Brain rot και Τρόποι Προστασίας Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Brain rot και Τρόποι Προστασίας Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κείμενο Ι

Brain rot: Η «λέξη της χρονιάς»

To «brain rot» στα ελληνικά σημαίνει «σήψη του εγκεφάλου» Περισσότερα από 37.000 άτομα ψήφισαν για να βοηθήσουν στην επιλογή του νικητή από μια λίστα έξι λέξεων που καταρτίστηκε από την Oxford University Press, τον εκδότη του Oxford English Dictionary.

Η επιλογή της λέξης της χρονιάς -που τα προηγούμενα χρόνια ήταν -μεταξύ άλλων- «rizz» και το «climate emergency», στοχεύει να αντανακλά τις διαθέσεις και τις τάσεις της χρονιάς.

Το «brain rot» – «σήψη του εγκεφάλου», όπως μεταφράζεται στα ελληνικά  ορίζεται ως «η επιδείνωση της ψυχικής ή πνευματικής κατάστασης ενός ατόμου, ιδίως ως αποτέλεσμα υπερκατανάλωσης υλικού (τώρα ιδίως διαδικτυακού περιεχομένου) που θεωρείται ασήμαντο και άνευ ουσίας».

Το Oxford University Press ανακοίνωσε ότι ο όρος «απέκτησε νέα σημασία το 2024 καθώς χρησιμοποιείται για να συλλάβει τις ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της κατανάλωσης υπερβολικών ποσοτήτων διαδικτυακού περιεχομένου χαμηλής ποιότητας, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης». Παρά την πρόσφατη ανάδειξή του, η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση του ήταν στο βιβλίο Walden του Henry David Thoreau το 1854.

Ο Casper Grathwohl, πρόεδρος της Oxford Languages, δήλωσε: «Το brain rot μιλά για έναν από τους αντιληπτούς κινδύνους της εικονικής ζωής και για το πώς χρησιμοποιούμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Μοιάζει με το επόμενο κεφάλαιο στην πολιτιστική συζήτηση για την ανθρωπότητα και την τεχνολογία. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τόσοι πολλοί ψηφοφόροι υιοθέτησαν τον όρο, εγκρίνοντάς τον ως επιλογή μας φέτος. Βρίσκω επίσης συναρπαστικό το γεγονός ότι το brain rot υιοθετήθηκε τόσο από τη gen Z όσο και τη gen Alpha, εκείνες τις κοινότητες που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη χρήση και τη δημιουργία του ψηφιακού περιεχομένου στο οποίο αναφέρεται ο όρος».

Οι πέντε λέξεις που επίσης μπήκαν στη λίστα της Οξφόρδης περιελάμβαναν το «demure», το οποίο έγινε γνωστό μετά από μια τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που αναφέρεται σε συγκρατημένη ή υπεύθυνη συμπεριφορά. Επίσης, ήταν οι λέξεις «dynamic pricing» («δυναμική τιμολόγηση»), όπου η τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ποικίλλει ανάλογα με τη ζήτηση, το «lore», ένα σύνολο γεγονότων και βασικών πληροφοριών που σχετίζονται με κάποιον ή κάτι. «Romantasy», ένα είδος μυθοπλασίας που συνδυάζει ρομαντισμό και φαντασία και η λέξη «slop», που χρησιμοποιείται για το χαμηλής ποιότητας διαδικτυακό περιεχόμενο που δημιουργείται με χρήση τεχνητής νοημοσύνης […].

Πηγή: https://www.lifo.gr/now/world/brain-rot-i-lexi-tis-hronias-gia-tin-oxfordi-antanakla-pos-ta-social-media-epireazoyn-ti

Κείμενο ΙΙ

Η Αυστραλία απαγορεύει με νόμο τα social media στα παιδιά κάτω των 16 ετών

Η Γερουσία της Αυστραλίας ενέκρινε την – μέχρι τώρα – αυστηρότερη νομοθεσία του κόσμου σχετικά με τα social media. Η απαγόρευση – η οποία δεν θα τεθεί σε ισχύ για τους επόμενους τουλάχιστον 12 μήνες – θα μπορούσε να επιβάλει στις εταιρείες τεχνολογίας πρόστιμο έως και 50 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας ($ 32,5 εκατομμύρια) εάν δεν συμμορφωθούν.

