νεοελληνική γλώσσα β γυμνασίου κριτήριο αξιολόγησης ενότητα 5

Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητα 5

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Ενότητα 5η

Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των γονέων στη λήψη απόφασης επαγγέλματος;

Α. Οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή του επαγγέλματος ενός εφήβου και στην επαγγελματική του εξέλιξη. Όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να βρουν την ευτυχία και να επιτύχουν στη ζωή τους. Ένας σημαντικός παράγοντας, λοιπόν, που έχει να κάνει με την ευτυχία και την επιτυχία κάποιου είναι και το επάγγελμα που έχει επιλέξει.

Β. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι μαθητές που νιώθουν υποστήριξη και αγάπη από τους γονείς τους, έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν επιλέγουν το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν και η τελική τους επιλογή τους ικανοποιεί και τους ευχαριστεί. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί έχει αποδειχθεί ότι έφηβοι που νιώθουν ικανοποιημένοι από την επιλογή καριέρας που έχουν κάνει, τείνουν να είναι επιτυχημένοι επαγγελματίες στο μέλλον.

Γ. Οι γονείς επηρεάζουν τα παιδιά τους στην επιλογή αυτή με πολλούς τρόπους. Καθορίζουν μέχρι ποιο επίπεδο εκπαίδευσης θα φτάσουν τα παιδιά τους και τις γνώσεις που έχουν σχετικά με τις διάφορες μορφές απασχόλησης και το πλήθος των επαγγελμάτων που υπάρχουν. Επίσης, παίζουν σημαντικό ρόλο στη στάση που θα κρατήσουν τα παιδιά τους μεγαλώνοντας, προς την εργασία γενικότερα, αλλά και στο κίνητρό τους να επιτύχουν ειδικότερα. Τα περισσότερα από αυτά μαθαίνονται ασυνείδητα – τα παιδιά και οι έφηβοι προσλαμβάνουν τις πεποιθήσεις και τις προσδοκίες των γονιών τους καθώς αυτά μεγαλώνουν, ακόμα και αν δεν μιλήσουν ποτέ μαζί τους για αυτά.

Δ. Η επιλογή επαγγέλματος είναι μια εξαιρετικά σημαντική απόφαση που έχει να κάνει με το μέλλον του ατόμου, και αυτό δημιουργεί στο νέο αλλά και στους γονείς πολύ μεγάλη ανησυχία και άγχος. Είναι σημαντικό οι γονείς να δείχνουν υποστήριξη και να ενθαρρύνουν τα έφηβα παιδιά τους να λάβουν υπόψη τους όλες τις δυνατές επιλογές που έχουν και να βρουν αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα. Θα ήταν πολύ βοηθητικό να κρατούν ανοιχτές διόδους επικοινωνίας και να ενθαρρύνουν τα παιδιά ώστε να παίρνουν όσο περισσότερη πληροφόρηση γίνεται σχετικά με όλα τα δυνατά πεδία απασχόλησης όπως και το να παροτρύνουν το έφηβο παιδί τους να παρακολουθήσει ένα συμβουλευτικό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού. Από μια τέτοια διαδικασία θα πάρει ακόμα περισσότερες πληροφορίες τόσο για τις διαφορετικές επαγγελματικές προοπτικές που υπάρχουν, όσο και για στοιχεία  του χαρακτήρα, της προσωπικότητας και των ικανοτήτων του και πως θα μπορούσε αυτά να τα αξιοποιήσει σε κάθε επάγγελμα.

Χριστίνα Πολυδώρου, www.efiveia.gr, 29/6/2016 (διασκευή)

Παρατηρήσεις

Α.1. Τι θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους στη σωστή επιλογή επαγγέλματος;

Α.2. «Η επιλογή επαγγέλματος είναι μια εξαιρετικά σημαντική απόφαση που έχει να κάνει με το μέλλον του ατόμου, και αυτό δημιουργεί στο νέο αλλά και στους γονείς πολύ μεγάλη ανησυχία και άγχος». Με βάση αυτή τη θεματική πρόταση, να γράψετε την άποψή σας σχετικά με την παραπάνω άποψη της αρθρογράφου.

Α.3. Να γράψετε μια συνώνυμη λέξη για τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου.

B.1. Να γράψετε τι μέρος του λόγου είναι το β’ συνθετικό των λέξεων που σας δίνονται και να δημιουργήσετε μια νέα λέξη (απλή ή σύνθετη) από αυτό.

Λέξεις

Β’ συνθετικό

Νέα λέξη

επιτυχία    
υποστήριξη    
επιλέγουν    
ικανοποιεί    
προσλαμβάνουν    
ανησυχία    
επικοινωνίας    
ενθαρρύνουν    
πρόγραμμα    
προοπτικές    

Β.2. Να γράψετε τα παραθετικά των παρακάτω λέξεων.

Θετικός βαθμός

Συγκριτικός βαθμός

Υπερθετικός βαθμός

μεγαλύτερη
σημαντικό
ικανοποιημένοι
πολλούς

Β.3. Να υπογραμμίσετε τον πρώτο και το δεύτερο όρο σύγκρισης στις προτάσεις.

Προτάσεις

Α’ όρος

Β’ όρος

1.      Είναι προτιμότερο να φύγουμε νωρίς παρά να αργήσουμε.
2.      Η δική μου εργασία είναι πιο περιεκτική από τη δική σου.
3.      Θα ήθελα να περπατήσω παρά να πάρω το τρένο.
4.      Σκέφτηκα την απάντηση στο ερώτημα πρώτος εγώ από εσένα.
5.      Το γλυκό είναι πιο νόστιμο από το αλμυρό κέικ.

Δ. Σε ένα άρθρο στην εφημερίδα του σχολείου σας, να αναφέρετε τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν οι έφηβοι το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν.

Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα  Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Β’  Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:

Ενότητες Κριτήρια ΑξιολόγησηςΕναλλακτικά ΚριτήριαΕναλλακτικά ΚριτήριαΕναλλακτικά Κριτήρια
Επαναληπτικό Μάθημα1ο Επαναληπτικό Μάθημα
Από τον τόπο μου σε όλη την ΕλλάδαΕνότητα 1Ενότητα 1ΒΕνότητα 1ΓΕνότητα 1Δ
Ζούμε με την οικογένειαΕνότητα 2Ενότητα 2ΒΕνότητα 2ΓΕνότητα 2Δ
Φίλοι για πάνταΕνότητα 3Ενότητα 3ΒΕνότητα 3ΓΕνότητα 3Δ
Το σχολείο στο χρόνοΕνότητα 4Ενότητα 4Β
Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμαΕνότητα 5

ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:

ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Θεοδώρας Πυττέρου, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.