Μόδα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

Μόδα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Μόδα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)

Στο ύψος των περιστάσεων

Θα μπορούσε να είναι ένα άρωμα από τους ιστορικούς οίκους του γιγαντιαίου ομίλου της πολυτέλειας. Όμως, δεν περιέχει τις γνώριμες γλυκές νότες λουλουδιών και βανίλιας∙ είναι απλώς ένα αντισηπτικό τζελ. Και δεν θα το βρείτε στο ράφι κάποιου παριζιάνικου πολυκαταστήματος, αλλά σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο της πόλης, όπου νοσηλεύονται σήμερα ασθενείς με κορωνοϊό. Ένα από τα χιλιάδες που παράγονται εν μέσω πανδημίας σε γαλλικές μονάδες αρωματοποιίας και καλλυντικών, το μπουκάλι αυτό είναι η απόδειξη ότι σε αυτή την παγκόσμια κρίση η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς εργάζεται για το κοινό καλό πίσω από τη λαμπερή της βιτρίνα.

Την ίδια στιγμή στην Ιταλία, εκεί όπου πρώτα χτύπησε στην ευρωπαϊκή ήπειρο ο COVID – 19, κατά τη διάρκεια των επιδείξεων του Μιλάνου για το ερχόμενο φθινόπωρο και τον χειμώνα, τα νέα περί οικονομικής ενίσχυσης νοσοκομειακών μονάδων από τη βιομηχανία της μόδας δε σταματούν. Οι δωρεές των μεγάλων οίκων, άλλοτε ιδιωτικές και άλλοτε εταιρικές, ήταν σημαντικές και υπάρχουν ακόμα περισσότερες που δε θα δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας, γιατί δεν ήταν αυτός ο σκοπός τους.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες η αντίδραση ήταν εξίσου άμεση, με κορυφαίο οίκο μόδας και ομορφιάς να ανακοινώνει τη δική του συνεισφορά, ανάμεσα σε πολλούς άλλους. Πολύ γρήγορα δεκάδες παραγωγικές μονάδες οίκων της πολυτέλειας έριχναν το εξαιρετικό τους “know – how”στην παραγωγή προστατευτικών μασκών και στολών για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Όμως, παράλληλα, μια τεράστια ανθρωπιστική κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, το Βιετνάμ, η Καμπότζη και η Ινδία, όπου το προσωρινό κλείσιμο μονάδων παραγωγής ρούχων γρήγορης μόδας δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης σε εκατομμύρια εργάτες – μεταξύ αυτών πολλές γυναίκες που ζουν τις οικογένειές τους. Γιατί ποιος μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι αυτή η βιομηχανία είναι μια παγκόσμια αλυσίδα; Και σε αυτή την αλυσίδα οι παραγγελίες σήμερα ακυρώνονται χωρίς να ανανεώνονται, δημιουργοί, υπάλληλοι και έμποροι χάνουν τις δουλειές τους, φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα κλείνουν. Η αγωνία για την τρέχουσα και την επόμενη σεζόν είναι διάχυτη.

Κάποιες αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί. Η Εβδομάδα Ανδρικής Μόδας, όπως και της υψηλής ραπτικής, που γίνονται κάθε Ιούνιο και Ιούλιο στο Παρίσι, έχουν αναβληθεί, ενώ η ιταλική Εβδομάδα Ανδρικής Μόδας αναμένεται να διεξαχθεί μαζί με το γυναικείο “prêt – à – porter”το φθινόπωρο, στο Μιλάνο.Αντίθετα, η Εβδομάδα Μόδας της Σαγκάης, που συχνά προωθεί ανερχόμενους και ανεξάρτητους σχεδιαστές, διεξήχθη τον Απρίλιο μέσω live–streaming σε ψηφιακή πλατφόρμα.

