Brain drain Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Brain drain Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα Α

Το brain drain θα αποβεί  θετικό για τη χώρα προέλευσης, αν επανενταχθούν  οι εμπλουτισμένοι με νέα εφόδια επιστήμονες. Ουσιαστικά,  αυτοί οι επιστήμονες ήδη βρίσκονταν σε διαρκή επαφή με την χώρα τους . Η Ισπανία με τις ορθές οικονομικές της επιλογές και υποδομές πέτυχε τη δημιουργική επανένταξη των επιστημόνων της στην οικονομίας της. Απέναντι στα προβλήματα που γεννά η διαρροή επιστημόνων, η  χώρα μας , στηριζόμενη και σε κοινή οικονομική πολιτική με την Ε.Ε., με τη δημιουργία ευνοϊκού εργασιακού κλίματος  μπορεί να προσελκύσει γηγενείς και ξένους επιστήμονες.

Θέμα Β

Β1.

Λάθος : Η μαζική «διαρροή εγκεφάλων»… Εάν παγιωθεί, μπορεί να εγκλωβίσει μια οικονομία σε μακροχρόνια αποανάπτυξη2 και φτώχεια.

Σωστό: Το καθαρό όφελος τότε (από την αυξημένη τεχνογνωσία, εξωστρέφεια, δικτύωση)

Σωστό: Άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις, δεν φεύγουν πλήρως: μετακινούνται διαρκώς, παραμένουν συνδεδεμένοι, επιστρέφουν.

Λάθος: Η ανάκτηση δεν είναι φενάκη3. Ύστερα από μεγάλη διαρροή εργαζομένων στην κορύφωση της ανεργίας, η Ισπανία ζει τώρα μια θεαματική αύξηση πληθυσμού. Επαναπατρίζεται η γενιά της κρίσης…

Λάθος: Και σε επίπεδο Ε.Ε. να συμβάλουμε, μαζί με άλλα κράτη, στην επεξεργασία νέων πολιτικών συνοχής

Β2.

Ο συγγραφέας στοχεύει στο να αποσαφηνίσει τη βασική του άποψη ότι η ανάκτηση των επιστημόνων και η δημιουργική επανένταξή τους στη χώρα προέλευσης είναι εφικτοί στόχοι. Για να το επιτύχει αυτό, οργανώνει τη σκέψη του με βάση το παράδειγμα της Ισπανίας που τα κατάφερε. Έτσι, ο αναγνώστης σχηματίζει μια σαφή εικόνα για όσα ισχυρίζεται ο συντάκτης.

Β3. Μπορεί το brain drain να μετατραπεί σε ευκαιρία για τη χώρα προέλευσης; (Ρητορικό ερώτημα που λειτουργεί μεταβατικά για τα επόμενα, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη)

Μπορεί, εάν καταφέρει να τους επανεντάξει στο εργατικό της δυναμικό. (χρήση υποθετικής πρότασης που δίνει τη βασική προϋπόθεση επιτυχίας του ισχυρισμού του)

Το καθαρό όφελος τότε (από την αυξημένη τεχνογνωσία, εξωστρέφεια, δικτύωση) θα υπερβαίνει την ωφέλεια του να μην είχαν φύγει. (χρήση παρενθέσεων που λειτουργούν συμπληρωματικά και επεξηγηματικά για τα προηγούμενα)

Άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις… (χρήση της διαρθρωτικής λέξης «Άλλωστε» που λειτουργεί προσθετικά και επεξηγηματικά για τα προηγούμενα)

δεν φεύγουν πλήρως: μετακινούνται διαρκώς, παραμένουν συνδεδεμένοι, επιστρέφουν. (χρήση της διπλής τελείας με πληροφορίες που ακολουθούν και ερμηνεύουν τα προηγούμενα)

Β4. Ο συντάκτης χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο το α΄ πληθυντικό πρόσωπο (να αυξήσουμε, να δουλέψουμε ,να συμβάλουμε, για να καταστήσουμε). Με τη συγκεκριμένη επιλογή η παράγραφος κερδίζει σε ζωντάνια και παραστατικότητα, αφού το α΄ πληθυντικό προσδίδει αμεσότητα και οικειότητα στα λεγόμενα του συντάκτη. Παράλληλα, δηλώνει πνεύμα συλλογικότητας και καθολικότητας (ο συντάκτης τοποθετεί και τον εαυτό του στη διαδικασία/ προβληματισμό που περιγράφει).

Θέμα Γ

Ο συγγραφέας στο συγκεκριμένο κείμενο αφηγείται  τον τρόπο που βίωσε  την προσπάθεια ανίχνευσης και επιλογής της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας. Το κυρίαρχο μήνυμα που περνά στις νέες γενιές είναι να κυνηγούν τα όνειρά τους και να επιλέγουν ως αντικείμενο των σπουδών τους αυτό που πραγματικά ποθεί η καρδιά τους. Και στη δική του εποχή υπήρχαν δημοφιλή επαγγέλματα που συνοδεύονταν από κύρος και σημαντικά οικονομικά οφέλη. Η χρήση του α΄ ενικού προσώπου (δεν μπορούσα να κοιμηθώ… Ήθελα να βρω …  ζήτησα… Στρώθηκα… δεν ξανακοίταξα) αποδίδει τον προσωπικό, εξομολογητικό τόνο του συντάκτη και δίνει οικειότητα και αμεσότητα στα λεγόμενά του. Με ψυχικό πόνο και μεγάλο προβληματισμό προσπαθεί να βρει τον δρόμο στην επαγγελματική του ζωή. Με τον ευθύ λόγο («Να πάτε… δεν έχει»… «Για όνομα… πουρνάρια;»), το κείμενο αποκτά παραστατικότητα και δραματικότητα. Επίσης, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη που περιμένει την τελική του επαγγελματική επιλογή. Τέλος, με τη χρήση απλού και καθημερινού λεξιλογίου (ξεπεσμένο…. Τρυπώσαμε… να βρω το δρόμο μου… δειλά δειλά… στρώθηκα) τα λόγια του αποκτούν οικείο για τον αναγνώστη τόνο και καθιστούν το ύφος γλαφυρό και παιγνιώδες.

