Λατινικά Β Λυκείου: Δωρεάν Υλικό από τις Εκδόσεις Πατάκη

Λατινικά Β Λυκείου: Ποιοτική Επιλογή για Επιτυχία

Λατινικά Β Λυκείου: Ποιοτική Επιλογή

Ο εξοβελισμός του μαθήματος των Λατινικών από την διδασκαλία, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, και η αντικατάστασή του από την Κοινωνιολογία σε επίπεδο εξετάσεων για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προκάλεσε αναστάτωση στις τάξεις των Φιλολόγων, οι οποίοι ζητούσαν επίμονα την επιστροφή  του μαθήματος στις τάξεις. Το κάλεσμά τους έγινε δεκτό από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο μάλιστα προχώρησε στη επαναφορά των Λατινικών από τη Β Λυκείου. Για την υλοποίηση της απόφασης επιλέχθηκε η αξιοποίηση του Τεύχους Α το οποίο περιλαμβάνει είκοσι κειμενικά αποσπάσματα για την εισαγωγή των μαθητών στη λατινική γλώσσα.

Προκειμένου να διευκολύνουν την προσπάθεια μαθητών και καθηγητών για την ομαλή και απροβλημάτιστη ένταξη στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος οι προχώρησαν στην έκδοση νέου έργου, προσανατολισμένου στην κάλυψη ακόμη και των υψηλότερων απαιτήσεων του μαθητικού και εκπαιδευτικού πληθυσμού.. Τη συγγραφή του νέου εγχειριδίου για τα ανέλαβαν οι:  Ηλιοπούλου Αγγελική Π. / Μπακλαβάς Βαγγέλης / Μπικάκης Μιχάλης / Αντωνοπούλου Ευαγγελία γνωστοί στο κοινό από το αντίστοιχο εγχειρίδιό τους για τη Γ Λυκείου, το οποίο –κατά την περίοδο κυκλοφορίας του- απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια από συναδέλφους και υποψηφίους, οι οποίοι το είχαν αξιοποιήσει κατά την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στην εικόνα

 

Η συγγραφική ομάδα επέλεξε να ακολουθήσει την ίδια πετυχημένη δομή που χαρακτήριζε και το προηγούμενο έργο της. Σε κάθε ενότητα προσφέρονται στον αναγνώστη δύο διαφορετικές μεταφραστικές προσεγγίσεις, μία σε παράθεση (χωρίς μετασχηματισμό του κειμένου) και μία σε αντιστοίχιση (με μετασχηματισμό του κειμένου. Η πρώτη διευκολύνει τους μαθητές να προσεγγίσουν το κείμενο στην ολότητά του νοηματικά, ενώ η δεύτερη τους βοηθά να εντρυφήσουν στη λατινική γλώσσα καθώς υπάρχει άμεση αντιστοιχία κειμένου και μετάφρασης. Στη συνέχεια, δίδεται αναλυτική γραμματική αναγνώριση όλων των λέξεων του αποσπάσματος με τη σειρά που αυτές απαντούν προκειμένου να διευκολύνεται ο αναγνώστης στον εντοπισμό τους. Για πρακτικούς λόγους οι συγγραφείς επέλεξαν να εντάξουν στο συγκεκριμένο σημείο επιμέρους γραμματικές παρατήσεις για εξειδικευμένους –  μεμονωμένους γλωσσικούς τύπους προκειμένου ο μαθητής – καθηγητής να έχει συγκεντρωμένες όλες τις σχετικές πληροφορίες στον ίδιο χώρο. Η προσέγγιση των λεξιλογικών στοιχείων του αποσπάσματος ολοκληρώνεται με συγκεντρωτικούς πίνακες στους οποίους οι αναγνώστες θα βρουν τα ουσιαστικά, επίθετα και τις αντωνυμίες του αποσπάσματος καταχωρισμένα σε επιμέρους κατηγορίες ανάλογα με το γένος, την κλίση τους, κλπ. Στο συγκεκριμένο σημείο προσφέρονται αναλυτικός πίνακας αρχικών χρόνων των ρηματικών τύπων της ενότητας με επιπρόσθετες πληροφορίες για την κλίση και τον σχηματισμό επιμέρους τύπων.