Δε λείπουν και εκείνοι που πιστεύουν ότι έχει έρθει η ώρα η βιομηχανία να αλλάξει ρότα. Είναι άλλωστε μια συζήτηση που είχε ξεκινήσει πολύ πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού. Σε πρόσφατη, ανοιχτή επιστολή του, ένας εκ των τελευταίων γιγάντων του χώρου, σημειώνει ότι οι συλλογές στα καταστήματα πρέπει να συμβαδίζουν με τις κλιματικές συνθήκες, πιστεύοντας ότι η κρίση προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για να διορθωθεί ό,τι έχει στραβώσει, ώστε η βιομηχανία να αποκτήσει ξανά πιο ανθρώπινη διάσταση.

Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ο χώρος στέκεται τώρα απέναντι σε μια τεράστια ανθρωπιστική, κοινωνική και οικονομική κρίση. Όμως, θα υπάρξει και η επόμενη μέρα. Όταν το εξώφυλλο της ιταλικής Vogue δεν θα είναι πια λευκό, ως ένδειξη σεβασμού, όταν τα έμπειρα χέρια στα ατελιέ θα αρχίσουν και πάλι να κεντάνε μοτίβα με πολύχρωμες παγιέτες και όταν οι μονάδες αρωματοποιίας θα επιστρέψουν ξανά στις γλυκές τους νότες. Για την ώρα και για όσο χρειαστεί, τα μπουκάλια αντισηπτικών και οι προστατευτικές μάσκες θα παίρνουν τη θέση τους στην πρώτη γραμμή.

Έλις Κις, άρθρο από το ελληνικό περιοδικό Vogue, διασκευή

Παρατηρήσεις

Α1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, με βάση το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις, γράφοντας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος:

α. Σε αυτή την παγκόσμια κρίση, η βιομηχανία της μόδας έχει προτάξει τη δημόσια υγεία έναντι του καλλωπισμού.

β. Στην Ιταλία, οι δωρεές όλων των μεγάλων οίκων έχουν δημοσιευθεί.

γ. Στις Η.Π.Α. οι παραγωγικές μονάδες του χώρου της μόδας επιδόθηκαν στην παραγωγή υγειονομικού εξοπλισμού για τα νοσοκομεία.

δ. Οι βιομηχανίες παραγωγής γρήγορης μόδας δεν πλήττονται, γιατί έχει αυξηθεί η ζήτηση οικονομικών ενδυμάτων.

ε. Το διαδίκτυο συνέβαλε στην ψηφιακή υλοποίηση της Εβδομάδας Μόδας της Σαγκάης.

στ. Η επόμενη μέρα, μετά την πανδημία, θα βρει τους δημιουργούς ψυχικά καταβεβλημένους και δίχως καλλιτεχνική έμπνευση.

Μονάδες 15

Α2. Ποιες ήταν οι θετικές και ποιες οι αρνητικές συνέπειες στο χώρο της μόδας και της οικονομίας μετά την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού; Να αναφερθείτε σε αυτές σε ένα σύντομο κείμενο 100 – 120 λέξεων, το οποίο θα έχει τη μορφή ανακοίνωσης προς τους συμμαθητές σας.

Μονάδες 15

Β1. Πώς συνδέεται νοηματικά ο τίτλος του άρθρου με το υπόλοιπο κείμενο; Να αναφέρετε 5 σημεία του κειμένου (κειμενικούς δείκτες) που επιβεβαιώνουν αυτή τη σύνδεση.

Μονάδες 10

Β2 α) Να αντικαταστήσετε τις υπογραμμισμένες λέξεις με συνώνυμες έτσι ώστε να μην αλλάζει το νόημα των περιόδων/προτάσεων.

  • Θα μπορούσε να είναι ένα άρωμα από τους ιστορικούς οίκους του γιγαντιαίου ομίλου της πολυτέλειας.
  • Στις Ηνωμένες Πολιτείες η αντίδραση ήταν εξίσου άμεση, με κορυφαίο οίκο μόδας και ομορφιάς να ανακοινώνει τη δική του συνεισφορά, ανάμεσα σε πολλούς άλλους.
  • Γιατί ποιος μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι αυτή η βιομηχανία είναι μια παγκόσμια αλυσίδα;
  • Η αγωνία για την τρέχουσα και την επόμενη σεζόν είναι διάχυτη.

