Διαφήμιση Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Διαφήμιση Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)-Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α1. Στο παρόν κείμενο παρουσιάζεται ο ρόλος της διαφήμισης στις μέρες μας. Αρχικά επισημαίνεται η τελειοποίηση των τεχνικών πειθούς της. Προς τούτο συνεργάζονται ειδικοί επιστήμονες για την σωστή επεξεργασία και αποτελεσματικότητα του μηνύματος με στόχο την πληροφόρηση του δέκτη. Έτσι δημιουργούνται επιθυμίες και προβάλλεται ένας κόσμος ευτυχίας και εξιδανικευμένος.

ΘΕΜΑ Β.

Β1. α.Σ, β.Σ. γ.Λ, δ.Λ, ε.Λ.

Β2α. Στις §3 και 4 χρησιμοποιείται ως τεχνική πειθούς η Επίκληση στη Λογική με μέσα Παραδείγματα και Αυθεντία ως τεκμήρια. Ο συγγραφέας στην προσπάθειά του να προβάλει την πολύπλευρη λειτουργία της διαφήμισης καταφεύγει στη χρήση παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή των καταναλωτών. Τα παραδείγματα συγκεκριμενοποιούν την πολλαπλή επίδραση της διαφήμισης σε όλα τα επίπεδα της προσωπικής και κοινωνικής ζωής. Έτσι επιτυγχάνεται η πρόσληψη και η κατανόηση των μηχανισμών της διαφήμισης που κατασκευάζουν επιθυμίες με στόχο την πειθώ και την αγορά προϊόντων. Στην §3 υπάρχει και η αυθεντία ως τεκμήριο προς επίρρωση των διαπιστώσεων του συγγραφέα για τον εξιδανικευμένο κόσμο που κατασκευάζει η διαφήμιση.

Στην §5 κυριαρχεί ως τρόπος πειθούς η Επίκληση στην Αυθεντία. Με την συγκεκριμένη τεχνική ο συγγραφέας στοχεύει στην ενίσχυση των θέσεών του για τον καταλυτικό ρόλο της διαφήμισης και στην υφαρπαγή της ελευθερίας του ανθρώπου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη σύγκριση ανάμεσα στις δικτατορίες και στη διαφήμιση και τη διαφοροποίησή τους ως προς τις τεχνικές πειθούς. Στην εποχή της διαφήμισης οι άνθρωποι ζουν σε ψευδαισθήσεις ελευθερίας των επιλογών τους.

Η αποτελεσματικότητα και των δύο τεχνικών κρίνεται ως επιτυχής αφού αναδεικνύεται με σαφήνεια ο ρόλος της σύγχρονης διαφήμισης στη ζωή του ανθρώπου.

β. Η παρουσία του ερωτηματικού στην αρχή του κειμένου στοχεύει να προβληματίσει τον αναγνώστη με την κατευθείαν εισαγωγή στο κεντρικό θέμα του κειμένου σχετικά με το ρόλο της διαφήμισης ως «υπηρέτης» και μηχανισμός πειθούς από την πλευρά του συστήματος. Έτσι προσελκύεται το ενδιαφέρον του αναγνώστη, κινητοποιείται η σκέψη του και εστιάζει την προσοχή και το ενδιαφέρον του στο κυρίαρχο θέμα. Η άμεση εισαγωγή διευκολύνει τον συγγραφέα να επικοινωνήσει με τον αναγνώστη που διεκδικεί το δικαίωμα να πληροφορηθεί για τον πραγματικό ρόλο της διαφήμισης και της επίδρασής της στη ζωή του σε όλα τα επίπεδά της. Υφολογικά ο λόγος εμπλουτίζεται με ζωντάνια και αμεσότητα. Δημιουργείται ένα κλίμα άτυπου διαλόγου κι ένα σκηνικό θεατρικότητας.

Β3. Η διαφήμιση στην εποχή μας γίνεται πρόξενος πρόκλησης βίαιων συμπεριφορών. Αυτό προκύπτει από τον «ερεθισμό» των επιθυμιών του δέκτη – καταναλωτή. Όταν, όμως, μία επιθυμία ερεθίζεται – όντας ανικανοποίηση – συνήθως λαμβάνει δύο δρόμους. Ο πρώτος σχετίζεται με την «ατομική εξέγερση» που οδηγεί στη χρήση βίαιων μέσων για απόκτηση αγαθών. Ο δεύτερος σχετίζεται με τη «συλλογική επανάσταση» που παραπέμπει στους κοινωνικούς αγώνες για δικαιότερη κατανομή του πλούτου. Έτσι η διαφήμιση – χωρίς να είναι αυτός ο στόχος της – πυροδοτεί και διαμορφώνει συμπεριφορές με βίαιο χαρακτήρα που αισθητοποιούνται τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Το στοιχείο αυτό προβάλλει με εμφαντικό τρόπο τον πολυεπίπεδο ρόλο της διαφήμισης που ακουμπά και τον χώρο της βίαιης έκφρασης του ανθρώπου. Συμπερασματικά η βία αναδύεται ως αναπότρεπτη αναγκαιότητα της αχαλίνωτης επιθυμίας του σύγχρονου ανθρώπου για μέγιστη κατανάλωση υλικών αγαθών και απόκτηση υλικού κέρδους.

ΘΕΜΑ Γ.

