Κριτήριο Αξιολόγησης Ιστορία Γ' Γυμνασίου Κεφάλαιο Δεύτερο-Απαντήσεις

Κριτήριο Αξιολόγησης Ιστορία Γ’ Γυμνασίου Κεφάλαιο Δεύτερο-Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Κριτήριο Αξιολόγησης Ιστορία Γ’ Γυμνασίου Κεφάλαιο Δεύτερο-Απαντήσεις

Ομάδα Α΄

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ 

Άσκηση 1

Α → ΛΑΘΟΣ (ΜΙΚΡΟΑΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ)
Β → ΣΩΣΤΟ
Γ → ΣΩΣΤΟ
Δ → ΛΑΘΟΣ (ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΕ)
Ε → ΛΑΘΟΣ (ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ)
ΣΤ → ΣΩΣΤΟ

Άσκηση 2

Α. Μετριοπαθείς φιλελεύθεροι, Ριζοσπάστες δημοκρατικοί, Σοσιαλιστές.
Β. Επίδαυρο
Γ. Πενταμελές Εκτελεστικό, Βουλευτικό, Υψηλάντη.
Δ. Ιερός Λόχος
Ε. Προεστοί

Άσκηση 3 

  • Συνέδριο της Βιέννης → 1814
  • Συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή → 1774
  • Α’ Εθνοσυνέλευση → 1821
  • Β’ Εθνοσυνέλευση → 1823
  • Συνθήκη της Αδριανούπολης → 1829
  • Ίδρυση Φιλικής Εταιρείας → 1814
  • Έξοδος του Μεσολογγίου → 1826

Άσκηση 4

  • Κλέφτες ήταν οι κυνηγημένοι ή μη αγρότες που ζούσαν ελεύθεροι στα βουνά και από τα καταφύγια τους εξορμούσαν ληστεύοντας αδιακρίτως Τούρκους και πλούσιους Έλληνες. Γνωστά είναι τα κλέφτικα τραγούδια που ο λαός έγραψε γι’ αυτούς φανερώνοντας την συμπόνοια του λαού σε αυτούς. Οι κλέφτες συχνά γίνονταν αρματολοί.
    Αρματολοί ήταν ένοπλα σώματα στην υπηρεσία των Τούρκων ( φύλαξη συνόρων, ορεινών διαβάσεων, εμπορικών δρόμων). Ως αντάλλαγμα απαλλάσσονταν από το παιδομάζωμα και δεν πλήρωναν φόρους. Συχνά αρματολοί γίνονταν κλέφτες.
  • Ορλοφικά, Κίνημα Λάμπρου Κατσώνη και Σύγκρουση Σουλιωτών με τον Αλή Πασά.
  • Η φιλική εταιρεία ήταν μυστική οργάνωση, ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό της Ρωσίας με πρωτεργάτες τους: Νικόλαος Σκουφάς, Αθανάσιος Τσακάλωφ, Εμμανουήλ Ξάνθος και Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος. Στόχος της ήταν η ανεξαρτησία των Ελλήνων.

Ομάδα Β΄

1. Πρόσθετες ιστορικές πηγές

Οι μαθητές, με την επεξεργασία της πιο πάνω δευτερογενούς πηγής, μπορούν να κάνουν συνδέσεις με το χαρακτήρα της Ελληνικής Επανάστασης, συνειδητοποιώντας τις επιδράσεις της Αμερικανικής και Γαλλικής Επανάστασης καθώς και τον ρόλο που διαδραμάτισαν Έλληνες διαφωτιστές, όπως ο Κοραής και ο Φεραίος για τη δημιουργία επαναστατικής ιδεολογίας. Μπορούν ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν το σημαντικό ρόλο και την ευθύνη που ανέλαβε η Φιλική Εταιρεία για την εμφάνιση μιας ηγεσίας που θα υλοποιούσε την επανάσταση.

 

 

Για να δείτε το Κριτήριο Αξιολόγησης στο οποίο αναφέρονται οι παραπάνω απαντήσεις επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Κριτήριο Αξιολόγησης Ιστορία Γ’ Γυμνασίου Κεφάλαιο Δεύτερο

Το υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό που μόλις διαβάσατε προετοίμασε η συνάδελφος Τρούσα Διαμαντίνα, η οποία στη συνέχεια το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις προαγωγικές εξετάσεις και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook