Αυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία Κριτήριο Αξιολόγησης (ΕΠΑΛ)-Απαντήσεις

Αυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία Κριτήριο Αξιολόγησης (ΕΠΑΛ)-Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Μη Λογοτεχνικό Κείμενο

1o ΘΕΜΑ

Α1. Η συντάκτρια του κείμενου τονίζει πόσο σημαντική είναι η αυτοκριτική για τον άνθρωπο. Ορίζει την αυτοκριτική ως την κριτική που ασκεί κάποιος στον εαυτό του αλλά και ως την επιθυμία που έχει να τον κρίνει αντικειμενικά και αυστηρά. Στη συνέχεια παραθέτει τα ποικίλα πλεονεκτήματα που έχει η αυτοκριτική για τον άνθρωπο. Στον αντίποδα αναφέρεται και στην αρνητική κριτική και στα άσχημα και μη επιθυμητά αποτελέσματα που έχει. Τέλος καταλήγει στο συμπέρασμα πως έπειτα από κάθε πράξη μας πρέπει να ελέγχουμε πως φερόμαστε στον εαυτό μας και να είμαστε ειλικρινείς. Άλλωστε συνεχώς μαθαίνουμε, γιατί οι συμπεριφορές μας είναι διαφορετικές σε κάθε περίπτωση και αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να «μελετάμε» την κάθε περίσταση ξεχωριστά.

Α2.

  1. Λ («Ο τρόπος… καταδικάζουμε» §1)
  2. Σ («Η αυτοκριτική… εξέλιξή του» §2)
  3. 3.Σ («Από την άλλη… ζωή μας» §4)
  4. Λ («Επίσης… εξέλιξη» §4)
  5. Λ («Θεωρείται… να υλοποιήσουμε» §2)

*Η αιτιολόγηση είναι προαιρετική εφόσον η εκφώνηση δεν το ζητάει.

2ο ΘΕΜΑ

Α3. α) Η τέταρτη παράγραφος αναπτύσσεται με συνδυασμό μεθόδων. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιείται αίτιο- αποτέλεσμα σε όλη την παράγραφο. Τα αίτια είναι η «αρνητική αυτοκριτική», η «αυταρχική κριτική» και η άσχημη συμπεριφορά απέναντι στον εαυτό μας: « όταν φερόμαστε στον εαυτό μας… σκληρά». Τα αποτελέσματα  είναι: «αναπτύσσουμε… ζωή μας», « πλήθος αρνητικών συναισθημάτων… σύγκρισης» και «τροφοδοτεί… εξέλιξη». Ακόμα υπάρχουν οι διαρθρωτικές φράσεις «με αποτέλεσμα» και «με συνέπεια» που δηλώνουν αποτέλεσμα. Ο δεύτερος τρόπος ανάπτυξης είναι τα παραδείγματα, καθώς με ασύνδετο σχήμα μας παραθέτει τα αρνητικά συναισθήματα που δημιουργεί η αρνητική αυτοκριτική: «όπως φόβος… άγχος».  Τέλος έχει και τη διαρθρωτική λέξη «όπως» που δηλώνει παράδειγμα.

 

β) Στην τέταρτη παράγραφο η συντάκτρια προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους αναγνώστες σχετικά με τα αποτελέσματα που έχει η αρνητική αυτοκριτική για τον εαυτό μας. Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί ως τρόπο πειθούς την επίκληση στο συναίσθημα. Πιο συγκεκριμένα ως μέσα πειθούς χρησιμοποιεί α’ πληθυντικό πρόσωπο («φερόμαστε, νιώθουμε, αναπτύσσουμε κ.α. ») για να δείξει ότι η κατάσταση αυτή μας αφορά όλους, καθώς όλοι κάποια στιγμή έχουμε κρίνει αρνητικά τον εαυτό μας, να μας προβληματίσει και να δημιουργήσει ένα κλίμα αμεσότητας ώστε να μπορούμε να ταυτιστούμε με αυτά που διαβάζουμε. Ακόμα χρησιμοποιεί συναισθηματικά φορτισμένο λεξιλόγιο («σκληρά, εσωτερική δυσφορία, πλήθος αρνητικών συναισθημάτων κ.α. »), ασύνδετο σχήμα («υποτιμητικά, αυστηρά,… σκληρά», « φόβος, ανασφάλεια… άγχος»).

 

Α4. α) ενδόμυχη =εσωτερική/ ενδότερη

αδιάκοπης= αέναης/ συνεχούς

προσήλωση= αφοσίωση

έξεις= συνήθειες

απόλυτα= δογματικά

 

β)  Η συντάκτρια επιλέγει να κλείσει το άρθρο της χρησιμοποιώντας αποσιωπητικά: «Η επιλογή είναι δική μας… με ή χωρίς αυτοκριτική… ». Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να προβληματίσει τον αναγνώστη και να τον αφυπνίσει, λέγοντας πως είναι στο χέρι του το πως θα φέρεται στον εαυτό του και σχολιάζει ότι μπορούμε να επιλέξουμε είτε κάνουμε αυτοκριτική είτε όχι.