  Μονάδες 5

β) Να βρείτε και να γράψετε 5 φράσεις που συνδέονται άμεσα με το χώρο της μόδας (ειδικό λεξιλόγιο):

Μονάδες 5

γ) Να βρείτε και να γράψετε 5 φράσεις στις οποίες διαφαίνεται η συνυποδηλωτική χρήση της γλώσσας. Με ποια λειτουργία της γλώσσας συνδέονται και ποιος ο σκοπός αυτής της λειτουργίας;

Μονάδες 10

Γ. Με αφορμή διάλογο που έχει ανοίξει στη σχολική κοινότητα για τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας, να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα αναφέρεστε στον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα που έχει λάβει η μόδα αυτή την περίοδο και πώς μπορεί μετά την παγκόσμια αυτή κρίση να τον διατηρήσει (250 – 300 λέξεις).

Μονάδες 40

 

Για να μεταφερθείτε στο αντίστοιχο λογοτεχνικό κείμενο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Λογοτεχνικό Κείμενο Στο εργαστήριο του Λιουλιούκωφ

Για να δείτε τις απαντήσεις αυτού του κριτηρίου επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Μόδα Κριτήριο Αξιολόγησης (Συνεξέταση)-Απαντήσεις

Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η εκλεκτή συνάδελφος Μαρία Κασσιμάτη, η οποία στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Για να μεταβείτε σε Στοιχεία Θεωρίας  της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο στοιχείο από τον παρακάτω πίνακα:

Γλώσσα και Γλωσσικές ΠοικιλίεςΠροφορικός και Γραπτός Λόγος
ΠεριγραφήΑφήγηση
Χρονογράφημα

Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’  Λυκείου, επιλέξτε το αντίστοιχο θέμα από τον παρακάτω πίνακα:

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
Αγάπη (Ενιαία Εξέταση)
Αγάπη (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
ΓλώσσαΓλώσσα Γλωσσικές Ποικιλίες (Τράπεζα Θεμάτων)Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες
Γλωσσικές Ποικιλίες (Τράπεζα Θεμάτων)-ΑπαντήσειςΗ Γλώσσα η Αξία της (Ενιαία Εξέταση)
Γλώσσα και ΠολιτισμόςΓλώσσα και ΠολιτισμόςΔιάλογος (Τράπεζα Θεμάτων)Η Γλώσσα η Αξία της (Ενιαία Εξέταση) Απαντήσεις
ΓλωσσομάθειαΓλωσσομάθειαΔιάλογος (Τράπεζα Θεμάτων)-ΑπαντήσειςΓλώσσα και Πολιτισμός
ΔιαφήμισηΔιαφήμισηΑναλφαβητισμός (Συνεξέταση)
Μέσα Μαζικής ΕνημέρωσηςΜέσα Μαζικής ΕνημέρωσηςΓλωσσομάθεια Θέμα 14426 (Τράπεζα Θεμάτων)Ναρκωτικά και Νέοι (Συνεξέταση)
ΔιάλογοςΔιάλογοςΓλωσσομάθεια Θέμα 14426 (Τράπεζα Θεμάτων)-ΑπαντήσειςΜόδα (Συνεξέταση)
ΕφηβείαΕφηβείαΕφηβεία Θέμα 14483 (Τράπεζα Θεμάτων)Μόδα (Συνεξέταση) Απαντήσεις
ΑγάπηΑγάπηΕφηβεία Θέμα 14483 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις
Μόδα και ΈνδυσηΜόδα και Ένδυση
Ταξίδια Θέμα 14941 ΕΠΑΛ (Τράπεζα Θεμάτων)
Ταξίδια Θέμα 14941 ΕΠΑΛ (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις
Τρίτη ΗλικίαΤρίτη ΗλικίαΛειτουργικός αναλφαβητισμός Θέμα 14946 (Τράπεζα Θεμάτων)Τρίτη Ηλικία Β
Γέλιο και Κωμικό ΣτοιχείοΓέλιο και Κωμικό ΣτοιχείοΛειτουργικός αναλφαβητισμός Θέμα 14946 (Τράπεζα Θεμάτων)-Απαντήσεις

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.