Αστικό Περιβάλλον - Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Αστικό Περιβάλλον – Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Αστικό Περιβάλλον – Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Κείμενο Ι

«Ηλεκτρονική Πολεοδομία»

Ένα προφητικό κείμενο του Τάκη Ζενέτου, αρχιτέκτονα,  δημοσιευμένο το μακρινό 1969 στο περιοδικό «Αρχιτεκτονικά Θέματα».

Η πόλη είναι το τελειότερο δημιούργημα του ανθρώπου στην προσπάθειά του να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσής του και να αναπτύξει ένα σύστημα κοινωνικών λειτουργιών. Η παραγωγική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με τις κοινωνικές λειτουργίες, εφόσον το μέγεθος της πόλης ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη κλίμακα. Τότε ο αστός έχει άμεση αντίληψη του αποτελέσματος της εργασίας του και του ρόλου του στη διαμόρφωση του κοινωνικού περιβάλλοντος. Σήμερα, λόγω της ειδικής ανάπτυξης της τριτογενούς παραγωγής και της αυξανόμενης μετακίνησης της απασχόλησης προς αυτήν, η ανθρώπινη κλίμακα και το optimum μέγεθος της πόλης ξεπεράστηκαν. Η πόλη μετατρέπεται προοδευτικά σε έναν απρόσωπο χώρο αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή, ενώ η κατοικία εκτοπίζεται προς την περιφέρεια.

Ο φυσικός χώρος που περιέβαλλε την πόλη καταλαμβάνεται σε όλο και μεγαλύτερη έκταση από οικισμούς- υπνωτήρια για τους εργάτες του τριτογενούς τομέα που βαθμιαία εκδιώκονται από την πόλη, και για τους μετανάστες που έρχονται από τις περιοχές που φθίνουν. Η διαδικασία αυτή συντελείται με ταχύτερο ρυθμό στα μεγάλα οικονομικά κέντρα επιταχύνοντας έτσι τη συμφόρησή  τους, ενώ ταυτόχρονα οι υπόλοιπες πόλεις τείνουν να εξαφανιστούν.

Η μετατροπή της πόλης αποκλειστικά σε χώρο παραγωγής, που λειτουργεί μάλιστα μόνο επτά ώρες το εικοσιτετράωρο, επιβάλλει τεράστιες επεμβάσεις στη δομή του αστικού ιστού για τις επεκτεινόμενες εγκαταστάσεις του τριτογενούς τομέα και τα έργα κυκλοφορίας και στάθμευσης, και καταστρέφει τις κοινωνικές λειτουργίες, οι οποίες δεν μπορούν να αναδημιουργηθούν στις περιοχές των υπνωτηρίων.[…]

Έτσι ενώ η πόλη καταστρέφεται με συνεχώς μεγαλύτερες οικονομικές θυσίες του κοινωνικού συνόλου για έργα που δεν θα αποσβεσθούν ποτέ και θα αποτελούν εμπόδιο για μια μελλοντική ορθολογική ανάπτυξη, το πρόβλημα της ομαλής λειτουργίας των παραγωγικών διαδικασιών δεν επιλύεται. Συγχρόνως, το περιβάλλον  που δημιουργείται καταστρέφει ψυχικά και σωματικά τον εργαζόμενο αστό.

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να σταματήσει η αναζήτηση προσωρινών λύσεων του προβλήματος. Πρέπει να αρθούν οι αιτίες, αντί να αμβλύνονται οι συνέπειες τους. Αντί να κατασκευάζονται έργα διευκόλυνσης, πρέπει να καταργηθούν οι ανάγκες που τα επιβάλλουν.

Τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα επιτρέπουν την αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων λειτουργίας και ανάπτυξης του τριτογενούς τομέα που αποτελούν την αιτία του αδιεξόδου, εφόσον σχεδιασθεί η έγκαιρη εφαρμογή τους στην πολεοδομία, μέσα στα πλαίσια ενός γενικού σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης που θα προσφέρει παντού ομοιόμορφες κοινωνικές εξυπηρετήσεις και ίσες δυνατότητες επιλογής και άσκησης επαγγέλματος.

Η λειτουργία των «Υπηρεσιών Διεκπαιρεώσεως» θα πραγματοποιείται με την τηλεργασία από οποιαδήποτε θέση του αστικού, του εθνικού, ή του παγκόσμιου χώρου, και θα επιτρέπει την «τηλε- εξυπηρέτηση». Ο άνθρωπος, αντί να χάνει πολύτιμο χρόνο στις καθημερινές του μετακινήσεις, σέ ένα χάος αυτοκινητοδρόμων, για να απασχοληθεί με δραστηριότητες ρουτίνας σε ένα περιβάλλον άγνωστο και εχθρικό, θα εργάζεται στο σπίτι του ή σε κοινόχρηστους χώρους των μονάδων κατοικίας ή σε περιφερειακά κέντρα ανάλογα με το είδος της διαδικασίας, πάντοτε όμως μέσα σε ακτίνα πεζού. Έτσι θα έχει την ευκαιρία να συναντά πάλι τους συνανθρώπους του, όχι πια πίσω από το γυαλί του αυτοκινήτου του ή μέσα σε υπόγειους σιδηροδρόμους μιας αχανούς πόλης. Η πόλη θα αποκτήσει μια κοινωνική ενότητα.

