Ανθρωπιστική Παιδεία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Ανθρωπιστική Παιδεία Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α.

Α. Ο αρθρογράφος υποστηρίζει ότι τα κλασικά κείμενα πρέπει να μελετηθούν με νέο τρόπο, προκειμένου να ανταποκριθούν σε πλήθος αλλαγών που συντελούνται. Θεωρεί ανάγκη να ξεπεραστεί η εμμονή στη μορφολογία των κειμένων και να αναζητηθούν σε αυτά απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον για θέματα φλέγοντα του σύγχρονου ανθρώπου όπως τα δικαιώματα, το πολίτευμα, η τεχνολογία. Για να γίνει αυτό σκόπιμη κρίνει τη χρήση νέων τεχνολογιών και τη στροφή στις ψηφιακές ανθρωπιστικές σπουδές.

ΘΕΜΑ Β.

Β1.

α. Λάθος (Ενώ τα κλασικά γράμματα καθαυτά δεν είναι παρωχημένα, είναι παρωχημένος και αναχρονιστικός ο τρόπος που καλλιεργούνται στα πανεπιστήμια.)

β. Σωστό (Η παραδοσιακή διδασκαλία των κλασικών, στηριγμένη στη μορφολογία του κειμένου (γραμματική – συντακτικό) και την αναπαραγωγή καθιερωμένων αναγνώσεων, δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νέων.)

γ. Σωστό (Αν οι κλασικές σπουδές δεν αλλάξουν άρδην, σε ό,τι αφορά την έρευνα και τη διδασκαλία τους στα πανεπιστήμια, το μέλλον τους δεν προβλέπεται ευοίωνο.)

δ. Σωστό (Άραγε συνιστά δείγμα παρακμής το γεγονός ότι η κλασική παιδεία χρήζει πλέον υπεράσπισης;)

ε. Σωστό (Στην εικονιστική κοινωνία οι ανθρωπιστικές επιστήμες θεωρούνται περιττές από την παραδοσιακή βιομηχανία.)

Β2.  α) Στην προσπάθειά του να αναδείξει με εύληπτο και σαφές τρόπο τις σκέψεις του ο συγγραφέας επιλέγει να κλείσει τον συλλογισμό του με μία ευθεία ερώτηση, η οποία αναδεικνύει το μέγεθος των ηθικών διλημμάτων που καλούνται να επιλύσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στις μέρες μας. Η χρήση της διμελούς ερώτησης λειτουργεί ως παράδειγμα αλλά ταυτόχρονα ενεργοποιεί τον δέκτη ο οποίος, με τη σειρά του, καλείται να απαντήσει στο δοθέν δίλημμα. Με τον τρόπο αυτό ο συγγραφέας καθιστά τον αναγνώστη συμμέτοχο και κοινωνό των σκέψεών του, αναγκάζοντας τον να εγκαταλείψει την παθητικότητα και να αναλάβει ενεργό ρόλο στην εύρεση της απάντησης. Έτσι, αίρεται η μονοτονία της διήγησης και δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στον πομπό και τον δέκτη.

β) Στην 6η παράγραφο παρατηρούμε την ύπαρξη ασύνδετου σχήματος στο σημείο: «Απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το φύλο, τον σεξισμό, τα δικαιώματα, τον ρατσισμό, τον αυταρχισμό, τη μετεξέλιξη των πολιτευμάτων, τη σχέση ανθρώπου – μηχανής, την τεχνητή νοημοσύνη, τον μετανθρωπισμό (την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους με τη βοήθεια της ρομποτικής και της βιοτεχνολογίας), την οικολογία, τη βιοηθική, την τεχνοεπιστήμη.» Ο συγγραφέας με την κειμενική αυτή επιλογή κατορθώνει να παρουσιάσει σύντομα αλλά και με πληρότητα το πλήθος των ερωτημάτων που αναφύονται στη σύγχρονη εποχή. Με αυτόν τον τρόπο καθιστά την σκέψη του πρόδηλη και επιτρέπει στον αναγνώστη να αντιληφθεί με σαφήνεια το εύρος των προβλημάτων στα οποία καλείται να δώσει απάντηση η ανθρωπιστική παιδεία.

Β3. α) Το ύφος της πρώτης παραγράφου του κειμένου 2 είναι επίσημο και λιτό. Ο συγγραφέας επιλέγει τη χρήση μακροπερίοδου λόγου στο πρώτο μέρος της παραγράφου (Παρατηρώντας κανείς … στην ιδιωτική σφαίρα.). Παράλληλα, το λεξιλόγιο διακρίνεται από λόγιες νότες (αντίποδα, απαξιώνονται), ενώ εντοπίζουμε τη χρήση παθητικής σύνταξης στο τέλος της παραγράφου (Οφείλεται αυτό) γεγονός που προσδίδει στο κείμενο επιπρόσθετη δόση επισημότητας.

β) Η παράγραφος διακρίνεται από την παρουσία μακροπερίοδου λόγου. Η επιλογή αυτή είναι επιβεβλημένη καθώς με αυτόν τον τρόπο επιτείνεται η επισημότητα του κειμένου και παρέχεται η δυνατότητα στον συγγραφέα να αποκαλύψει τις πολλαπλές διασυνδέσεις ανάμεσα στις παρουσιαζόμενες έννοιες (κλασική παιδεία- γλωσσική έκφραση- ανάλυση- δημόσια διαβούλευση- όπλο κατά του λαϊκισμού, φανατισμού, εθνικισμού) φωτίζοντας ολόπλευρα το εξεταζόμενο θέμα (αξία της κλασικής παιδείας).

ΘΕΜΑ Γ.

