Διαδίκτυο - Facebook Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Διαδίκτυο – Facebook Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α. Στο παρόν κείμενο καταγράφονται οι αιτίες που οδηγούν τους νέους στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αρχικά προβάλλεται ως αιτία η ανάγκη για επικοινωνία. Αυτό χαρίζει στους νέους την αίσθηση της επιβεβαίωσής τους και τη δυνατότητα να δοκιμάζουν νέες ταυτότητες. Ωστόσο, ο νέος νιώθει παγιδευμένος από τις εικονικές σχέσεις, αφού σε αυτές μόνο νιώθει ασφαλής. Στη συνέχεια επισημαίνεται το στοιχείο της μοναξιάς που ταλανίζει τους νέους. Επιπρόσθετα διαπιστώνεται η συμπληρωματική σχέση ψηφιακής και πραγματικής επικοινωνίας. Επιλογικά  παρατίθενται στοιχεία για τη χρήση του διαδικτύου από τους εφήβους.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.

α. Σ («άρα κα στη…επίπεδο», §1),

β. Λ («Για να…ενημέρωση», §2).

γ. Λ («έχει αλλάξει…συμπεριφορά», §3),

δ. Σ («Μπορεί…internet», §5),

ε. Λ («Καθώς…θεσμούς», §6).

Β2α. Ο έφηβος αναζητά στο διαδίκτυο τα εξής στοιχεία: 1) Ο έφηβος ορμώμενος από την ανάγκη για ένταξη σε ομάδα για να νιώσει το αίσθημα του «ανήκειν» εισπράττει ως δώρο τη βίωση του αισθήματος της «αναγνώρισης της ύπαρξης». Οι πολλές προβολές και τα γνωστά like για τον νέο μεταφράζονται ως στοιχείο κοινωνικής αποδοχής® επιβεβαίωσης. 2) Ένα δεύτερο στοιχείο είναι η δυνατότητα του εφήβου να «πειραματίζεται σε διαφορετικές ταυτότητες και προσωπικότητες». Η διαδικασία αυτή – προϊόν των εικονικών σχέσεων – βοηθά στην εξωτερίκευση κάποιων τάσεων που στον πραγματικό χώρο – λόγω των στερεοτύπων και του κοινωνικού ελέγχου – δεν μπορούν να εκφραστούν. 3) Τέλος, ένα άλλο στοιχείο είναι αυτό της «ασφάλειας του εικονικού». Επειδή ο φυσικό χώρος συνήθως απογοητεύει τον έφηβο και ακυρώνει τις φαντασιώσεις του, υποχρεώνεται να επιστρέψει στην οθόνη, όπου νιώθει πρωταγωνιστής και ασφαλής. Κι αυτό γιατί η εικόνα δεν τον αμφισβητεί αλλά τον κολακεύει και τροφοδοτεί τον ναρκισσισμό του. Αυτό είναι και ο λόγος που νιώθει σίγουρος για τον εαυτό τους και άρα ασφαλής.

Ο Ενεστώτας χρησιμοποιείται για να δηλώσει τον παροντικό χαρακτήρα του φαινομένου, αλλά και μία τάση να επαναλαμβάνεται ή βρίσκεται σε εξέλιξη. Έτσι δίνει ζωντάνια και αμεσότητα στον λόγο και προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη που εστιάζει την προσοχή του στις ιδιαίτερες παραμέτρους του φαινομένου.

Το ασύνδετο σχήμα «πολυπληθή, εικονική, παγκόσμια…» στοχεύει στην ανάδειξη του πολυεπιπέδου της σημερινής κοινωνίας. Τονίζεται εμφαντικά η συνθετότητα και η πολυχρωμία του κι έτσι βοηθά τον αναγνώστη να εντάξει με επιτυχία το ειδικό θέμα – ο ρόλος του διαδικτύου/Facebook – στο γενικό. Υφολογικά ο λόγος αποκτά αμεσότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα. Τον διακρίνει μία ροή που προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη που εστιάζει αποτελεσματικότερα στον πυρήνα του θέματος.

Έτσι τόσο ο Ενεστώτας όσο και το ασύνδετο σχήμα διακονούν την πρόθεση του συγγραφέα να αναδείξει τη θέση του νέου στον σύγχρονο κόσμο όπου κυριαρχεί η εικονική πραγματικότητα με πρωταγωνιστές το διαδίκτυο και το Facebook.