Κείμενο ΙI

Συνέντευξη που έδωσε στην Άννα Κόκορη ο Γιάννης Τζιβιέρης. Ο ίδιος είναι ποδηλάτης μακρινών αποστάσεων και έχει συμμετάσχει πολλάκις σε μια από τις δυσκολότερες ποδηλατικές εμπειρίες, το μπρεβέ.

— Πότε ξεκίνησες να κάνεις συστηματικά ποδήλατο;

Έκανα πάντα ποδήλατο από παιδί κι από μικρός είχα την επιθυμία ν’ ασχοληθώ πιο συστηματικά με το άθλημα. Το 2004 γράφτηκα σε ομάδα (Ολυμπιακός Περιστερίου-Χαϊδαρίου). Από τότε, σε ηλικία 12 ετών, ξεκίνησα να τρέχω τους πρώτους αγώνες. Πρώτα σε αγώνες δρόμου και mountain κι αργότερα σε πίστα στο ΟΑΚΑ.

Οι αγώνες συνεχίστηκαν μέχρι το 2011, όταν ξεκίνησα τα πρώτα brevet (μπρεβε). Είναι ποδηλατικές μη ανταγωνιστικές διοργανώσεις μεγάλων αποστάσεων με αυστηρά χρονικά όρια και συγκεκριμένους κανόνες που ακολουθούμε από τη Γαλλία. Ο ποδηλάτης χρειάζεται να είναι αυτόνομος, χωρίς αυτοκίνητο συνοδείας ή οτιδήποτε άλλο, έχοντας όλα τα πράγματα που χρειάζεται μαζί του και βρίσκοντας μόνος του πού θα φάει και πού θα κοιμηθεί (αν αυτό χρειάζεται). Ο θεσμός των μπρεβέ είναι γαλλικής προέλευσης και υπάρχει σε περισσότερες από 50 χώρες σ’ όλο τον κόσμο.Οι μεγάλες αποστάσεις γρήγορα με κέρδισαν κι αποφάσισα να ασχοληθώ πιο εντατικά με αυτό το είδος της ποδηλασίας γιατί πρόσφερε το αθλητικό κομμάτι σε μεγάλο βαθμό, μια και χρειάζεσαι καλή φυσική κατάσταση για να κάνεις τέτοιες διαδρομές, που ταυτόχρονα προσφέρουν τη μαγεία του ταξιδιού. Τη μαγεία να γυρίζεις και να γνωρίζεις πολλά διαφορετικά μέρη σε όλη τη χώρα.

— Tι σημαίνει το ποδήλατο για σένα;

Το ποδήλατο είναι από μόνο του μία μικρογραφία της ζωής. Έχει τις όμορφες καταστάσεις, τις δύσκολες, τις πιο απλές και τις πιο επικίνδυνες. Σου μαθαίνει όσο προχωράς να βρίσκεις τρόπους κάθε φορά να ξεπερνάς τα εμπόδια και σου θυμίζει ότι πάντα υπάρχουν δρόμοι ακόμα και τις φορές που δεν μπορούμε να τους δούμε. Ο αθλητισμός είναι ένας από τους πιο βασικούς πυλώνες για να έχει ένας άνθρωπος καλή ζωή. Χρειάζεται εξάσκηση τόσο το μυαλό όσο και το σώμα.

— Στην Αθήνα κυκλοφορείς με ποδήλατο;

Πάντα κυκλοφορούσα με ποδήλατο στην Αθήνα. Αρχικά για βόλτες, μετά για προπονήσεις και τώρα και για δουλειά. Σίγουρα έχω συνηθίσει τις δυσκολίες που υπάρχουν, αλλά θεωρώ πως είναι μία πολύ δύσκολη πόλη για ποδήλατο. Ειδικά για έναν νέο ποδηλάτη που δεν γνωρίζει πώς να κινηθεί είναι αρκετά αφιλόξενο το περιβάλλον.

Χρειάζεται προσοχή και ηρεμία καθώς δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, υπάρχουν πολλές κακοτεχνίες και η συνύπαρξη με τα αυτοκίνητα και τους πεζούς δεν είναι και η πιο ιδανική. Όλοι έχουν τα δικά τους προβλήματα μέσα στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας οπότε καλό είναι να προσέχουμε πρώτα εμείς για εμάς, χωρίς να έχουμε πολλές απαιτήσεις απ’ τους άλλους.

www.lifo.gr 16/5/2022

Κείμενο ΙII

Ποδηλασία.

Τα ποιήματα της συλλογής “Μια βολτά μόνο”, εκδ. Άγρα, 2016, της Ειρήνης Ρηνιώτη αναφέρονται στην επαναλαμβανόμενη πτώση, στη διαρκή προσπάθεια ν’ αντεπεξέλθει κανείς σε ό,τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή εντός και εκτός των συνόρων της ύπαρξης.

