, Κινέζοι, Ευρωπαίοι κι Έλληνες ναυτικοί διά στόματος ενός παρατηρητή αφηγητή που εξετάζει το πόσο διαφορετικά επικοινωνούν με τον Θεό τους. Ο αφηγητής αξιοποιώντας το γ΄ ρηματικό πρόσωπο (κοιμηθούν, προσφέρουνε, ψάλλουνε κ.ά), που εξασφαλίζει αποστασιοποίηση και ρεαλιστική ματιά, παρουσιάζει τέσσερεις οπτικές -έντονα θεατρικές- εικόνες ναυτικών να προσεύχονται. Οι Ιάπωνες τις νυχτιές προσεύχονται στην πλώρη μπροστά σ’ ένα σκυθρωπό Βούδα (Οι Γιαπωνέζοι…το κεφάλι). Οι Κινέζοι φορώντας τα νυχτικά τους κάνουν προσευχές με «ψιλή φωνή» (ακουστική εικόνα) μπρος σε «χάλκινες παγόδες». Οι Ευρωπαίοι πάλι, ψάλλουν ωδές (ακουστική εικόνα) «τα χέρια τους κρατώντας ανοιχτά», ενώ, τέλος, οι Έλληνες κάνουν τον σταυρό τους, λέγουν την προσευχή τους και σταυρώνουν το «λερό προσκέφαλό τους» πριν κοιμηθούν. Η τελευταία, μάλιστα σκηνή αποκτά μεγαλύτερη ζωντάνια και γλαφυρότητα λόγω της χρήσης του ευθύ λόγου («Πάτερ ημών…»). Ωστόσο, απώτερος σκοπός του ποιητή είναι ν’ αποδείξει πως παρά τις μεγάλες πολιτισμικές διαφορές των λαών υπάρχουν και κοινά σημεία αναφοράς. Οι άνθρωποι, πόσω μάλλον οι ναυτικοί που είναι τόσο μακριά από τις πατρίδες, τις οικογένειες και τα σπιτικά τους έχουν την ανάγκη να προσευχηθούν –λέξη που επαναλαμβάνεται σε διάφορους γραμματικούς τύπους- «εκστατικά» και «ικετευτικά» σε μια ανώτερη δύναμη προκειμένου να μεριμνήσει γι’ αυτούς και τους οικείους τους. Έτσι, το ποιητικό τέχνασμα του Καββαδία, να παρουσιάσει τέσσερα εντελώς ετερόκλιτα πολιτισμικά περιβάλλοντα που συνυπάρχουν στο ίδιο πλοίο εξυπηρετεί ιδανικά τον σκοπό του: ν’ αποδείξει, δηλαδή, ότι αυτά που ενώνουν τους ανθρώπους είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν. Εξάλλου, η αρμονική συνύπαρξη διαφορετικών στοιχείων και ανθρώπων σε κοινό περιβάλλον είναι εφικτή όπως αποδεικνύεται καθημερινά σε πόλεις του κόσμου όπου κατοικούν ειρηνικά άνθρωποι από κάθε γωνιά της γης. Βέβαια, για να γίνει αυτό εφικτό θα πρέπει να έχει προηγηθεί η κατάλληλη διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων και να υφίσταται ευρύτητα σκέψης προκειμένου να αμβλυνθεί η έμφυτη καχυποψία απέναντι στο άγνωστο και στο ξένο.

[Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΠΙΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΟΘΕΝ ΟΡΙΟ ΛΕΞΕΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ / Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ.]

 

ΘΕΜΑ Δ.

Αξιότιμα μέλη του ομίλου,

δεν σας κρύβω ότι η μελέτη του κειμένου για τα μέτρα που ανακοίνωσε η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών με έβαλε σε σκέψεις αναφορικά με το περιεχόμενο του όρου «διαφορετικότητα» αλλά και τη στάση της κοινωνίας απέναντι σε αυτή. Πριν, όμως, σας εκθέσω την άποψή μου για το αν η διαφορετικότητα πρέπει να καλλιεργείται ή να επιβάλλεται, επιτρέψτε μου να σας εκμυστηρευθώ τη στάση που επιλέγω να τηρώ απέναντι στον Άλλον.