Για να διευκολυνθούν οι μαθητές στη μελέτη και την αυτοαξιολόγησή τους η συγγραφική ομάδα προχώρησε στην κλίση όλων των ονοματικών και ρηματικών τύπων του σχολικού εγχειριδίου, και στην παράθεσή τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν με βεβαιότητα και σιγουριά να επιβεβαιώσουν ότι οι προσωπικές τους απαντήσεις είναι ορθές ή μη.

Η ίδια διεξοδική προσέγγιση ακολουθήθηκε και στον τομέα του συντακτικού με αναλυτική συντακτική αναγνώριση όλων των όρων του αποσπάσματος της ενότητας και λεπτομερή  παρουσίαση όλων των δευτερευουσών προτάσεων. Όπου ανακύπτει η ανάγκη για επιμέρους συντακτικά σχόλια αυτά παρουσιάζονται άμεσα, δίπλα στα οικεία κειμενικά αποσπάσματα προς διευκόλυνση του αναγνώστη.

Κάθε επιμέρους ενότητα ολοκληρώνεται με πλειάδα ασκήσεων μετασχηματισμού αντίστοιχες με αυτές που μπορεί να αποτελέσουν θέματα στις προαγωγικές εξετάσεις. Οι εκφωνήσεις του διακρίνονται από φαντασία και πρωτοτυπία προκειμένου να εξαντλήσουν κάθε πιθανό ενδεχόμενο με στόχο την ολοκληρωμένη προετοιμασία του μαθητή.

Το βιβλίο ολοκληρώνει μια εκτενής σειρά παραρτημάτων τα οποία περιλαμβάνουν: α) αναλυτική παρουσίαση της γραμματικής της λατινικής γλώσσας που εκτείνεται σε ογδόντα (80) σχεδόν σελίδες, β) απαντήσεις στις παρατηρήσεις του σχολικού βιβλίου,  γ) ασκήσεις επανάληψης (φύλλα εργασίας) για κάθε επιμέρους ενότητα. Περιλαμβάνουν πλειάδα και ποικιλία γραμματικών, συντακτικών και μετασχηματιστικών ασκήσεων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξάσκηση των μαθητών και την εμπέδωση της διδακτέας ύλης, και δ) απαντήσεις στα φύλλα εργασίας.

 

Το κύρος και η καταξίωση των στον χώρο του εκπαιδευτικού βιβλίου και ιδιαίτερα των φιλολογικών μαθημάτων σε συνδυασμό με την πείρα και την επιστημονική κατάρτιση της συγγραφικής ομάδας αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα και την αρτιότητα του παρόντος έργου. Στις σελίδες του αποτυπώνεται η εμπειρία από την πολυετή ενασχόληση όλων των συγγραφέων με τη διδασκαλία της λατινικής γλώσσας σε σχολικό επίπεδο με στόχο την άρτια κατάκτησή της εκ μέρους των μαθητών.

 

 

Όσοι σπεύσουν να αποκτήσουν το νέο βιβλίο των Ηλιοπούλου Αγγελική Π. / Μπακλαβάς Βαγγέλης / Μπικάκης Μιχάλης / Αντωνοπούλου Λίτσα, θα αποκτήσουν ένα άρτιο, σύγχρονο και εμπεριστατωμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο γραμμένο με μεράκι από ανθρώπους που διακρίνονται για την ποιότητα του προσφερόμενου από τους ίδιους διδακτικού υλικού.

 

Τα μπορείτε να τα προμηθευτείτε απευθείας από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των ή τα επιμέρους βιβλιοπωλεία.

 

 

Η Ομάδα του filologika.gr


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

 

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!