 

Άστραφτε το ποδήλατο στον ήλιο!

Μια βόλτα μόνο! Είπα

Δεν ξέρω  να ισορροπώ

όμως τολμώ να πέσω για να μάθω

Άλλο αν δεν έμαθα

Ανέτοιμη κάθε φορά

με βρίσκει η επιθυμία

καθώς σκορπίζουνε γι’ αλλού

η σέλα τα πετάλια το τιμόνι

Μονάχα το φωτάκι του οδηγού

μένει στο δρόμο.

 

Ειρήνη Ρηνιώτη

Παρατηρήσεις

ΘΕΜΑ Α

Να αποδώσετε συνοπτικά τις αλλαγές που προτείνει ο Τάκης Ζενέτος προκειμένου να αποκτήσει η πόλη κοινωνική ενότητα. (50-60 λέξεις).

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, με βάση τo Κείμενo 1 και το Κείμενο 2, τις παρακάτω προτάσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος. Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στα κείμενα:

α. Η ανάπτυξη του τριτογενούς τομέα οδηγεί όλες τις πόλεις στην εξαφάνιση σύμφωνα με το συντάκτη του Κειμένου 1.

β. Τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα προσφέρουν τη δυνατότητα στην πόλη να αποκτήσει ένα κοινωνικό πρόσωπο και δημιουργούν ισότιμες επαγγελματικές ευκαιρίες σύμφωνα με το συντάκτη του Κειμένου 1.

γ. Σύμφωνα με το Γιάννη Τζιβιέρη στο κείμενο 2 η Αθήνα δεν είναι φιλόξενη πόλη για πεζούς και ποδηλάτες.

δ. Για να αποφύγουν οι πόλεις την καταστροφή πρέπει να ληφθούν μέτρα πρόληψης και λύσεις πρόσκαιρου χαρακτήρα σύμφωνα με το Κείμενο 1.

ε. Σύμφωνα με τον συνεντευξιαζόμενο στο Κείμενο 2 το ποδήλατο βοηθάει τον άνθρωπο να ξεπερνάει τις δυσκολίες και τον διαπαιδαγωγεί.

Μονάδες 10

Β2α. “ Είναι αυτονόητο …..  που τα επιβάλλουν.”  Το ύφος του αποσπάσματος χαρακτηρίζεται σοβαρό.  Να αιτιολογήσετε αυτή την άποψη  με αναφορά σε τρεις γλωσσικές επιλογές (μονάδες 6) και να εξηγήσετε  αυτήν την επιλογή με κριτήριο την πρόθεση του συγγραφέα (μονάδες 3). Να κάνετε τις αλλαγές που απαιτούνται ώστε από σοβαρό το ύφος  να γίνει απλό. (μονάδες 6)

Μονάδες 15

Β3. α. Στο Κείμενο 2, στην απάντηση της πρώτης ερώτησης της δημοσιογράφου,  παρατηρούμε πολλές φράσεις που προσδιορίζουν το χρόνο. Να επισημάνετε δύο παραδείγματα, στα οποία οι προσδιορισμοί αυτοί διατηρούν τη συνοχή μεταξύ των λεπτομερειών της ίδιας παραγράφου (μονάδες 4). Να εξηγήσετε την επιλογή αυτή  λαμβάνοντας υπόψη το είδος του κειμένου (μονάδες 4).

Μονάδες 8

β. Στην πρώτη παράγραφο του Κειμένου 1 εντοπίζεται και η μέθοδος της σύγκρισης – αντίθεσης. Να βρείτε τα συγκρινόμενα  μέρη  (4 μονάδες) και να  εξηγήσετε ποια πρόθεση του συντάκτη εξυπηρετεί αυτή η μέθοδος. (3 μονάδες)

Μονάδες 7

ΘΕΜΑ Γ

Ποιο νομίζετε ότι  είναι το βασικό θέμα στο  Κείμενο 3; Να αναπτύξετε την απάντησή σας στηριζόμενοι/ες σε τρεις κειμενικούς δείκτες. ( 150 λέξεις)

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ

Σε μια ομιλία στο δημοτικό κέντρο της περιοχής σας με αφορμή εκδηλώσεις εορτασμού της  παγκόσμιας ημέρας ποδηλάτου στις 3 Ιουνίου, να αναλύσετε  τους τρόπους με τους οποίους υποβαθμίζεται το περιβάλλον στα σύγχρονα αστικά κέντρα και να προτείνετε λύσεις προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση. Να αξιοποιήσετε υλικό και από τα δύο κείμενα. ( 350- 400 λέξεις)

Μονάδες 30

 

Για να δείτε τις απαντήσεις στο αντίστοιχο κριτήριο αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Αστικό Περιβάλλον – Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου – Απαντήσεις

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Ειρήνη Αρχοντίδου  και Ελένη Λεμονάκη, οι οποίες το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τις ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.