Άγχος Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

Άγχος Β Κριτήριο Αξιολόγησης (Ενιαία Εξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κείμενο Ι

Διώξτε το Άγχος από τη Ζωή σας

Το άγχος είναι γνωστό σε όλους μας, καθώς δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην το έχει βιώσει και να μην έχει υποφέρει, κατά καιρούς, από τα συμπτώματα του. Αν και ο ορισμός του όρου είναι δύσκολος, η ύπαρξη άγχους στη ζωή μας, εμφανίζεται κυρίως με τη μορφή μιας διάχυτης εσωτερικής έντασης και υπερδιέγερσης, συνήθως ως απάντηση σε στρεσσογόνα γεγονότα της καθημερινότητας μας . Στις περισσότερες περιπτώσεις, η πηγή του άγχους είναι συνήθως εύκολα αναγνωρίσιμη, καθώς μπορεί να εντοπιστεί σε αλλαγές αλλά και προκλήσεις που εμφανίζονται στη ζωή μας. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις που το άτομο μπορεί να δυσκολεύεται να καταλάβει τους λόγους που βιώνει άγχος, καθώς η γενεσιουργός αίτια, ενδεχομένως, να παραμένει καλά κρυμμένη και ως ένα βαθμό άγνωστη, καθιστώντας έτσι και την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων πιο δύσκολη.

Η εκδήλωση του άγχους μπορεί να πάρει πολλές και ποικίλες μορφές. Το άτομο, συνήθως, αισθάνεται ένα ακαθόριστο συναίσθημα ανησυχίας, υπερέντασης και φόβου που δυσκολεύεται να ελέγξει. Συνηθισμένα συνοδά συμπτώματα είναι η ευερεθιστικότητα, η μελαγχολία και η δυσκολία στη συγκέντρωση, ενώ, εκτός της ψυχολογικής διάστασης, παρατηρείται και διέγερση του συμπαθητικού συστήματος που εκδηλώνεται με πονοκέφαλο, ζάλη, δύσπνοια, ταχυκαρδία, εξάψεις ή κρυάδες, σφίξιμο στο στήθος, πνιγηρό συναίσθημα, αλλά και γαστρεντερικές διαταραχές με πιο κοινό το σύμπτωμα της σπαστικής κολίτιδας.

Σε ήπιο βαθμό, το άγχος μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά για το άτομο, κινητοποιώντας το για αλλαγές και αυξάνοντας την ικανότητα του για δράση. Το φυσιολογικό άγχος, το οποίο πολλές φορές, ονομάζουμε και «δημιουργικό» βοηθάει στην ανασύνταξη των δυνάμεων υποστηρίζοντας τον οργανισμό μας να αντεπεξέλθει σε μια επερχόμενη απειλή. Όταν ο οργανισμός μας βρίσκεται σε ήπια στάδια εγρήγορσης, λειτουργεί αποτελεσματικά και άμεσα ως προς την λήψη πρωτοβουλιών και την πραγματοποίηση αποφάσεων. Στην αντίθετη περίπτωση, όταν το άγχος αυξάνεται δυσανάλογα και εκφράζεται έντονα και επίμονα, μπορεί να οδηγήσει σε αποδιοργάνωση, δυσχεραίνοντας την ικανότητα του ατόμου να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του και να αντιμετωπίσει με λειτουργικό και υγιή τρόπο τη καθημερινότητα του. Σε αυτή τη περίπτωση, το άγχος θεωρείται παθολογικό, και αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, μπορεί να οδηγήσει σε Αγχώδεις διαταραχές με πιο συχνές τη Διαταραχή πανικού με ή χωρίς αγοραφοβία ή και τη Γενικευμένη αγχώδη διαταραχή.