Ο πρωθυπουργός Άντονι Αλμπανέζε έχει δηλώσει ότι η νομοθεσία είναι απαραίτητη για την προστασία των νέων από τις «βλάβες» των social media, κάτι που έχουν ζητήσει πολλοί γονείς. «Είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα και θέλουμε οι νέοι Αυστραλοί ουσιαστικά να έχουν παιδική ηλικία», είπε ο Αλμπανέζε όταν παρουσίασε το νομοσχέδιο στην Κάτω Βουλή την περασμένη εβδομάδα. «Θέλουμε οι γονείς να έχουν ηρεμία».

Ωστόσο, οι επικριτές λένε ότι τα ερωτήματα σχετικά με το πώς θα λειτουργήσει η απαγόρευση – και ο αντίκτυπός της στην ιδιωτική ζωή και την κοινωνική σύνδεση – έχουν μείνει αναπάντητα.

Η Αυστραλία δεν είναι η πρώτη χώρα που κάνει προσπάθεια να περιοριστεί η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά. Η διαφορά συνίσταται στο το υψηλότερο όριο ηλικίας που ορίζει η Αυστραλία, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα, ενώ δεν περιλαμβάνονται εξαιρέσεις για υπάρχοντες χρήστες ή για όσους έχουν γονική συναίνεση.[…]

Η δημοσκόπηση για τις μεταρρυθμίσεις, αν και περιορισμένη, δείχνει ότι υποστηρίζεται από την πλειοψηφία των Αυστραλών γονέων και φροντιστών. «Για πάρα πολύ καιρό, οι γονείς είχαν την -αδύνατη- επιλογή: Να επιτρέψουν στο παιδί τους να συμμετέχει σε μια -το λιγότερο- εθιστική συνήθεια ή να το απαγορεύσουν και το παιδί να αισθάνεται απομονωμένο», λένε οι γονείς και προσθέτουν: «Έχουμε παγιδευτεί σε μια νόρμα στην οποία κανείς δεν θέλει να είναι μέρος».

Ωστόσο, πολλοί ειδικοί λένε ότι η απαγόρευση είναι «πολύ αμβλύ εργαλείο» για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και έχουν προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να καταλήξει να σπρώξει τα παιδιά σε λιγότερο ελεγχόμενες γωνιές του Διαδικτύου.

Ορισμένοι υποστηρικτές της νεολαίας κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι δεν κατανοεί πλήρως τον ρόλο που διαδραματίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή τους και ότι τους απέκλεισε από τη συζήτηση. «Κατανοούμε ότι είμαστε ευάλωτοι στους κινδύνους και τις αρνητικές επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης… αλλά πρέπει να εμπλακούμε στην ανάπτυξη λύσεων», έγραψε το Συμβούλιο Νέων eSafety, το οποίο συμβουλεύει τη ρυθμιστική αρχή.

Πηγή: https://www.lifo.gr/now/world/i-aystralia-apagoreyei-me-nomo-ta-social-media-sta-paidia-kato-ton-16-eton

Κείμενο ΙΙΙ

Επίλογος

Φθινόπωρο είναι, βρέχει, να, και ο χρόνος όλο σβήνει Η νιότη

σβήνει, σβήνει, ω προσπάθεια

ευγενική, που μόνο εσέ θα σκέφτομαι

πεθαίνοντας, σεμνή προσπάθεια, να περάσουμε

και το Έργο μας να μείνει.

 

Αχ! πάει κι αυτή που μ’ έθρεψεν ελπίδα η πιο

μεγάλη’ μάταιο σαν άλλα ονείρατα, τ’ όνειρο πάει

κι αυτό.

 

Όλα περνούν, οι πόθοι μας περνούν, ένα βουητό,

περνούμε τέλος οι ίδιοι εμείς για νά ’ρθουν αύριο

άλλοι.

 

Γιρλάντες η δόξα εμάδησε κι είναι οι γιορτές φευγάτες.