Α ερώτημα: (ενδεικτική απάντηση)

  • Δεν θα προσπαθήσω να υπεκφύγω και να κρύψω τα λόγια μου. Γι’ αυτό, σας δηλώνω ειλικρινά πως υπάρχουν φορές που η διαφορετικότητα με τρομάζει ή με ξενίζει. Άνθρωποι με πολλά τατουάζ, σκουλαρίκια / άνθρωποι άλλου χρώματος, θρησκείας, χώρας / άνθρωποι που ντύνονται εκκεντρικά μου προκαλούν μια σχετική καχυποψία. Είναι εύλογη, όμως, νομίζω και θεωρώ ότι πολλοί θα συμφωνήσετε μαζί μου.
  • Ωστόσο, η παιδεία που έχω λάβει από τους γονείς μου και το σχολείο αλλά και η πείρα μου δεν μου επιτρέπουν να απορρίψω τη διαφορετικότητα. Συζητώντας και μελετώντας διαπιστώνει κανείς πως ο κάθε Άλλος είναι διαφορετικός αλλά ταυτόχρονα ίσος.
  • Δεν είναι λίγες οι φορές που αν και υπήρξα προκατειλημμένος-η διαψεύσθηκα ευχάριστα από τον πλούτο του χαρακτήρα αλλά και τα εντυπωσιακά επιτεύγματα ανθρώπων που φαινομενικά δεν μου έμοιαζαν ούτε κατ’ ελάχιστο. Πόσες φορές κι εσάς δεν σας εξέπληξαν οι δυνατότητες ενός αγοριού ή κοριτσιού που δεν μοιάζει με τα άλλα! Πόσες φορές δεν θαυμάσαμε την τρυφερότητα ενός παιδιού που οι γονείς του είναι από άλλη χώρα!
  • Συνεπώς, πάντα θα επιλέγω να ακούω την άλλη άποψη, ν’ αφουγκράζομαι τη φωνή του κάθε Άλλου. Υπάρχει, βέβαια, σοβαρή περίπτωση να διαφωνήσω με αυτή. Ωστόσο, θα είμαι σίγουρα πιο πλούσιος-α γνωρίζοντας κι άλλο ένα μονοπάτι. Πιο πλούσια θα είναι και η ανθρωπότητα, εξάλλου, αφού οι άνθρωποι θα ξέρουν να συνυπάρχουν ακόμη κι αν διαφωνούν.

Β ερώτημα: (ενδεικτική απάντηση)

  • Ομολογουμένως, προτιμότερο είναι να καλλιεργείται ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, καθώς έτσι η αρμονική συνύπαρξη επιτυγχάνεται ανεπιτήδευτα. Ξέρω ότι ίσως διαφωνείτε μαζί μου αλλά επιτρέψτε μου να ξεδιπλώσω τον συλλογισμό μου.
  • Οι άνθρωποι με αυτόν τον τρόπο γαλουχούνται εξ απαλών ονύχων με κατανόηση, αλληλεγγύη και ηθική που τους επιτρέπουν να αγαπούν τον συνάνθρωπο. Αποφεύγεται ο φανατισμός, η βία και οι πολεμοχαρείς συμπεριφορές.
  • Η προσέγγιση του Άλλου δεν θα πρέπει να γίνεται βεβιασμένα, καθώς ποτέ δεν θα είναι αυθεντική. Στην πρώτη ευκαιρία που θα δοθεί θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και θα ξεχυθούν από μέσα δεινά όπως ο ρατσισμός, η βία, η μισαλλοδοξία.
  • Βέβαια, στις ανθρώπινες κοινωνίες δεν υφίσταται πάντοτε υψηλή στάθμη παιδείας και καλλιέργειας. Έτσι, γίνονται αδικίες και οι «διαφορετικοί» στοχοποιούνται, παραγκωνίζονται, τραυματίζονται (σωματικά και ψυχικά). Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται ίσως και επιβολή του σεβασμού στη διαφορετικότητα με νόμους και αυστηρές ποινές. Φυσικά, αυτό το μέτρο είναι κατασταλτικό και προτείνεται να υπάρχει μέχρι οι κοινωνίες να γίνουν ανθρωπινότερες και να μη χρειάζεται πλέον.

Συμπερασματικά, αγαπητοί φίλοι, διαπιστώνουμε πως η κοινωνία πρέπει να λειτουργεί όπως ο όμιλός μας. Ο λόγος μας εδώ έχει πάντα αντίλογο, η ρήση έχει αντίρρηση και δεν χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλα. Μέσα όμως από τον διάλογο και των συγκερασμό των ορθότερων σκέψεων γινόμαστε κι εμείς και οι γύρω μας καλύτεροι, άξιοι να φέρουμε τον τίτλο «άνθρωποι». Όλοι διαφορετικοί μα όλοι ίσοι!

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Διαφορετικότητα Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Αντώνη Χατζηλάμπρος, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.