Ατομική Ευθύνη Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Ατομική Ευθύνη Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α. Σύμφωνα με το κείμενο 1, η διαμόρφωση της κοινωνικής ευθύνης παρεμποδίζεται από δυο βασικούς παράγοντες, τον ατομικισμό και τον καταναλωτισμό. Συγκεκριμένα, ο ατομικισμός δεν επιτρέπει στον άνθρωπο να κατανοήσει το ρόλο του στο κοινό καλό αφού τοποθετεί το δικό του, πάνω από των άλλων. Ταυτόχρονα οι πολίτες είτε δεν ενημερώνονται επαρκώς είτε δεν έχουν την ικανότητα να αντιληφθούν τι πραγματικά συμβαίνει, λόγω έλλειψης κριτικής σκέψης και λόγω των ταχύτατων εξελίξεων και της συνθετότητας του σύγχρονου κόσμου.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.

Α-Λ

Β-Λ

Γ-Σ

Δ-Σ

Ε-Λ

Β2. (Η απάντηση περιλαμβάνει περισσότερες γλωσσικές επιλογές για να καλύψει το εύρος των πιθανών απαντήσεων. Είναι απαραίτητες μόνο τρεις (3).

Ο συντάκτης του Κειμένου 2 επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει τους αναγνώστες για τη σημασία που είχε η κινητοποίησή τους για το δυστύχημα των Τεμπών. Για να το επιτύχει αυτό αξιοποιεί στην έναρξη του κειμένου το β ενικό ρηματικό πρόσωπο (να φτάσεις, βρισκόσουν, ήσουν) με το οποίο απευθύνεται άμεσα στο δέκτη, δημιουργεί ένα αίσθημα διαλόγου και είναι σαν να θεωρεί ότι ο κάθε αναγνώστης ήταν εκεί, κομμάτι αναπόσπαστο του μεγάλου γεγονότος, ανακαλώντας την εμπειρία όσων την έζησαν και αναπαριστώντας την για όποιον δεν ήταν. Άλλωστε και η χρήση του α πληθυντικού προσώπου (αντιλαμβανόμαστε, λέμε) τονίζει το αίσθημα της συλλογικότητας, της καθολικής αποδοχής των όσων λέγονται αλλά και την αίσθηση του «συνανήκειν» τελικά σε αυτή την μεγάλη κοινότητα ανθρώπων, που πονούν και μετατρέπουν το πένθος σε διαμαρτυρία και διεκδίκηση. Ταυτόχρονα η ευρεία χρήση του ασύνδετου σχήματος (Ένα πλήθος ευρύ, υπερκομματικό, ετερόκλητο. Διαφορετικοί άνθρωποι από διαφορετικές γενιές και συνομοταξίες, νέοι, μεγάλοι, οικογένειες, παιδιά. Ελάχιστα πανό, ελάχιστες σημαίες, περιορισμένη πολιτική «καπηλεία») αποδίδει με λιτό και παραστατικό τρόπο το πλήθος των ανθρώπων, την εκτεταμένη συμμετοχή και τα ποικίλα χαρακτηριστικά της τονίζοντας και πάλι την καθολική διάσταση του γεγονότος με δραματικότητα. Αυτή ενισχύεται και από τον  βραχυπερίοδο λόγο που επιτρέπει την κατανόηση και τη βίωση των γεγονότων, δημιουργώντας μια ισχυρή αφήγηση.  Ο μεταφορικός λόγος (Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι) αναδεικνύει με έντονη παραστατικότητα την επίδραση που είχε στον πληθυσμό το δυστύχημα αλλά και η διαχείρισή του, αισθητοποιώντας το «σοκ» στο οποίο βρίσκονται οι άνθρωποι και εκφράζοντας μέσω των ισχυρών εικόνων το αίσθημα «κακοποίησης» που βιώνουν.

Β3.

Καταγραφή: ο Δ. Παρασκευόπουλος, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο βιβλίο του για μια “Εισαγωγή στην κοινωνιολογία των συναισθημάτων“, το οποίο εκδόθηκε πριν λίγους μήνες, το συναίσθημα δεν είναι μόνο ατομική υπόθεση. Αντίθετα, όπως εξηγεί, η εκδήλωσή του ή η αιτιότητά του τοποθετείται στη διασταύρωση του ατομικού και του κοινωνικού, μέσα στη διαχρονική διαλεκτική τους σχέση.