 

Μόνο πικρία μένει σ’ όποιον έχει ονειρευτεί

πολύ να μην επέθαινε και λίγο να σωθεί

 

και κάπως να τον αγαπούν, χρόνοι, καιροί, διαβάτες!

 

Αλίμονο! Με ρόδο τον εαυτό μου παρομοιάζω, με

ρόδο που μαραίνεται και γίνεται χλωμό!

 

Αίμα δεν τρέχει θα ‘λεγε κανείς ότι φυλλορροώ…

Κι αφού πια τώρα νύχτωσε, – για θάνατο νυστάζω.

 

Ζωρζ Ρόντενμπαχ

Μετάφραση Κώστα Καρυωτάκη

Παρατηρήσεις

ΘΕΜΑ Α.

Α. Ποια είναι η σημασία του όρου brain rot, όπως αυτή παρουσιάζεται στο Κείμενο 1; Να την καταγράψετε σε ένα περιληπτικό κείμενο 60-70 λέξεων.

Μονάδες 20

ΘΕΜΑ Β.

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε με βάση τα Κείμενα 1 και 2 τις παρακάτω περιόδους λόγου.

Κείμενο 1

  1. Το «brain rot» επελέγη ως λέξη της χρονιάς επειδή χρησιμοποιείται ευρέως για να περιγράψει τις ανησυχίες σχετικά με τον υπερβολικό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  2. Η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση του όρου «brain rot» έγινε το 2024, όταν απέκτησε δημοτικότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Κείμενο 2

  1. Η νέα νομοθεσία της Αυστραλίας για τα social media έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή και επιβάλλει πρόστιμα στις εταιρείες που δεν συμμορφώνονται.
  2. Η Αυστραλία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θέτει όριο ηλικίας για τη χρήση των social media στα 16 έτη χωρίς εξαιρέσεις.
  3. Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι η απαγόρευση των social media για παιδιά κάτω των 16 ετών είναι αποτελεσματική και απαραίτητη.

Μονάδες 15

Β2α) Ποιο είναι το επικοινωνιακό αποτέλεσμα που δημιουργείται με τη χρήση ευθέος λόγου στην τελευταία παράγραφο του Κειμένου 2;

Μονάδες 6

Β2β) Στο Κείμενο 1 ο συντάκτης αναφέρεται στην άποψη ενός ειδικού, του προέδρου της Oxford Languages. Να παρουσιάσετε δύο λόγους που τον ώθησαν στη συγκεκριμένη επιλογή.

Μονάδες 4

Β3. Στο Κείμενο 1 ο συντάκτης χρησιμοποιεί τη μέθοδο του ορισμού στην τρίτη παράγραφο. Να εντοπίσετε τα μέρη του και να επισημάνετε τη λειτουργία του καθώς και το ύφος που προσδίδει στο κείμενο.

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Γ.

Γ. Ποια είναι η βασική ιδέα που αναδεικνύεται στο ποίημα (Κείμενο 3), κατά τη γνώμη σας; Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας στηριζόμενοι σε τρεις τουλάχιστον κειμενικούς δείκτες. Ποια συναισθήματα σας δημιουργεί η ανάγνωση του ποιήματος;

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ.

Δ. Αφού διαβάσατε τα Κείμενα 1 και 2 και προβληματιστήκατε, αποφασίζετε να δημοσιεύσετε ένα άρθρο σε νεανικό περιοδικό 350-400 λέξεων στο οποίο παρουσιάζετε:

α) σε ποια προβλήματα μπορεί να οδηγήσει η υπερκατανάλωση διαδικτυακού περιεχομένου;

β) τρόπους με τους οποίους οι νέοι, οι γονείς και η κοινωνία μπορούν να προστατευτούν από τις αρνητικές επιπτώσεις της τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα τα οφέλη της στη ζωή τους.

Μονάδες 30 

 

 

Για να δείτε Απαντήσεις στις ερωτήσεις του Κριτηρίου πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Brain rot και Τρόποι Προστασίας Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) – Απαντήσεις

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Άννα Σιάτρα και Μπικάκης Μιχάλης, οι οποίοι στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.