β. Ενεργητική σύνταξη: «Μάς κατακλύζει, αλλάξει, επηρεάζοντας»,

Παθητική σύνταξη:«…παράγεται…δημιουργήθηκε». Η άλλη σύνταξη: «Κατακλυζόμαστε…από έναν όγκο πληροφοριών και έχουν αλλαχθεί οι κώδικες…επηρεαζόμενη…»/ «κάθε δύο χρόνια παράγουν πλέον το σύνολο…που δημιούργησαν». Στην ενεργητική σύνταξη εξαίρεται το υποκείμενο, ενώ στην παθητική η ενέργεια του υποκειμένου (ποιητικό αίτιο). Η ενεργητική σύνταξη προσδίδει αμεσότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα. Αντίθετα η παθητική σύνταξη προσδίδει πυκνότητα και ποικιλία και ίσως επισημότητα στο ύφος.

Β3. Στην §4 του Κειμένου 2 καταγράφει την αξιολόγηση και την κριτική προς τα κοινωνικά δίκτυα «τεχνοφασισμός… παραπληροφόρηση». Σε αυτήν την κριτική ο συγγραφέας αρνείται τις υπερβολές τόσο της «εξιδανίκευσης» όσο και της «δαιμονοποίησης». Πιστεύει πως ο μανιχαϊσμός (άσπρο – μαύρο) δεν αποτυπώνει σωστά το ρόλο του διαδικτύου. Γι’ αυτό ως απάντηση στην ισοπεδωτική κριτική αντιτείνει – καταθέτει την άποψή του. «Ούτε…αθωότητας». Δηλαδή να αποφύγουμε την επιστροφή στην τακτική – συμπεριφορά των Λουδιτών (σπάσιμο – καταστροφή των μηχανών) αλλά και την αποδοχή – χωρίς όρους και όρια – του θετικού ρόλου της τεχνολογίας ή της γνωστής θέσης – θεωρίας περί ουδετερότητας της τεχνολογίας. Οι θέσεις του συγγραφέα κινούνται σε σωστά πλαίσια γιατί η ευθύνη δεν βαραίνει την μηχανή, αλλά τον χρήστη. Γιατί αυτός έχει βούληση και διέπεται από ηθικούς κανόνες. Άρα η ευθύνη βαραίνει τον χρήστη και την κοινωνία που θεσπίζει τους νόμους – όρους χρήσης αλλά και τις αξίες και τα στερεότυπα που τροχοδρομούν τις ανάγκες και τους όρους εφαρμογής μιας επιστημονικής γνώσης.

ΘΕΜΑ Γ.

Ο ποιητής στις 2 πρώτες στροφές καταγράφει την απόλυτη προσκόλληση του σημερινού ανθρώπου στους Η/Υ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μία προσκόλληση που φθάνει στα όρια του εθισμού. Αυτό ο εθισμός, όμως, καταστρέφει τη ζωή των χρηστών, αφού αδυνατούν να βιώσουν τις ανθρώπινες στιγμές και λειτουργούν ως μηχανές χωρίς φαντασία και τελικά χωρίς ελευθερία. Ζουν στον μικρόκοσμο που τους παρέχει η εικόνα και η ψηφιακή επικοινωνία. Ο εικονικός κόσμος αδυνατίζει την ανθρωπιά τους, ενώ αντιθέτως βιώνει το αίσθημα της μη-ύπαρξης.

Γι’ αυτό ο επιλογικός στίχος αναδεικνύει την αξία της απεξάρτησης από τον κίβδηλο κόσμο της εικόνας – οθόνης. Θεωρεί πως βασική προϋπόθεση, αλλά και απόδειξη της ύπαρξή μας είναι η δυνατότητα να σκεφτόμαστε αυτόβουλα. Μπροστά στην οθόνη ο χρήστης δεν σκέπτεται, παρά ακούει, βλέπει και σιωπά. Έτσι, όμως, η σκέψη ατροφεί και ο άνθρωπος υπάρχει – με την κυριολεκτική σημασία του όρου – στο βαθμό που μπορεί να σκέπτεται δημιουργικά χωρίς τις εξαρτήσεις της οθόνης.