Από την ανάγνωση του κειμένου ο αναγνώστης συνειδητοποιεί ότι τα λόγια, τα συναισθήματα και οι προβληματισμοί του συγγραφέα έχουν απήχηση και στη σύγχρονη εποχή. Και οι σημερινοί νέοι προβληματίζονται έντονα για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία που καθορίζεται από την αγορά εργασίας, τις επιρροές από το οικογενειακό και εξωτερικό περιβάλλον και τα προσωπικά «θέλω» καθενός.

Θέμα Δ

Σχεδιάγραμμα της έκθεσης με βάση και τις πληροφορίες του κειμένου.

Πρόλογος

Άρθρο σε σχολική εφημερίδα

 

→ Τίτλος που να καλύπτει τον επικαιρικό χαρακτήρα που έχει συνήθως ένα άρθρο.

→ Άμεση γνωριμία με το θέμα και προσαρμογή στο κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο. (με ή χωρίς χρήση αφόρμησης λόγω του περιορισμού στο όριο των λέξεων)

→ Πολύ σύντομη αποσαφήνιση της έννοιας

→ Ομαλή μετάβαση στο 1ο  ζητούμενο του θέματος, με την κατασκευή ενδεδειγμένης για την επίτευξη του στόχου κατακλείδας.

Πρώτο ζητούμενο

Παράγραφος πρώτη

Η έλλειψη δυνατότητας προσωπικής ευημερίας μέσω του αντικειμένου σπουδών

Κορεσμένα επαγγέλματα-ανεργία

 

Δύσκολες εργασιακές συνθήκες -Χαμηλές οικονομικές απολαβές-υψηλό κόστος ζωής → δεν μπορεί να ζήσει, να δημιουργήσει, να ανεβάσει το επίπεδο της ζωής του

 

 

Συναισθηματικός εγκλωβισμός-κατάργηση του αισθήματος της αυτοπραγμάτωσης

 

Στέρηση της πνευματικής και ψυχικής ελευθερίας

 

 

→ Επιλογή θεματικής πρότασης/περιόδου που φιλοξενεί την κυρίαρχη άποψη της παραγράφου.

→ Στήριξη της θεματικής πρότασης με λογικό επιχείρημα

→ Ανάπτυξη/αποσαφήνιση του επιχειρήματος και όχι απλή παράθεσή του.

 

→ Χρήση δεύτερου επιχειρήματος (δευτερεύουσας ιδέας).

 

→ Ανάπτυξη/αποσαφήνιση του επιχειρήματος.

 

 

→ Χρήση τρίτου επιχειρήματος

 

 

 

→ Ανάπτυξη/αποσαφήνιση του επιχειρήματος.

 

 

 

→ Χρήση κατακλείδας για την ομαλή μετάβαση στο β΄ ζητούμενο.

Δεύτερο ζητούμενο

Παράγραφος δεύτερη

Η χώρα οδηγείται σε οικονομική ύφεση

 

ποικίλες αλυσιδωτές επιπτώσεις → Υπονόμευση της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας: Μειώνεται η οικονομική ισχύς της χώρας, καθώς δεν αξιοποιούνται πλήρως οι πλουτοπαραγωγικές της δυνατότητες, χαμηλό Α.Ε.Π.- μείωση κατανάλωσης

 

Ύφεση στους τομείς των γραμμάτων και του πολιτισμού: Παρατηρείται αδυναμία ανανέωσης των εστιών πολιτισμού, εξαιτίας της έλλειψης στελέχωσής τους με νέα ταλέντα.

πολλά νέα παιδιά με εξαιρετικές ικανότητες και ορθά δομημένες προσωπικότητες δεν έχουν την ευκαιρία να δείξουν την αξία τους

 

 

→ Επιλογή θεματικής πρότασης/περιόδου που φιλοξενεί την κυρίαρχη άποψη της παραγράφου.

→ Στήριξη της θεματικής πρότασης με λογικό επιχείρημα και ανάπτυξη/αποσαφήνιση του επιχειρήματος και όχι απλή παράθεσή του.

 

 

 

 

→ Χρήση δεύτερου επιχειρήματος (δευτερεύουσας ιδέας).

 

→ Ανάπτυξη/αποσαφήνιση του επιχειρήματος.

 

Επίλογος

 

→ Εξαγωγή ισχυρού συμπεράσματος

→ Πολύ σύντομη αποσαφήνισή του

→ Κλείσιμο του γραπτού με χρήση μηνύματος προς τον αναγνώστη, ανάλογα με τις απαιτήσεις του επικοινωνιακού πλαισίου.

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Κριτήριο Αξιολόγησης Brain drain 

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου-συγγραφέα Δημήτρη Μαντά, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.