Η αντιμετώπιση του άγχους, εξαρτάται ασφαλώς, από την ένταση και τη μορφή με την οποία εκδηλώνεται στη ζωή μας. Ήπιες μορφές άγχους μπορούν να αντιμετωπιστούν από το άτομο με υποστηρικτική καθοδήγηση και εκμάθηση τεχνικών και δεξιοτήτων που θα το βοηθήσουν να αναπτύξει μεθόδους διαχείρισης του στρες, ενώ έντονα αγχώδεις αντιδράσεις αντιμετωπίζονται με τη λήψη φαρμακευτικής αγωγής, συνήθως σε συνδυασμό με τη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

 

Έγραψε η Νατάσσα Νικολακάκου – Οικογενειακή Σύμβουλος/Ψυχοθεραπεύτρια M.Sc Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα metro

ΠΗΓΗ: www. psytherapy.gr

Κείμενο ΙΙ

Υπάρχει τρόπος προστασίας από τον κορονοϊό μέσω της διατροφής;

«Η διατροφή αποτελεί έναν πάρα πολύ σημαντικό παράγοντα όσον αφορά στην αντιμετώπιση του ιού, για την οποία λίγα πράγματα έχουν λεχθεί», σύμφωνα με όσα είπε Χάρης Γεωργακάκης, κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος και Αντιπρόεδρος Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και διατροφής, στο Star, ερωτηθείς για τα οφέλη μίας σωστής διατροφής απέναντι στον κορονοϊό.«Αυτό που πρέπει να κάνουμε», συνέχισε, «είναι να αυξήσουμε την κατανάλωση των φρούτων στη διατροφή μας. Τα φρούτα περιέχουν βιταμίνη C, περιέχουν πάρα πολλά αντιοξειδωτικά, άρα λοιπόν τουλάχιστον 2-3 φρούτα ή 1-2 χυμούς φρέσκους χυμούς φρούτων πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα». Σημείωσε δε πως τα φρούτα «θα πρέπει να καταναλώνονται αμέσως», δηλαδή όταν καθαρίσουμε ένα φρούτο ή στύψουμε ένα χυμό θα πρέπει να τα καταναλώσουμε αμέσως, προκειμένου να πάρουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά στο μέγιστο. Επίσης, «μία επίσης πολύ σημαντική κατηγορία τροφών είναι τα λαχανικά, τα οποία θα πρέπει να υπάρξουν στη διατροφή μας για τον ίδιο περίπου λόγο που θα πρέπει να προσθέσουμε και τα φρούτα», πρόσθεσε. Συνέστησε, συγκεκριμένα, «τουλάχιστον μία σαλάτα σε καθημερινή βάση» ενώ τόνισε πως τα λαχανικά καλό είναι να τα τρώμε σε όσο γίνεται πιο «ωμή μορφή».

Σε σχέση με το κυρίως γεύμα, σημαντικό είναι να αυξήσουμε την κατανάλωση ψαριών, ανέφερε ο κ. Γεωργακάκης, «ιδίως δε των λιπαρών ψαριών όπως είναι ο μπακαλιάρος, η σαρδέλα και ο σολομός, τα οποία περιέχουν τα Ω-3 λιπαρά τα οποία θωρακίζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα». Συνιστά επίσης να αυξήσουμε την κατανάλωση οσπρίων, τα οποία επίσης περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά, ενώ επανέλαβε πως το γεύμα μας μπορεί να συνοδεύεται από μία σαλάτα. Εξάλλου, τόνισε πως μεγάλη σημασία έχει και η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού. «Θα πρέπει καθημερινά να πίνουμε άφθονο νερό» αλλά και χυμούς, όπως προαναφέρθηκε, καθώς και «φυσικά αφεψήματα όπως το τσάϊ, το χαμομήλι».Τέλος, ο διατροφολόγος σημείωσε πως σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω, τροφές πλούσιες σε ζάχαρη αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας, ενώ αρνητικός είναι και ο ρόλος του αλκοόλ.

