Αστικό Περιβάλλον - Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

Αστικό Περιβάλλον – Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Α1. Ο συντάκτης του κειμένου υποστηρίζει ότι απαιτείται οριστική αντιμετώπιση των αιτιών που προκαλούν τα προβλήματα στις μεγαλουπόλεις. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στην  πολεοδομία προσφέρει  ίσες επαγγελματικές ευκαιρίες ενώ η  χρήση της “ τηλεργασίας” και της “ τηλεξυπηρέτησης” δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες  να περιορίσουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις με τα κάθε λογής οχήματα  σ’ ένα αφιλόξενο αστικό κέντρο και να συναναστραφούν τους συνανθρώπους τους πεζή.

ΘΕΜΑ Β

Β1.

α. Λάθος 2η παράγραφος “ η διαδικασία… τείνουν να εξαφανιστούν”

β. Σωστό 6η παράγραφος (ολόκληρη)

γ. Σωστό 3η παράγραφος “ αλλά θεωρώ… δεν είναι και η πιο ιδανική”

δ. Λάθος  5η παράγραφος “ Είναι αυτονόητο… του προβλήματος”

ε. Σωστό 2η παράγραφος “ Σου μαθαίνει… και το σώμα”

Β2.

  • Γ’ πρόσωπο: επιβάλλουν, σταματήσει, καταργηθούν.
  • Παθητική σύνταξη: να αρθούν, κατασκευάζονται, αμβλύνονται
  • Επίσημο λεξιλόγιο: αρθούν, αμβλύνονται.
  • Αναφορική λειτουργία της γλώσσας.
  • Ονοματικά σύνολα: η αναζήτηση προσωρινών λύσεων του προβλήματος

Ο συντάκτης του κειμένου με σοβαρό ύφος, αντικειμενικότητα, αποστασιοποίηση και ουδετερότητα θέλει να επιστήσει την προσοχή στην εξεύρεση μόνιμων, διαχρονικών λύσεων προκειμένου να βελτιωθεί η ζωή στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, οι οποίες έχουν χάσει τον ανθρώπινο χαρακτήρα τους. Με αυτό το τρόπο ενισχύει την πειστικότητα του.

Μετατροπή σε απλό ύφος: Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να σταματήσουμε να αναζητούμε προσωρινές λύσεις του προβλήματος. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες, αντί να μειώνουμε  τις  συνέπειες τους. Αντί να κατασκευάζουμε έργα διευκόλυνσης, πρέπει να καταργήσουμε τις ανάγκες που τα επιβάλλουν.

Β3.α. πάντα//  από παιδί//  από μικρός// Το 2004 //  Από τότε// σε ηλικία 12 ετών //Πρώτα// αργότερα// Οι αγώνες συνεχίστηκαν μέχρι το 2011,// όταν ξεκίνησα τα πρώτα brevet (μπρεβέ)..

Η επιλογή της χρήσης πολυάριθμων χρονικών προσδιορισμών ως αρμών που διατηρούν τη συνοχή του κειμένου εξηγείται από τον αυτοβιογραφικό, αφηγηματικό χαρακτήρα της απάντησης του συνεντευξιαζόμενου προσώπου , που δομείται πάνω στον άξονα του χρόνου. Άλλωστε η ερώτηση της δημοσιογράφου αφορά το χρόνο που ο Γιάννης Τζιβιέρης ξεκίνησε την ποδηλασία. Με αυτό τον τρόπο, ο αναγνώστης παρακολουθεί το ρυθμό των εξελίξεων, και με τη βοήθεια των χρονικών ενδείξεων συνδέει παράλληλα τα συμβάντα και τις επιλογές του Γιάννη Τζιβιέρη που τον οδήγησαν στον ποδηλατικό θεσμό των  μπρεβέ.

Β3.β. Συγκρίνει τον πραγματικό σκοπό της πόλης με τη σημερινή πραγματικότητα. Από τη μια “Η πόλη είναι το τελειότερο δημιούργημα του ανθρώπου στην προσπάθειά του να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσής του και να αναπτύξει ένα σύστημα κοινωνικών λειτουργιών.” και από την άλλη “ Σήμερα,  η πόλη μετατρέπεται προοδευτικά σε έναν απρόσωπο χώρο αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή, ενώ η κατοικία εκτοπίζεται προς την περιφέρεια.” Σκοπός του είναι να  αναδείξει τις διαφορές ανάμεσα στον πραγματικό σκοπό της πόλης και στην πραγματικότητα.  Με αυτό τον τρόπο μας εισάγει και στο θέμα του που σχετίζεται με την αντιμετώπιση της παρούσας κατάστασης και την εκπλήρωση του πραγματικού στόχου των πόλεων.