Ο ειρωνικός χαρακτήρας του ποιήματος απορρέει από το γεγονός ότι στις διαφημίσεις όλα παρουσιάζονται εξιδανικευμένα. Αυτός ο εξωραϊσμός και η εικονική πραγματικότητα στοχεύουν στην προβολή των θετικών ιδιοτήτων του προϊόντος με απώτατο στόχο την πειθώ.

Έτσι ο θεατής παρατηρώντας το πλαίσιο ζωής που συνοδεύει κάθε διαφημιστικό μήνυμα με την απόκτηση του διαφημιζόμενου προϊόντος βιώνει έστω και εικονικά τη θετική ατμόσφαιρα. Η εξωραϊσμένη πραγματικότητα συντίθεται από εικόνες ζωής όπου απουσιάζουν τα αρνητικά στοιχεία, όπως: ο θάνατος (δεν πεθαίνει), ο πόνος (δεν πονάει), η μοναξιά (δεν είναι μόνος), ο φόβος (δεν φοβάται). Με αυτές τις εικόνες ο θεατής – αγοραστής αναπτύσσει μία θετική στάση για το διαφημιζόμενο προϊόν κι έτσι οδηγείται στην αγορά.

Βέβαια η ζωή σπανίως βιώνεται ως μία αλυσίδα μόνο θετικών στιγμών. Γι’ αυτό και συνιστά παραδοξότητα η απουσία κάποιας αρνητικής πτυχής στα διαφημιστικά μηνύματα. Η ειρωνεία είναι πιο καταφανής με την επανάληψη του «όλα πάνε καλά». Οι δύο παρενθέσεις επιτείνουν το ειρωνικό ύφος, αφού διακωμωδούν αυτή τη γενικευμένη θετική ατμόσφαιρα των διαφημίσεων.

Η εξιδανίκευση και ο εξωραϊσμός της πραγματικότητας μέσα από τα διαφημιστικά μηνύματα στο ποίημα πραγματώνεται με την χρήση – επανάληψη των «κανείς» και «όλα». Και οι δύο όροι αποτυπώνουν μία γενικευμένη πραγματικότητα, όπου οι εξαιρέσεις και οι εκπλήξεις απουσιάζουν.

Νοηματικά, ωστόσο, και οι δύο όροι συμπίπτουν κι ας είναι αντίθετοι, αφού το «κανείς» συνοδεύεται πάντοτε από το αρνητικό «δεν». Και όταν συνυπάρχουν δύο αρνήσεις, τότε παράγεται το αντίθετο αποτέλεσμα. Π.χ. Όλοι είναι ζωντανοί/ Όλοι είναι υγιείς/ Όλοι είναι μαζί/ Όλοι είναι άφοβοι.

Έτσι αυτή η υφολογική επιλογή των αντιθέτων εννοιών «κανείς/ Όλα» προσδίδει μία αμεσότητα και παραστατικότητα στο ποίημα και προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Όσο κι αν το ποίημα το διαχέει μία ειρωνεία για την κατασκευασμένη – ψευδή πραγματικότητα, ο αναγνώστης καθίσταται κοινωνός μιας θέσης πως η διαφήμιση χρησιμοποιεί κάθε εικονικό ή λεκτικό τέχνασμα για να πείσει το θεατή – αγοραστή.

Έτσι ο αναγνώστης – θεατής αιωρείται ανάμεσα στα δύο λεκτικά – εικονικά άκρα «κανείς – όλα» και προσλαμβάνει ευκολότερα την ειρωνεία – έμμεση καταγγελία της ωραιοποίησης της πραγματικότητας που ωστόσο λειτουργεί ως ένας αφανής μηχανισμός ποδηγέτησης της Κοινής Γνώμης. Το στοιχείο της καθολικότητας που υπολανθάνει στους δύο όρους δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για την αλήθεια του διαφημιστικού μηνύματος αλλά και για τη χρησιμότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.

Στο ποίημα με εμφανές το στοιχείο της ειρωνείας καταγγέλλεται η διαφήμιση ως μηχανισμός εξαπάτησης και παραπλάνησης του θεατή – αγοραστή. Αυτό πραγματώνεται μέσα από την προβολή μιας ιδεατής και εξιδανικευμένης πραγματικότητας με πρωτεύον στοιχείο το διαφημιζόμενο προϊόν.

Αυτός ο εξωραϊσμός της πραγματικότητας λειτουργεί ως υπνωτικό στη σκέψη του δέκτη, αφού αυτός αδυνατεί να διακρίνει τα όρια της φυσικής και εικονικής πραγματικότητας. Ο δέκτης θεωρεί πως οι ιδιότητες του προϊόντος μπορούν από μόνες τους να εξασφαλίσουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο όλα «κανείς – όλα» λειτουργούν θετικά για τη ζωή του ανθρώπου.

Τα χρώματα, οι επαναλήψεις και ο συνθηματικός λόγος της διαφήμισης κυριαρχούν στο βλέμμα του δέκτη και ακυρώνουν κάθε διάθεση ή δυνατότητα για κριτική επεξεργασία του μηνύματος.

Συμπερασματικά με το εκφραστικό μέσο της ειρωνείας αποκαλύπτεται το ψεύτικο σκηνικό της ζωής που σκηνοθετείται για να επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά του θεατή.

ΘΕΜΑ Δ.

­Η ανάλυση του θέματος βρίσκεται στο blog του συντάκτη στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/

στα άρθρο: «Διαφήμιση και Κριτική σκέψη».

 

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Διαφήμιση Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Ηλία Γιαννακόπουλου, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.