Χάρης Γεωργακάκης, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος και Αντιπρόεδρος Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και διατροφής

ΠΗΓΗ: www. ieidiseis.gr

Κείμενο III

[Είμαστε κάτι…]

Είμαστε κάτι ξεχαρβαλωμένες

κιθάρες. Ο άνεμος, όταν περνάει,

στίχους, ήχους παράφωνους ξυπνάει

στις χορδές που κρέμονται σαν καδένες.

 

Είμαστε κάτι απίστευτες αντένες.

Υψώνονται σα δάχτυλα στα χάη,

στην κορυφή τους τ’ άπειρο αντηχάει,

μα γρήγορα θα πέσουνε σπασμένες.

 

Είμαστε κάτι διάχυτες αισθήσεις,

χωρίς ελπίδα να συγκεντρωθούμε.

Στα νεύρα μας μπερδεύεται όλη η φύσις.

 

Στο σώμα, στην ενθύμηση πονούμε.

Μας διώχνουνε τα πράγματα, κι η ποίησις

είναι το καταφύγιο που φθονούμε.

Παρατηρήσεις

Θέμα Α

Α1. Να παρουσιάσετε περιληπτικά το περιεχόμενο των παραγράφων  §2 και §3 του κειμένου 1 (50-60 λέξεις).

Μονάδες 15

Θέμα Β

Β1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις με τη λέξη «Σωστό» αν η πρόταση συμφωνεί με το νόημα του κειμένου  ή τη λέξη «Λάθος» ,αν όχι και έπειτα να τεκμηριώσετε την απάντηση σας παραθέτοντας τα αντίστοιχα χωρία του κειμένου 1.

1.Είναι αδύνατο να αναγνωρίσουμε τις πηγές του άγχους.

2.Το άγχος δεν αντιμετωπίζεται με κανένα τρόπο.

3.Ένα πολύ σπάνιο σύμπτωμα του άγχους είναι η μελαγχολία.

4.Το φυσιολογικό άγχος θεωρείται παθολογικό.

5.Το έντονο άγχος δεν  αντιμετωπίζεται με κανένα τρόπο.

Μονάδες 15

Β2. Στην 3η παράγραφο του κειμένου 1 ο συγγραφέας αναφέρεται στο δημιουργικό και στο παθολογικό άγχος. Με ποιο τρόπο αναπτύσσει την παράγραφο αυτή; Ποια η δομή της συγκεκριμένης  παραγράφου;

Μονάδες 15

Β3. Στο κείμενο 2 είναι συχνή η χρήση του ευθέως λόγου. Τι επιτυγχάνει ο συγγραφέας με τον ευθύ λόγο; Να εντοπίσετε όλες τις περιπτώσεις που χρησιμοποιείται ευθύς λόγος στο κείμενο 2 και να τον μετατρέψετε σε πλάγιο.

Μονάδες 10

Θέμα Γ

Ποιό είναι το θέμα του κειμένου 3; Εσείς αντιμετωπίζετε με αισιοδοξία ή απαισιοδοξία τη ζωή σας και αγχώνεστε εν  γένει για το μέλλον; Να απαντήσετε αξιοποιώντας  3  τουλάχιστον κειμενικούς δείκτες (150-200 λέξεις).

Μονάδες 15

Θέμα Δ

Συμμετέχετε σε ημερίδα με θέμα «Κορονοϊός και Διατροφή». Εσείς προσέχετε τη διατροφή σας και αθλείστε καθημερινά; Πιστεύετε ότι  η διατροφή επηρεάζει  τη σωματική, ψυχική και πνευματική μας υγεία; Αν τρεφόμαστε σωστά στην καθημερινότητα μας  μπορούμε να αποφύγουμε να νοσήσουμε σε περιπτώσεις πανδημίας; Μπορείτε να λάβετε υπόψη σας το κείμενο 2. (300-350 λέξεις)

