Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 4 Απαντήσεις

Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 4 Απαντήσεις

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Ενότητα 4η

Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου

Απαντήσεις

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Θέμα 1

1. α. Λάθος, β. Σωστό, γ. Σωστό, δ. Λάθος, ε. Σωστό

Πρόσθετη άσκηση

1. α. Τα στοιχεία που δείχνουν ότι το κείμενο ανήκει στον κειμενικό τύπο του άρθρου είναι ο τίτλος, η παράθεση επιστημονικών απόψεων (ψυχολόγων και ενός διατροφολόγου) και ερευνητικών πορισμάτων, που σημαίνει ότι έχει προηγηθεί ρεπορτάζ για το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, χρησιμοποιείται σε μεγάλη έκταση το γ΄ ενικό και το γ’ πληθυντικό πρόσωπο, τα οποία προσδίδουν επίσημο και αντικειμενικό ύφος στον λόγο, καθώς δεν είναι άρθρο προσωπικής γνώμης. Τέλος, από την αναφορά της πηγής καταλαβαίνουμε ότι το κείμενο έχει αντληθεί από έντυπο περιοδικό.

β. «Τα υπέρ και τα κατά των οικογενειακών τραπεζιών»

ή

«Οικογενειακό τραπέζι: ένας θεσμός με θετικές και αρνητικές όψεις»

ή

«Τρώμε μαζί σημαίνει…»

Θέμα 2

2.

Υποκείμενο: Το οικογενειακό τραπέζι, η διαγενεακή σύνδεση, οι έφηβοι, τα μέλη

Αντικείμενο: την ψυχική υγεία, λιγότερες πιθανότητες, την τροφή, στην ανθεκτικότητα

Κατηγορούμενο: παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, μία σταθερή βάση – αναφορά

Συμπλήρωμα ουσιαστικού: των μελών, της οικογένειας, του ατόμου

Συμπλήρωμα πρόθεσης: σε οικογενειακά γεύματα, από το ίδιο τραπέζι, για τους εφήβους

 

Εναλλακτική άσκηση

Εξάρτησης – απεξάρτησης (π.χ. Η μόνιμη απεξάρτηση από το κάπνισμα τού έσωσε τη ζωή.)

Υγιεινές – ανθυγιεινές (π.χ. Πολλές ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες ευθύνονται για προβλήματα υγείας.)

Ανεπίλυτα – λυμένα (π.χ. Με λυμένα τα οικονομικά του ζητήματα, μπορεί να σχεδιάζει πολυέξοδα ταξίδια.)

Αρνητικών – θετικών (π.χ. Έγινε δέκτης θετικών σχολίων για την εμφάνισή της στη θεατρική παράσταση.)

Σταθερή – ασταθής (π.χ. Η κατάσταση της υγείας του παραμένει ασταθής.)

 

Θέμα 3

Στοιχεία αφηγηματικού κειμένου:

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Πότε;

Χρονική σειρά: χρονικά επιρρήματα, φράσεις που δηλώνουν χρονική σειρά, αιτιατικές του χρόνου (Πέρυσι, ύστερα, στη συνέχεια, το καλοκαίρι, τα Χριστούγεννα, το μεσημέρι, το βράδυ κ.α.)

Πού;

Τόπος: προθετικά σύνολα που δείχνουν τόπο (Στο σπίτι, στο εξοχικό, στο χωριό, στο νησί κ.α.)

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ποιοι;

Ποιοι ήταν καλεσμένοι στο οικογενειακό τραπέζι; (συγγενείς, φίλοι)

Ποια ήταν τα εδέσματα;

Περιγραφή εδεσμάτων (εικόνες οπτικές και οσφρητικές για να κατανοήσει ο δέκτης την ατμόσφαιρα του τραπεζιού)

Έγινε κάτι απρόοπτο;

Περιγραφή του συμβάντος, θετικού ή αρνητικού

Διάλογος

Προσδίδει ζωντάνια/ παραστατικότητα και αμεσότητα στο κείμενο

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Γιατί έχει εντυπωθεί στη μνήμη μου; Τι σημαίνει για μένα αυτό το τραπέζι;

 

Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Νεοελληνική Γλώσσα Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 4

Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα  Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’  Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:

Ενότητες Κριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια Αξιολόγησης
Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείοΕνότητα 1Ενότητα 1ΒΕνότητα 1Γ
Επικοινωνία στο σχολείοΕνότητα 2Ενότητα 2ΒΕνότητα 2Γ
Ταξίδι στον κόσμο της φύσηςΕνότητα 3Ενότητα 3ΒΕνότητα 3ΓΕνότητα 3Δ
Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου Ενότητα 4Ενότητα 4Β
Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφουΕνότητα 5Ενότητα 5Β
Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μουΕνότητα 6
Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόναΕνότητα 7
Αθλητισμός και Ολυμπιακοί αγώνες: Παρακολουθώ και συμμετέχωΕνότητα 8
Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μουΕνότητα 10

ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:

ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο 2017 – 2018 του ΙΕΠ και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Κασιμάτη Μαρίας, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.