Γ. Το βασικό θέμα που θίγεται στο ποίημα της Κατερίνας Αγγελάκη- Ρουκ είναι η σχέση που έχει αναπτύξει το ποιητικό υποκείμενο με την ποίηση με το πέρασμα του χρόνου.  Νιώθει πως η ποίηση επιδρά θετικά την ίδια στιγμή που η φθορά του χρόνου το καθιστά αδύναμο. Η ευεργετική επίδραση της ποίησης είναι φανερή με τη χρήση της παρομοίωσης στην οποία η ποίηση αγγίζει με τρυφερό τρόπο το μέτωπο του ποιητικού υποκειμένου (σαν χέρι τρυφερό το μέτωπό σου). Στο σημείο αυτό η ποίηση προσωποποιείται με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται ο καθοριστικός τρόπος με τον οποίο αγγίζει την ψυχή του ποιητικού υποκειμένου. (σε κάνει να πιστεύεις, η ποίηση αγγίζει το μέτωπό σου). Έτσι, το ποιητικό υποκείμενο αντιμετωπίζει τη φθορά του χρόνου με τη βοήθεια της ποίησης, καθώς μόνο αυτή δίνει την εντύπωση πως «γίνεσαι ένα με την ωραιότητα και την αθανασία». Στο σημείο αυτό η χρήση του β΄ ενικού ρηματικού προσώπου δημιουργεί στον αναγνώστη την αίσθηση επικοινωνίας με το ποιητικό υποκείμενο. Επιδιώκει να τον επηρεάσει και να του μεταφέρει  την παντοδυναμία της ποίησης.

ΘΕΜΑ Δ.

Άρθρο:

Τίτλος: εικονιστική κοινωνία vs ανθρωπιστική παιδεία

Ενδεικτικός πρόλογος

Η εικονιστική κοινωνία αποτελεί πλέον μια νέα πραγματικότητα με την οποία καλούμαστε να έρθουμε όλοι αντιμέτωποι. Είναι μια «κοινωνία» στην οποία τα αγαθά, οι υπηρεσίες και οι ανθρώπινες σχέσεις ψηφιοποιούνται. Ο άνθρωπος καλείται να αποτελέσει μέρος αυτής της ψηφιοποίησης μέσω της οποίας του προσφέρονται πολλές δυνατότητες. Ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοήσει και τους σοβαρούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την κυριαρχία της εικόνας σε πολλές εκφάνσεις της δραστηριότητάς του. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν από την εξεικόνιση της ζωής μας αρωγός μπορεί να σταθεί η ανθρωπιστική παιδεία.

Ζ1. Κίνδυνοι της «εικονιστικής κοινωνίας»

Κίνδυνοι (αξιοποίηση των κειμένων):

  • Ισχυροποίηση του λαϊκισμού βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι ο μισογυνισμός, η μισαλλοδοξία, η ομοφοβία, η έλλειψη σεβασμού σε αρχές και στη δημοκρατία.
  • Κρίση των ανθρωπιστικών επιστημών.
  • Υποκατάσταση της πραγματικότητας από την ψηφιακή εικόνα.
  • Αποξένωση.

Άλλα επιχειρήματα:

  • Ζητήματα ηθικής, καθώς οι αποφάσεις θα λαμβάνονται μέσω αλγορίθμων και όχι από τον ίδιο τον άνθρωπο.
  • «Άνοιγμα της ψαλίδας» μεταξύ πλουσίων και φτωχών κρατών, αφού πρόσβαση στα τεχνολογικά αγαθά έχουν κυρίως οι οικονομικά ισχυροί.
  • Αυτοματοποίηση της εργασίας λόγω της εξεικόνισης του βίου- απώλεια θέσεων εργασίας.

Ζ2. Προβολή αξιών ανθρωπιστικής παιδείας για την αντιμετώπιση των κινδύνων

Ανθρωπιστικές αξίες (αξιοποίηση κειμένων):

  • Υπεράσπιση της αλήθειας και της ελευθερίας.
  • Ενδυνάμωση της διαφορετικότητας, της κοινωνικής συνοχής και της αλληλεγγύης.
  • Ενίσχυση δημοκρατικού ήθους.
  • Νοηματοδότηση ατομικής και κοινωνικής ζωής.
  • Προάσπιση ανεκτικότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης.

Άλλα επιχειρήματα:

  • Καλλιέργεια κριτικής για την αξιολόγηση πληροφοριών, την ανάλυση ζητημάτων και την ορθή χρήση ψηφιακών εργαλείων.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας. Σε μια εποχή που εμφανίζονται νέες μορφές εργασίας και το επαγγελματικό περιβάλλον συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται οφείλει κανείς, προκειμένου να είναι αποδοτικός να μπορεί να συνεργάζεται και να επικοινωνεί.
  • Δεκτικότητα σε νέες ιδέες- ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Ενδεικτικός επίλογος:

Διαπιστώνει κανείς από τα παραπάνω ότι στην λεγόμενη «εικονιστική κοινωνία» αναφύονται πολλά προβλήματα. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών και την ενδυνάμωση των ανθρωπίνων σχέσεων προϋπόθεση αποτελεί η διαμόρφωση ενός κώδικα ηθικών αξιών με γνώμονα την ανθρωπιστική παιδεία που νοηματοδοτεί τόσο την ατομική όσο και την κοινωνική ζωή.

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Ανθρωπιστική Παιδεία  Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις των συναδέλφων Άννα Σιάτρα και Μπικάκης Μιχάλης, οι οποίοι στη συνέχεια το παραχώρησαν στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τους ευχαριστούμε από καρδιάς και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.