Μονάδες 30

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο εξέτασης της Νεοελληνικής Έκθεσης & Λογοτεχνίας στην Γ’ Λυκείου και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις του συναδέλφου Κολοβέα Γρηγόρη, ο οποίος το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Τον ευχαριστούμε από καρδιάς και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Για να μεταφερθείτε σε κάποια από τις σελίδες στις οποίες πραγματοποιείται αναλυτική παρουσίαση επιμέρους στοιχείων Θεωρίας  για την Έκφραση Έκθεση απλώς επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο από τον παρακάτω πίνακα:

ΠερίληψηΤρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου
Συνοχή ΠαραγράφουΣημεία Στίξης
Ρηματικά ΠρόσωπαΣυλλογισμοί
Οι Ευθείες Ερωτήσεις στο ΛόγοΕνεργητική - Παθητική Σύνταξη: Μετατροπή
ΎφοςΠερικείμενο-Συγκείμενο
Κριτήριο Αξιολόγησης ΘεωρίαςΚριτήριο Αξιολόγησης Θεωρίας-Απαντήσεις
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Πεζό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Οδηγίες Σύνταξης- Συνηθισμένα ΛάθηΕρμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Ερμηνευτικό Σχόλιο: Ποιητικό Κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)Πρόθεση συγγραφέα - Τρόπος ανάπτυξης / οργάνωσης παραγράφου
Πολυτροπικό κείμενο (Ενδεικτική Προσέγγιση) Υπόδειγμα Παραγωγής Λόγου (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Πολυτροπικό κείμενο Β (Ενδεικτική Προσέγγιση) Πολυτροπικό κείμενο Γ (Ενδεικτική Προσέγγιση)
Οι Εγκλίσεις στον λόγο Αναφορικές Προτάσεις - Θεωρία
Τίτλος: ΑξιολόγησηΠαραγωγή Λόγου: Αναλυτικό Σχεδιάγραμμα Εργασίας (Τέχνη)
Φάκελος Υλικού ΕΠΑ.Λ Επικοινωνιακό αποτέλεσμα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Νέου Τύπου)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΑΛΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση
Αβεβαιότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αγάπη Ενιαία Εξέταση
Αγάπη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Ενιαία Εξέταση
Άγχος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Άγχος Β Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)ΑλλοτρίωσηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία ΕξέτασηΑλλοτρίωση ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Κοινοτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση
Αλληλεγγύη και Υγειονομική Κρίση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση)
Aλλοτρίωση (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ενιαία Εξέταση)
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση) ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση
Ανθρωπισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπισμός Χατζηθωμάς (Συνεξέταση)Διαφήμιση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση
Ανθρώπινη Eπαφή Ενιαία Εξέταση ΑπαντήσειςΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία ΕξέτασηΑυτοκριτική-Αυτοέλεγχος-Αυτογνωσία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ανθρώπινες Σχέσεις-Συγχώρεση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Ανθρωπιστική Παιδεία
Ανθρωπιστική Παιδεία Απαντήσεις
Αντι-Καπνιστικός Νόμος
Αντι-Καπνιστικός Νόμος Απαντήσεις
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση
Αστικοποίηση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση
Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Brain drain Ενιαία Εξέταση
Brain drain Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση
Βαρβαρότητα-Πολιτισμός Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση
Βία & Εγκληματικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση
Βία κατά των γυναικών Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση
Βιβλίο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γέλιο Ενιαία Εξέταση
Γέλιο Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση
Γλώσσα και Τεχνολογία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση
Γλώσσικη Ποικιλομορφία και Μητρική Γλώσσα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Δημοκρατία Ενιαία ΕξέτασηΔημοκρατία ΕΠΑΛ
Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Ασφάλεια Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση
Διαδίκτυο - Facebook Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση
Διαφήμιση Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Διαφoρετικότητα Ενιαία Εξέταση
Διαφορετικότητα Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Εθελοντισμός Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερίαΕκπαίδευση ΕΠΑΛ
Εθελοντισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Επιστήμη
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση
Εθελοντισμός Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση
Εθνικισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ελευθερία ΕΠΑΛ
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία ΕξέτασηΕλευθερία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Εικονική Πραγματικότητα και Metaverse Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση
Εκπαίδευση-Σκοπός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση
Εκφοβισμός: Εργασία -Σχολείο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία βούλησης Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία Βούλησης Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση
