Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητα 8 Απαντήσεις
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Νέων Ελληνικών της Γ’ Γυμνασίου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Ενότητα 8η
Μπροστά στο Μέλλον
Απαντήσεις
1ο Θέμα (Κατανόηση κειμένου, 6 μονάδες)
Το όραμα της Ινές Σαλτιέλ είναι η ενεργή συμμετοχή των εφήβων στη λήψη πολιτικών αποφάσεων. Πρόκειται για ένα όραμα σε εξέλιξη, καθώς ξεκίνησε από τότε που η Ινές έπαιρνε μέρος σε προσομοιώσεις οργάνων του ΟΗΕ για μαθητές και φοιτητές και, κατά την περίοδο της πανδημίας, η επαφή της με συνομηλίκους της από όλο τον κόσμο τής ενέπνευσε την ιδέα της δημιουργίας της οργάνωσης «Teens for Democracy», την οποία συγκρότησε σε συνεργασία με την Αλεξία Παπαγεωργίου. Η Ινές διενεργεί έρευνα σε συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, προκειμένου να καταδείξει τη σπουδαιότητα της συμβολής των νέων στη λήψη πολιτικών αποφάσεων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
2ο Θέμα (Δομή και γλώσσα κειμένου, 4 μονάδες)
1η παράγραφος: Η διεκδίκηση συμμετοχής των νέων στη λήψη πολιτικών αποφάσεων
2η παράγραφος: Η γέννηση της ιδέας για τη συμμετοχή των νέων στη δημοκρατία
3η παράγραφος: Ενεργή συμμετοχή για την αντιμετώπιση καίριων θεμάτων
4η παράγραφος: Η σημασία της αλληλεπίδρασης ενηλίκων και εφήβων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης
5η παράγραφος: Οι προκλήσεις της νέας γενιάς: Κλιματική αλλαγή – δημοκρατία
Τίτλος για όλο το άρθρο: Teens for Democracy: Από το όραμα στην πράξη/ Η υλοποίηση ενός εφηβικού οράματος/ Η πολιτική φωνή των εφήβων/ Έφηβοι εν δράσει…
3ο Θέμα (Παραγωγή λόγου, 10 μονάδες)
Επικοινωνιακό πλαίσιο: Στοιχεία και επίσημης και φιλικής επιστολής, καθώς απευθύνεται σε συνομήλικη αλλά εκπρόσωπο θεσμικού οργάνου.
Αγαπητή Ινές,
Πρόσφατα ενημερώθηκα για τη δημιουργία της οργάνωσης Teens for Democracy και θα ήθελα να σε συγχαρώ για αυτή την πρωτοβουλία. Είμαι 14 ετών, ζω στην Ελλάδα και πηγαίνω στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου. Σου γράφω αυτή την επιστολή ως εκπρόσωπος της τάξης μου. Ο τόπος μου είναι μία ηλιόλουστη χώρα με φιλόξενους και πρόθυμους να εξυπηρετήσουν ανθρώπους. Θα γνωρίζεις, άλλωστε, ότι στην αρχαία Αθήνα γεννήθηκε πριν από χιλιάδες χρόνια η δημοκρατία, από την οποία εμπνεύστηκες κι εσύ το όνομα της πολιτικής σου οργάνωσης.
Ωστόσο, οι πολίτες αυτού του τόπου έχουν περάσει από πολλές δυσκολίες μέσα στους αιώνες, όπως η σκλαβιά, ο πόλεμος, η προσφυγιά, η κατοχή και πολλές άλλες μέχρι και τη νεότερη εποχή. Αυτές οι αντιξοότητες καθυστέρησαν πολύ τη συγκρότηση ενός σύγχρονου κράτους. Έτσι η χώρα μου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα διοίκησης. Οι θεσμοί χρειάζονται εκσυγχρονισμό και απαιτούν τη στελέχωσή τους με ανθρώπους που θα έχουν την κατάλληλη κατάρτιση και εκπαίδευση.
Ένα άλλο ζήτημα που μας απασχολεί, ειδικά εμάς τους νέους, είναι η αξιοκρατία. Δυστυχώς στη χώρα μου επικρατεί ακόμη η νοοτροπία της πρόσληψης ανθρώπων που έχουν τις κατάλληλες γνωριμίες κι όχι τα ανάλογα προσόντα για την κάλυψη μιας θέσης. Έτσι, οι θεσμοί υπολειτουργούν ή δυσλειτουργούν και όλη αυτή η κατάσταση μάς αποθαρρύνει να εργαστούμε στη χώρα μας και γι’ αυτό πολλοί από εμάς μεταναστεύουν σε άλλες χώρες όπου αναγνωρίζονται οι σπουδές και τα προσόντα τους.
Όπως σου έγραψα και στην αρχή, ζω σε μία ηλιόλουστη χώρα. Τις περισσότερες μέρες του χρόνου, έχουμε ηλιοφάνεια, γεγονός που μας κάνει πιο χαρούμενους και αισιόδοξους στην αντιμετώπιση των προβλημάτων μας. Επειδή όμως μας απασχολεί και το θέμα της κλιματικής αλλαγής, για το οποίο ευθύνονται οι προηγούμενες γενιές λόγω της ανεξέλεγκτης χρήσης των ορυκτών καυσίμων, θα ήθελα να σκεφτείς το ενδεχόμενο να διοργανώσουμε μία διημερίδα για τη χρήση της ηλιακής ενέργειας στο σχολείο μου ως εναλλακτικής μορφής ενέργειας και να καταθέσουμε τις απόψεις μας στο δημοτικό συμβούλιο.
Είναι πολύ ενθαρρυντικό που επιτέλους οι έφηβοι έχουν φωνή για τα πολιτικά δρώμενα αυτού του πλανήτη. Μας απασχολούν κοινοί προβληματισμοί και γι’ αυτό είμαστε στη διάθεσή σου για διάλογο, κοινοποιήσεις δράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως δράσεις για να ακουστεί η φωνή μας. Είμαστε ενεργοί πολίτες και διεκδικούμε το μερίδιο που μας αναλογεί στη λήψη αποφάσεων που επηρεάζουν όλους μας. Θα χαρούμε να γίνουμε μέλη του Τeens for Democracy σύντομα!
Με εκτίμηση
Για να δείτε τις απαντήσεις αυτού του κριτηρίου επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητα 8
Για να μεταβείτε σε άλλα Σχεδιαγράμματα ή Κριτήρια Αξιολόγησης της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ’ Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:
Ενότητες | Κριτήρια Αξιολόγησης | Εναλλακτικά Κριτήρια | Εναλλακτικά Κριτήρια | Εναλλακτικά Κριτήρια | |
Η Ελλάδα στον κόσμο | Ενότητα 1 | Ενότητα 1Β | Ενότητα 1Γ | Ενότητα 1Δ | |
Γλώσσα- Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου | Ενότητα 2 | Ενότητα 2Β | Ενότητα 2Γ | Ενότητα 2Δ | |
Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί. | Ενότητα 3 | Ενότητα 3Β | Ενότητα 3Γ | Ενότητα 3Δ | |
Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι Πολίτες | Ενότητα 4 | ||||
Ειρήνη- Πόλεμος | Ενότητα 5 | ||||
Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών | Ενότητα 6 | ||||
Μπροστά στο μέλλον | Ενότητα 8 | Ενότητα 8 Απαντήσεις |
ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:
ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου
Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο 2017 – 2018 του ΙΕΠ και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Μαρίας Κασιμάτη, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.