Ο τίτλος του ποιήματος – δάνειο του Cogito, ergo sum – σχετίζεται με τον επιλογικό στίχο στο βαθμό που και οι δύο συγκλίνουν στη διαπίστωση πως η σκέψη συνιστά το ακαταμάχητο κριτήριο της ύπαρξής μας.

Ο ποιητής για να προβάλει εμφαντικά το βασικό του μήνυμα, την αξία της σκέψης ως στοιχείο της ύπαρξής μας, χρησιμοποιεί και τα τρία πρόσωπα για να δηλώσει με αυτά πως το φαινόμενο είναι γενικευμένο και μπορεί να το προβάλει και κάπως αντικειμενικά (γ΄ γενικό) αλλά και ως μέλος του ευρύτερου συνόλου (α΄ πληθυντικό) / η καθολικότητα. Το α΄ ενικό συνιστά στοιχείο αυτοεξομολόγησης και μια μορφή μαρτυρίας προσωπικής. Έτσι η ποικιλία των προσώπων αναδεικνύει το πολυεπίπεδο της περίπτωσης του «εθισμού» αλλά και της ανάγκης απεξάρτησης για να νιώσει πως υπάρχει ως αυτόβουλη και ελεύθερη οντότητα.

 

ΘΕΜΑ Δ.

­Σχετικό υλικό και αναλύσεις των θεμάτων έκθεσης βρίσκονται στο blog ΙΔΕΟπολις, 

iliasgiannakopoulos.blogspot.com του συγγραφέα Ηλία Γιαννακόπουλου και ιδιαίτερα στα άρθρα:

1.«Επικοινωνία Τώρα»

2.«Σύγκρουση πολιτισμών: Εικόνα vs Λόγος»

3.«Διαδίκτυο και Ειρήνη»

4.«Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Έφηβοι»

5.«Διαδίκτυο και ελεύθερη διακίνηση πληροφοριών: Κοινωνοί γνώσης ή θύματα παραπληροφόρησης;»

6.«Διαδίκτυο και Εκπαίδευση»

 

 

Απαντήσεις – Πολυτροπικό κείμενο

Ανάμεσα στο Κειμένου 1 και στο πολυτροπικό υπάρχουν κοινά στοιχεία – αναφορές, όπως: Στη γελοιογραφία τονίζεται η απουσία πραγματικών φίλων, η μοναξιά… Ανάλογες διαπιστώσεις υπάρχουν και στο Κειμένου Α και ιδιαίτερα στις §2 και 3. Ειδικότερα τονίζεται η απογοήτευση από τους φίλους (τους δήθεν) που απέκτησαν διαδικτυακά «Εάν κάποτε…φαντασίωση» (§2). Στην §3 καταγράφεται ως γεγονός το αίσθημα της «μοναξιάς κι αποξένωσης» το οποίο τους οδηγεί στο χώρο του διαδικτύου, όπου όμως η φιλία – φίλοι είναι εικονική και κίβδηλη. Η μοναξιά, λοιπόν, σπρώχνει τους νέους στο διαδίκτυο, το οποίο τους απογοητεύει ή τους δημιουργεί την ψευδαίσθηση της φιλίας με αποτέλεσμα να επιστρέφουν πάλι στη μοναξιά τους.

Αλλά οι κοινές αναφορές υπάρχουν ανάμεσα στο Κειμένου 2 και στο Πολυτροπικό. Ιδιαίτερα τονίζεται στο Κ.Γ η ψευδαίσθηση των χρηστών ότι μπορούν «να παρεμβαίνουν…» ή «ότι η γνώμη τους μετράει…». Αυτή η αυταπάτη υποστηρίζεται και στο Κ.Β όπου αναδεικνύεται ο καταλυτικός ρόλος του Facebook – κοινωνικά δίκτυα στη «διαμόρφωση…επίπεδο» (§1). Αλλά την αδυναμία του χρήστη μπροστά στο διαδίκτυο προβάλλει και η διαπίστωση της §3, όπου φαίνεται πως το άτομο ισοπεδώνεται και βυθίζεται από τον όγκο των πληροφοριών «Ένας τεράστιος…συμπεριφορά». Έτσι καταδεικνύεται η δύναμη και η εξουσία του διαδικτύου πάνω στη συνείδηση του χρήστη.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Διαδίκτυο – Facebook Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Ηλία Γιαννακόπουλου, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.