Ελευθερία και Δημοκρατία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία ΕξέτασηΕναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ
Ελεύθερος Χρόνος Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Εναλλακτική Κανονικότητα ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοοικογενειακή βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση
Ενδοσχολική βία Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση
Επ-αφή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Επιστήμη-Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση
Έρωτας-Συντροφικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ευτυχία Ενιαία ΕξέτασηΖωοφιλία ΕΠΑΛ
Ευτυχία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Ζωοφιλία ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Ηθική Ενιαία Εξέταση
Ηθική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Θέατρο Ενιαία Εξέταση
Θέατρο Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση
Ιδιωτικότητα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση
Influencers και Followers Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση
Ιστορική γνώση - Μνήμη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Καλλιτεχνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση
Καταναλωτισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Αγωγή Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση
Κοινωνική Συμβίωση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση Ευρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκή Ένωση Β
Κριτική- Αυτοκριτική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Κοινωνία και Έφηβοι
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση
Λαϊκισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση
Λογική και Συναίσθημα Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση
Μεγαλοϊδεατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση
Μετανάστευση & Ξενοφοβία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση ΛαϊκισμόςΛαϊκισμός
Μηχανοποίηση Εργασίας Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μαζοποίηση
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση Μεσσιανισμός
Μοναξιά Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Μνημεία
Μουσική Ενιαία Εξέταση
Μουσική Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση
Νέες τεχνολογίες – Τεχνητή Νοημοσύνη Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία Εξέταση
Παιδεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Παιδεία - Σύγχρονοι Κοινωνικοί ΠροβληματισμοίΠαράδοσηΠαράδοση Β
Παιδεία - ΚρίσηΤέχνη - ΠαιδείαΤεχνολογία
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία ΕξέτασηΤουρισμόςΤουρισμός Β
Παιδεία και Εκπαίδευση Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Υγεία
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση
Παράδοση και Μουσεία Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση
Πατρίδα και οικογένεια Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Ενιαία ΕξέτασηΠεριβάλλον ΕΠΑΛ
Περιβάλλον Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)Περιβάλλον ΕΠΑΛ (Απαντήσεις)
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον Β Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον (Αστικό)- Εναλλακτικές Μετακινήσεις Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση
Περιβάλλον και Κορονοϊός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-
Πληροφόρηση-Πληροφορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-
Πνευματικοί άνθρωποι Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-
Ποίηση Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-
Ποιότητα Ζωής Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός Χατζηθωμας Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός Χατζηθωμάς Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-
Πολιτισμός και Πανδημία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση
Πρότυπα - Trap Μουσική Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση
Προφορική ιστορία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Β Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση
Ρατσισμός Γ Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση
Σχολείο και Παιδεία Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη
Τέχνη Ενιαία Εξέταση-Ζήτη Απαντήσεις
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση
Τέχνη Β Ενιαία Εξέταση Απαντήσεις
Τέχνη & ΛογοτεχνίαΦυσικό Περιβάλλον
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση
Τεχνητή & Συναισθηματική Νοημοσύνη Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
Απαντήσεις Τηλεκπαίδευση Ενιαία Εξέταση
ΤΠΕ και Εκπαίδευση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση
Τουρισμός στη μεταπανδημικη εποχή Ενιαία Εξέταση-Απαντήσεις
Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Απαντήσεις Υπευθυνότητα Χατζηθωμάς (Ενιαία Εξέταση)
Φανατισμος Ενιαία Εξέταση
Φανατισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση
Ψηφιακές διαδρομές Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις)
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση Χουλιγκανισμός
Ψηφιακός Εκφοβισμός Ενιαία Εξέταση (Απαντήσεις) Ψηφιακή Δημοκρατία

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.