Ο συντάκτης αξιοποιεί την επίκληση στην αυθεντία, και συγκεκριμένα τον Δ. Παρασκεύοπουλο, δηλώνοντας την ιδιότητα του ως μεταδιδακτορικός ερευνητής, και το έργο του «Εισαγωγή στην κοινωνιολογία των συναισθημάτων» που εκδόθηκε πρόσφατα για να προσδώσει αξιοπιστία και εγκυρότητα στην άποψή του, ότι, δηλαδή, το συναίσθημα του πένθους που βιώνει η κοινωνία δεν είναι ατομική υπόθεση αλλά και κοινωνική. Με τον τρόπο αυτό, με την αναφορά στην ιδιότητα, στο έργο αλλά και στη φράση του ειδικού επιστήμονα η άποψή του αποκτά κύρος και μειώνεται η πιθανότητα αμφισβήτησής της. (86)

β. Πράγματι στο κείμενο 1 αξιοποιείται ευρέως η χρήση των ονοματικών συνόλων. Με αυτήν την επιλογή ο συντάκτης επιχειρεί να αποδώσει με συνοπτικό τρόπο πολύπλοκες έννοιες και διαδικασίες, ώστε ο λόγος του να είναι πυκνός και αποτελεσματικός. Το ύφος του κειμένου γίνεται επίσημο και λόγιο.

Μετατροπή:

Η πραγμάτωση του κοινωνικού συμφέροντος=> για να πραγματωθεί το κοινωνικό συμφέρον

για την ανάληψη της ατομικής ευθύνης=> για να αναλάβει κάποιος την ατομική ευθύνη

Με την μετατροπή σε ρηματικά σύνολα, το κείμενο γίνεται πιο ζωντανό και δραματικό. Η έμφαση στη ρηματική φράση τονίζει την ενέργεια και γίνεται πιο εύληπτη.

γ. 

Επιβάλλουν: απαιτούν/ αναγκάζουν/ οδηγούν

Καθυστερήσεις: αργοπορίες/καθυστερήσεις

Διευρύνει: επεκτείνει/ μεγαλώνει

Πληρούνται: πραγματώνονται/ ικανοποιούνται

Εφικτή: δυνατή/ ικανή

ΘΕΜΑ Γ.

Γ. Ο ήρωας του κειμένου 3 διακρίνεται από έντονα συναισθήματα απόγνωσης, οργής και θλίψης, όπως φαίνεται και μέσα από τον εσωτερικό μονόλογό του. Η κατάσταση που επικρατεί στη χώρα του τον θυμώνει γιατί τη θεωρεί μια χώρα βαθιά αντιπνευματική και υποκριτική, όπως αναδεικνύει και η επανάληψη του όρου «υποκρισία», μια χώρα βυθισμένη από τη μια στο ψέμα, από την άλλη στην δήθεν αναζήτηση της αλήθειας, αναζήτηση, η οποία την κάνει ακόμη πιο αλλοτριωμένη. Αυτή η καταβύθιση στην υποκρισία αποδίδεται μέσα από πληθώρα έντονων εικόνων, αφού φαντάζεται ότι « βρισκόμαστε στο κουκούτσι της καρδιάς της», «στο μεδούλι», ότι την έχουμε φορέσει ως ρούχο («τυλιχτεί στην υποκρισία»), ότι αυτή μας εμποδίζει να ζήσουμε, να ανασάνουμε. Προσωποποιεί την Ελλάδα, για την οποία θεωρεί ότι πεθαίνει αλλά μένει άταφη, χωρίς αυτό όμως να εμποδίσει την αλλοίωσή της. Θεωρεί ότι ο φταίχτης για όλο αυτό είναι οι ίδιοι οι κάτοικοί της, εντάσσοντας και τον εαυτό του μέσα σε αυτούς, αναδεικνύοντας τη συνυπευθυνότητα όλων μέσα από το α πληθυντικό, αφού ενώ βλέπουμε το κακό, αδιαφορούμε ή νομίζουμε ότι όλα πάνε καλά, βαυκαλιζόμενοι για τα επιτεύγματά μας.

Δυστυχώς το κείμενο φαντάζει να γράφτηκε τις μέρες αυτές, αναδεικνύοντας όλη την υποκριτική στάση της κοινωνίας απέναντι στα άπειρα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και τα οποία «χαριτωμένα» βάζουμε κάτω από το χαλί. Μια τέτοια κριτική αξίζει να γίνει, όχι για να μεμφθούμε τους εαυτούς μας αλλά για να αποφασίσουμε να δράσουμε, πριν είναι πλέον αργά. (233)

ΘΕΜΑ Δ.