3ο ΘΕΜΑ

Α5.   Άρθρο: Τίτλος, γ΄ πρόσωπο, επίσημο, αντικειμενικό ύφος

Αυτοκριτική απαραίτητο στοιχείο του χαρακτήρα!

Πρόλογος:  Η αυτοκριτική θεωρείται πολύ σημαντικό προσόν του χαρακτήρα του ανθρώπου και έχει πολλά πλεονεκτήματα για αυτόν, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και σωστής προσωπικότητας.

Κύριο μέρος: α. Οφέλη για τον άνθρωπο:

  • Γνωρίζει τον εαυτό του, τις αρετές και τις αδυναμίες του.
  • Ελέγχει τις πράξεις και τις παραλείψεις του και έτσι αποφεύγει σφάλματα στις ενέργειές του.
  • Καταπολεμά τα ελαττώματά του και τις κακές συνήθειες με την αυτοκυριαρχία.
  • Συνηθίζει στην αυτοπειθαρχία.
  • Αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα τις δυσκολίες, με βάση τις προηγούμενες εμπειρίες, γιατί διδάχθηκε από τα λάθη του.

β. Αναγκαιότητα αυτοέλεγχου στην εποχή μας:

Ωστόσο ο αυτοέλεγχος είναι απαραίτητος ειδικά στην εποχή μας γιατί :

  • Όλες οι ηθικοπνευματικές αξίες αμφισβητούνται και περνούν κρίση.
  • Ταπεινώνεται η ανθρώπινη προσωπικότητα.
  • Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από επιστημονική πρόοδο και τεχνολογική ανάπτυξη
  • Οι άνθρωποι δεν έχουν υψηλούς σκοπούς και ιδανικά, είναι αδιάφοροι για τον συνάνθρωπο.

Επίλογος:  Συμπερασματικά, η αυτοκριτική και ο αυτοέλεγχος είναι δύο στοιχεία απαραίτητα για τη  σωστή διαμόρφωση του χαρακτήρα του ατόμου αλλά και για να μπορέσει να αντιμετωπίσει και να ανταπεξέλθει σωστά στη νέα κοινωνία. Έχοντας αυτοέλεγχο ο άνθρωπος εκτός από τον εαυτό του βοηθάει και τη κοινωνία σαν σύνολο να βελτιωθεί.

Λογοτεχνικό Κείμενο

1Ο ΘΕΜΑ

Β1. Η Σοφία βρίσκεται σε μια κατάσταση σαν ύπνωση, με κλειστά τα μάτια και ονειρεύεται το ιδανικό για αυτή και την οικογένειά της μέλλον. Ονειρεύεται, λοιπόν, πως έχει ένα μεγάλο οικόπεδο περιτριγυρισμένο από δέντρα και λουλούδια μέσα στην ομορφιά της φύσης. Ακόμα «βλέπει» πως υπάρχει στις ζωές των παιδιών της και τις παρακολουθεί με διακριτικότητα. Τέλος ονειρεύεται τον εαυτό της να έχει ωραίο σώμα, υγεία, ενέργεια, να ασκείται καθημερινά και να είναι γεμάτη όρεξη για ζωή και παιχνίδι. Πιστεύω πως αν τα πιστέψει πραγματικά και αφοσιωθεί σε αυτά μπορεί να τα πραγματοποιήσει. (90 λέξεις)

 

Β2. Τη συγκεκριμένη φράση την απευθύνει η Ελένα στη Σοφία τονίζοντας της πως ζει χάρις και μέσα από τα όνειρά της. Το να ονειρευόμαστε μας κρατάει ζωντανούς και μας δίνει νόημα να ζούμε. Όταν απομονωθούμε από την πίεση και την ένταση που ίσως έχουμε από τους γύρω μας, τότε μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας. Τονίζει, επίσης ότι όταν ξεκινάμε να σκεφτόμαστε μπορούμε και να δημιουργήσουμε με αποτέλεσμα αργότερα να δώσουμε ζωή στα όνειρά μας.(77 λέξεις)

 2ο ΘΕΜΑ

Β3. α) Η συγγραφέας στο συγκεκριμένο απόσπασμα χρησιμοποιεί την περιγραφή για να περιγράψει μέσα από τη Σοφία το μεγάλο οικόπεδο που ονειρεύεται (« Το μεγάλο οικόπεδο… ζωές τους»), αλλά και τον εαυτό της όπως είναι στα όνειρά της (« Τον βλέπω… όνειρα»). Με αυτόν τον τρόπο το όνειρο ζωντανεύει στα μάτια του αναγνώστη και τον βοηθάει να το φανταστεί και αυτός. Ακόμα χρησιμοποιεί το διάλογο μεταξύ Σοφίας και Ελένας για να κάνει το κείμενο πιο άμεσο, οικείο , να δώσει θεατρικότητα ,να συμβουλέψει η Ελένα τη Σοφία αλλά και για να μας δείξει τις αμφιβολίες της ηρωίδας.

