Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 2
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Νέων Ελληνικών της Β’ Γυμνασίου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Ενότητα 2η
Ζούμε με την οικογένεια
Ο ρόλος της Μητέρας SOS
Η Μητέρα SOS, πέρα από το ότι αποτελεί το μητρικό πρότυπο, προσπαθεί για την ενσωμάτωση των παιδιών στην οικογένεια όπου θα βιώσουν την αποδοχή, την ασφάλεια και τη συλλογικότητα. Υποκαθιστώντας τη φυσική μητέρα, αναλαμβάνει την κάλυψη των πρακτικών, παιδαγωγικών και ψυχοσυναισθηματικών αναγκών των παιδιών και διασφαλίζει το ζεστό οικογενειακό κλίμα.
Σ’ όλο τον κόσμο υπάρχουν γυναίκες που είναι μόνες, που επέλεξαν να είναι ανεξάρτητες, που δεν έχουν σύντροφο, που η ζωή τους κυλάει χωρίς κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον ή κάποια επαγγελματική απασχόληση, που αυτή δεν είναι αρκετή για να τις «γεμίσει». Επιθυμούν να έχουν κοντά τους ένα παιδί και επιθυμούν να αφιερώσουν τις ώρες τους στην φροντίδα του. Και βεβαίως σ’ όλο τον κόσμο υπάρχουν παιδιά που είναι μόνα τους, που στερούνται την φροντίδα των γονιών τους και που θα τα βοηθούσε αφάνταστα το να την έχουν. Αυτές λοιπόν οι γυναίκες και αυτά τα παιδιά μπορούν να συναντηθούν και να επιτευχθεί ο διπλός στόχος της αποκατάστασης των παιδιών και της ευκαιρίας να προσδώσουν μόνες γυναίκες ένα νόημα στην ζωή τους.
Προχωρώντας λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε πως η Μητέρα SOS είναι ένα επάγγελμα που δίνει την δυνατότητα σε εκατοντάδες γυναίκες σ’ όλο τον κόσμο να ζήσουν «κοινωνικά» την μητρότητα κοντά στην ομάδα των παιδιών που ανέλαβαν την ανατροφή τους. Σημαντικό καθήκον και ευθύνη της Μητέρας SOS είναι να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά που της έχουν ανατεθεί, ακολουθώντας σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους με την άμεση υποστήριξη του Παιδαγωγικού προσωπικού προκειμένου τα παιδιά να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα της ζωής και να ενσωματωθούν δημιουργικά στην κοινωνία.
Βασική προϋπόθεση για την ικανοποιητική άσκηση του ρόλου της, ο οποίος μέσα στην επαγγελματική του δεοντολογία εμπεριέχει την διάσταση του λειτουργήματος, είναι να διαθέτει προσωπικά χαρίσματα και ικανότητες όπως και συναισθηματική ωριμότητα, έτσι ώστε η σχέση της με τα παιδιά να μην είναι μονοδιάστατη προκειμένου να μην σταματά η δυναμική της συναισθηματικής συγκρότησης του παιδιού και να αποφεύγονται παράγοντες ανάπτυξης ιδρυματικής αντίληψης.
Για να γίνει μια γυναίκα «Μητέρα» σ’ ένα Παιδικό Χωριό SOS, δεν χρειάζεται παρά κάποιο παιδαγωγικό ταλέντο και κυρίως, πολλή, πάρα πολλή αγάπη για τα παιδιά. Γιατί τα παιδιά που καταφεύγουν στα Παιδικά Χωριά SOS είναι, σχεδόν πάντα, ψυχοσυναισθηματικά επιβαρυμένα. Υποφέρουν, από αισθήματα κατωτερότητας, καταπίεσης της προσωπικότητας, έλλειψη αγάπης, άγχη που φτάνουν στο προχωρημένο στάδιο της ψύχωσης. Πολλά απ’ αυτά είναι παιδιά ανεπιθύμητα, κατατρεγμένα, αποπλανημένα, ξεχασμένα απ’ τους άλλους. Κι’ όλα ζητάνε να βρουν κάποιον που να του έχουν εμπιστοσύνη – στην προκειμένη περίπτωση, τη Μητέρα του Παιδικού Χωριού SOS.
Η καταλληλότητά της «Μητέρας» κρίνεται βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας αξιολόγησης όπου εκτιμώνται οι διανοητικές, συναισθηματικές και πρακτικές της ικανότητες μέσα στα πλαίσια της εκπαίδευσης και πρακτικής της στον χώρο του Παιδικού Χωριού SOS. Προς τούτο, λειτουργεί ανά τακτά διαστήματα Σχολή Μητέρων.