Δ. Ενδεικτική απάντηση:

Αξιότιμοι καθηγητές και καθηγήτριες,

Αγαπημένοι συμμαθητές και συμμαθήτριες,

Πρόλογος

Συγκεντρωθήκαμε και σήμερα εδώ χάρη στην πρωτοβουλία που ανέλαβε το σχολείο μας να μιλήσουμε για την έννοια του πολίτη, σε μια στιγμή που οι εξελίξεις απαιτούν να συνειδητοποιήσουμε και το τι συμβαίνει γύρω μας αλλά και το πόση ευθύνη «κουβαλάμε ο καθένας στην πλάτη του» για αυτές τις οδυνηρές εξελίξεις. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, τι είναι αυτό που μας καθηλώνει και μας εμποδίζει να σκεφτούμε και να δράσουμε ως πολίτες, υπερασπιζόμενοι το κοινό καλό. (72)

Απάντηση στο α’ ερώτημα

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι συχνά δεν γνωρίζουμε το τι πραγματικά συμβαίνει και γι΄ αυτό δεν μπορούμε να αντιδράσουμε. Πράγματι, αν και οι πηγές πληροφόρησης είναι πολλές και δυνητικά ανοιχτές και προσβάσιμες, η πληροφορία, η γνήσια και αληθινή πληροφορία, παραμένει πολύτιμη και καλά κρυμμένη, αφού τα Μέσα Ενημέρωσης φαίνονται να υπηρετούν τα συμφέροντα κάποιων ισχυρών και να διαστρέφουν συχνά την αλήθεια. Ταυτόχρονα και η δική μας ζωή δεν προσφέρεται για αναζητήσεις, καθώς οι υποχρεώσεις είναι πολλές και ο ρυθμός ζωής πνιγηρός. Έτσι, ίσως, τελικά μας «βολεύει» να παραμένουμε στη θέση « δεν ήξερα», γιατί αισθανόμαστε λιγότερο υπεύθυνοι. Εξάλλου, έτσι μεγαλώνουμε, με αυτές τις ηθικές «αξίες», του ατομικισμού, της επιτυχίας με κάθε κόστος, της κατανάλωσης και της υλικής ευημερίας, θεωρώντας την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά, την κοινωνική ευαισθησία και την επιθυμία για αλλαγή ως αδυναμίες, ως αρετές των αδύναμων ανθρώπων, ενώ εμείς πρέπει να επιβιώσουμε σε μια χαώδη ζούγκλα.  Και τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί; (153)

Απάντηση στο β’ ερώτημα

Αν το αναρωτιέστε, είμαστε σε καλό δρόμο. Αναμφισβήτητα, αν ο Τύπος διαδραμάτιζε τον πραγματικό του ρόλο και μπορούσαμε να γνωρίζουμε όλες τις πτυχές των γεγονότων, θα αντιδρούσαμε διαφορετικά. Δε θα μπορούσαμε να ισχυριζόμαστε ότι δε ξέραμε, άρα θα έπρεπε να αναλάβουμε ευθύνες. Αυτές τις μαθαίνουμε από την οικογένεια πρώτα, έπειτα από την εκπαίδευση, μέσα από μια σύγχρονη οπτική για το τι σημαίνει πολίτης. Η πρόταξη του κοινού καλού είναι μια αξία, που τη μαθαίνεις από παιδί και την καλλιεργείς καθημερινά με το να σκέφτεσαι, να κρίνεις, να νοιάζεσαι, να φροντίζεις, να διεκδικείς, να μην υποχωρείς. Τα μαθήματα πολιτικής παιδείας, ο δημόσιος και ιδιωτικός διάλογος, τα σεμινάρια και οι πολιτικές δράσεις είναι μόνο μερικά από αυτά που χρειαζόμαστε για να αλλάξουμε κάτι. (121)

Επίλογος

Σίγουρα, όλα αυτά φαντάζουν ουτοπικά. Και ίσως είναι, γιατί δεν έχουν γίνει ποτέ. Όμως η παράλειψή τους οδηγεί σήμερα σε αυτό το σημείο, όπου όλα φαντάζουν αδιέξοδα και απειλητικά. Άρα, ένα δρόμο πρέπει να τον φτιάξουμε και να είναι αυτός που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Ανθρώπου, που τιμούν την ιδιότητα και την ύπαρξή του. Ας μην διστάζουμε άλλο. (56)

(σύνολο 417 λέξεις)

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ατομική Ευθύνη Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Μερόπης Μανοπούλου και Ειρήνης Χατζούδη,  μέλη του κλάδου φιλολόγων του φροντιστηρίου Έμφαση, οι οποίες στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τις ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.