ΘΕΜΑ Γ

Βασικό θέμα, κατά τη γνώμη μου, στο κείμενο Γ, στο ποίημα της Ειρήνης Ρηνιώτη φαίνεται να είναι η διαρκής προσπάθεια του ανθρώπου να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις και να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες που παρουσιάζονται στη ζωή. Το ποιητικό υποκείμενο με αυτοοαναφορικό, βιωματικό τρόπο όπως δηλώνεται με τη χρήση του α’ ενικού προσώπου εκφράζει τον τρόπο με τον οποίο στέκεται απέναντι στα πράγματα, την επιθυμία του να προσπαθήσει, να τολμήσει (τολμώ) να τα καταφέρει, αποδεχόμενο το ρίσκο της αποτυχίας. Μέσα από την αντίθεση “δεν ξέρω να ισορροπώ όμως τολμώ” εκφράζεται η επιθυμία του να δοκιμάσει, να αποπειραθεί ακόμη κι αν δεν τα καταφέρει. Ακόμη κι αν ηττηθεί. Ακόμη κι αν αποτύχει. Το ποδήλατο άλλωστε έμφανίζεται ως  σύμβολο της επιθυμίας (άστραφτε το ποδήλατο στον ήλιο)  αλλά και  της προσπάθειας. Με εμφατικό τρόπο ο ευθύς λόγος και η χρήση του θαυμαστικού “ μια βόλτα μόνο!” τονίζουν την επιθυμία του ποιητικού υποκειμένου να δοκιμάσει αν και δεν γνωρίζει τις ισορροπίες. Η πτώση και η αποτυχία έρχονται σύντομα. Η σέλα, τα πετάλια, το τιμόνι, βασικά και ουσιαστικά εξαρτήματα του ποδηλάτου σκορπίζουν στο χώρο παραπέμποντας στην καταστροφή, στην αποτυχία, στη διάλυση και την πτώση. Μόνο το φωτάκι του οδηγού, σύμβολο της αισιοδοξίας και της άσβεστης ελπίδας μένει στο δρόμο για να καθοδηγήσει.

ΘΕΜΑ Δ

Αγαπητές συνδημότισσες, αγαπητοί συνδημότες,

Βρισκόμαστε/Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου, ενός μεταφορικού μέσου το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει ενταχθεί δυναμικά στη ζωή μας. Καθώς οι περισσότεροι από εμάς είμαστε ενεργοί ποδηλάτες παρατηρούμε καθημερινά πόσο αφιλόξενο είναι πια το περιβάλλον των πόλεων, τόσο για εμάς/τους ίδιους, όσο και για τους υπόλοιπους συμπολίτες μας. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα αστικά κέντρα οφείλονται σε μεγάλο βαθμό (και) στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος σ ’αυτά. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί θα πρέπει σίγουρα να αλλάξει και γι’ αυτό υπεύθυνοι είμαστε, πέρα από την επίσημη Πολιτεία, και εμείς οι ίδιοι οι πολίτες.

Τρόποι με τους οποίους υποβαθμίζεται το περιβάλλον στα σύγχρονα αστικά κέντρα:

  • άναρχη δόμηση / οικιστική αναρχία, οικοδόμηση σε χώρους πρασίνου
  • βιομηχανική και αστική μόλυνση, άμεση και έμμεση μόλυνση με χημικά και τοξικά στερεά, αέρια, υγρά  των περιοχών μέσα και γύρω από τις πόλεις
  • αυξητική τάση χρήσης των αυτοκινήτων και συνακόλουθη μόλυνση από τα καυσαέρια
  • δυσκολίες αέρινης ανανέωσης καθώς τα ψηλά κτήρια εμποδίζουν την κίνηση του αέρα
  • αύξηση τοπικά της θερμοκρασίας λόγω του τσιμέντου και της ασφάλτου
  • ενεργειακή σπατάλη
  • Ηχορύπανση
  • Φωτορρύπανση
  • Υπερκατανάλωση που αυξάνει τα απορρίμματα

Προτάσεις βελτίωσης της κατάστασης:

  • συνειδητοποίηση της αξίας του να ζούμε σε ένα υγιές περιβάλλον, έμπρακτο  ενδιαφέρον για την προστασία του περιβάλλοντος στις σύγχρονες πόλεις
  • ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση επίσημων φορέων και  πολιτών
  • εξεύρεση καινοτομιών και δημιουργία «έξυπνων πόλεων» με τη συνδρομή  ειδικών επιστημόνων
  • διάδοση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για εναλλακτική κινητικότητα, πιο φιλική προς το περιβάλλον
  • δημιουργία ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου
  • κατασκευή κτιρίων με τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών υλικών
  • στροφή προς την ανανεώσιμη ενέργεια (ηλιακή, θερμική, βιοενέργεια, φωτοβολταϊκά), χρηματοδότηση σχετικών προγραμμάτων από το κράτος
  • σωστή διαχείριση αποβλήτων
  • Συχνή χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς
  • Ανακύκλωση.

Επίλογος: Ο άνθρωπος ως “ζῶον πολιτικόν” διαθέτει φύση άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη. Πρόκειται για μια σχέση αλληλεπίδρασης. Χρειάζεται να φροντίσει την πόλη για να ζήσει ευτυχισμένος μέσα σε αυτήν. Θα  ήθελα να κλείσω με μια ευχή αλλά ταυτόχρονα και έκφραση ελπίδας πώς όλοι θα συνδράμουμε ώστε η διαβίωση μας στη σύγχρονη πόλη να μην πετύχει μόνο το “ζῆν” αλλά το “εὖ ζῆν”.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Αστικό Περιβάλλον – Εναλλακτικές Μετακινήσεις: Κριτήριο Ενιαίας Εξέτασης Γ Λυκείου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Ειρήνη Αρχοντίδου  και Ελένη Λεμονάκη, οι οποίες το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τις ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.