 

β)  Η Σοφία απορεί πως όλα αυτά τα υπερβολικά για αυτή όνειρα θα καταφέρουν να γίνουν πραγματικότητα. Φαίνεται πως ενώ έχει πολλές ιδέες και σχέδια «πατάει» στη πραγματικότητα  και καταλαβαίνει πως είναι δύσκολο να τα υλοποιήσει  τόσο απλά. Με την ερώτηση αυτή η συγγραφέας εκφράζει μια απορία που όλοι οι άνθρωπο έχουν, σχετικά με το πως θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν ό,τι φαντάζονται. Ταυτόχρονα καταφέρνει να μας προβληματίσει κι να μας βάλει σε σκέψεις για το αν μπορούμε να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα.

γ)  «Σαν παιδί», η συγγραφέας θέλει να δείξει τη ζωντάνια, το κέφι και τη χαρά που βλέπει τον εαυτό της να έχει στα όνειρα που κάνει για το μέλλον.

«Σαν να ξυπνά από ουράνιο όνειρο, η Σοφία ανοίγει τα μάτια και, σαν μπαλόνι από ήλιον, νιώθει πιο ανάλαφρη από ποτέ. Σαν να παρέδωσε ένα μεγάλο βάρος στη γη.» Η Σοφία σταματά την ονειροπόληση και «ξυπνάει», ανοίγει τα μάτια και οι παρομοιώσεις αυτές μας δείχνουν πως νιώθει. Έχοντας ονειρευτεί την ιδανική για αυτή ζωή νιώθει ανάλαφρη όπως ένα μπαλκόνι και έχοντας εκφράσει μεγαλόφωνα τα σχέδια της, νιώθει σαν να έχει φύγει ένα βάρος από πάνω της.

  • Οι παρομοιώσεις δίνουν ζωντάνια, παραστατικότητα και αμεσότητα στο κείμενο και καθιστούν το νόημα σαφές.

*Αρκούν 2 παρομοιώσεις για να είναι σωστή η απάντηση.

 

δ) Στο συγκεκριμένο απόσπασμα έχουμε πρωτοπρόσωπο, αυτοδιηγητικό αφηγητή καθώς η Σοφία μας μιλάει για τη ζωή και τα όνειρά της. Είναι αφηγητής – άνθρωπος αφού έχει περιορισμένη γνώση των γεγονότων.

3ο ΘΕΜΑ

Β4. Στο κείμενο η Σοφία αναφέρεται στα όνειρά της και η Ελένα την προτρέπει να ονειρεύεται, να ξεφύγει από την πίεση και να αρχίζει να δημιουργεί. Πιστεύω πως τα όνειρα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Τα όνειρα είναι αυτά που μας δίνουν θάρρος, όρεξη και ελπίδα. Μας κάνουν να σκεφτόμαστε αισιόδοξα, να δημιουργούμε κι να παλεύουμε για να τα κάνουμε πραγματικότητα. Ο άνθρωπος που ονειρεύεται είναι αισιόδοξος, θετικός και έχει μεγαλύτερη χαρά και όρεξη για ζωή. Τα όνειρα μας δίνουν και τη δυνατότητα να ξεφύγουμε για λίγο από τη δύσκολη και κουραστική πραγματικότητα και να ελπίζουμε για ένα καλύτερο μέλλον, Σύμφωνα και με τα παραπάνω είναι φανερό πως πιστεύω στην ευεργετική επίδραση των ονείρων στη ζωή μας. Φυσικά και ίσως υπάρξουν απογοητεύσεις όταν δεν καταφέρουμε να υλοποιήσουμε κάποιο από αυτά αλλά δεν πρέπει να τα παρατάμε και να χάνουμε το θάρρος και την όρεξή μας. Ίσα ίσα αυτό θα πρέπει να μας δώσει δύναμη να συνεχίσουμε να παλεύουμε και να «πολεμάμε» για τα όνειρά μας. (172 λέξεις)

 

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Αυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία Κριτήριο Αξιολόγησης (ΕΠΑΛ)

Οι απαντήσεις στο κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προέρχονται από τις προσωπικές σημειώσεις της συναδέλφου Σοφίας Μαχαίρα, η οποία τις παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.