Από την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.sos-villages.gr/
Παρατηρήσεις
- Διαβάσατε το παραπάνω κείμενο στο διαδίκτυο και θέλετε να παρουσιάσετε περιληπτικά το περιεχόμενο του στους συμμαθητές σας. Να αποδώσετε περιληπτικά το κείμενο ακολουθώντας τα βήματα για τη συγγραφή μιας σωστής περίληψης.
- Στις παρακάτω προτάσεις να προσδιορίσετε την έγκλιση των υπογραμμισμένων ρημάτων και τη σημασία τους.
- Φρόντιζε πάντα την εμφάνισή του……………………………………
- Μην τρέχετε στους διαδρόμους…………………………………………
- Ας μάθουμε επιτέλους να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον στην οικογένεια………………………………………………………………………
- Τρέξτε αμέσως στα δωμάτιά σας ……………………………………………………….
- Εκεί να δεις πλούτη και χλιδή! …………………………………………………………………………….
- Συμπληρώστε τα κενά με το σωστό τύπο προσέχοντας το υποκείμενο του ρήματος :
- Ο προϊστάμενος ——————————– (συντάσσω, Αόριστος) το έγγραφο διαμαρτυρίας και το ————————————– (παραδίδω, Αόριστος) στο αρμόδιο γραφείο .
- Η Άλκη Ζέη ——————————————– (εκδίδω, Αόριστος) πρόσφατα το τελευταίο αυτοβιογραφικό βιβλίο της . Μέχρι τώρα ————————————————-(εκδίδω, Παρακείμενος) πάνω από 10 μυθιστορήματα για μικρούς και μεγάλους.
- Μέχρι σήμερα ——————————————– (απορρίπτω, Παρατατικός β΄ ενικό) τις προτάσεις μου για συνεργασία . Τι —————————————- (αλλάζω, Αόριστος, γ΄ ενικό) ξαφνικά και ——————————————— (αποδέχομαι, Αόριστος, β΄ ενικό) τις απόψεις μου ;
- Ο διευθυντής του σχολείου ——————————————- (επιπλήττω, Αόριστος) χθες το τμήμα μας εξαιτίας κάποιων θερμοκέφαλων κατά τη διάρκεια της γιορτής . Μέχρι τώρα δεν μάς ———————————————————–(επιπλήττω, Υπερσυντέλικος) κανείς και για κανένα λόγο .
- Οι γιατροί ———————————— ( λέω, Αόριστος) ότι ο Πέτρος —————————– (διαφεύγω, Αόριστος) τον κίνδυνο και σύντομα ———————————————————- (επανακάμπτω, Μέλλοντας) κοντά μας .
- Να δημιουργήσετε σύνθετες λέξεις με τα παρακάτω ζεύγη λέξεων, προσέχοντας σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται το συνδετικό φωνήεν – ο – .
ανάβω + σβήνω: ………………………………..
σιγά + μιλώ: ………………………………
ζάχαρη + πλάθω: …………………………..
διάστημα + άνθρωπος: ………………………
μεγάλος + έμπορος: ……………………….
νύχτα + πουλί: …………………………..
ελαφρύς + πέτρα: ………………………….
Γ. Παραγωγή λόγου
Ποιος νομίζετε ότι είναι ο ρόλος της οικογένειας; Να αναπτύξετε την άποψή σας σε μία παράγραφο.
Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα Κριτήρια Αξιολόγησης της Νεοελληνικής Γλώσσας Β’ Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:
Ενότητες | Κριτήρια Αξιολόγησης | Εναλλακτικά Κριτήρια | Εναλλακτικά Κριτήρια | Εναλλακτικά Κριτήρια |
Επαναληπτικό Μάθημα | 1ο Επαναληπτικό Μάθημα | |||
Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα | Ενότητα 1 | Ενότητα 1Β | Ενότητα 1Γ | Ενότητα 1Δ |
Ζούμε με την οικογένεια | Ενότητα 2 | Ενότητα 2Β | Ενότητα 2Γ | Ενότητα 2Δ |
Φίλοι για πάντα | Ενότητα 3 | Ενότητα 3Β | Ενότητα 3Γ | Ενότητα 3Δ |
Το σχολείο στο χρόνο | Ενότητα 4 | Ενότητα 4Β | ||
Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα | Ενότητα 5 |
ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:
ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου
Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Αργυρώ Διαμαντοπούλου- Παπαλιά, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.