Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 4 Απαντήσεις
Για να μεταφερθείτε σε κάποια άλλη ενότητα των Νέων Ελληνικών της Α’ Γυμνασίου επιλέξτε την αντίστοιχη σελίδα από το παρακάτω μενού:
Ενότητα 4η
Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου
Απαντήσεις
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Θέμα 1
1. α. Λάθος, β. Σωστό, γ. Σωστό, δ. Λάθος, ε. Σωστό
Πρόσθετη άσκηση
1. α. Τα στοιχεία που δείχνουν ότι το κείμενο ανήκει στον κειμενικό τύπο του άρθρου είναι ο τίτλος, η παράθεση επιστημονικών απόψεων (ψυχολόγων και ενός διατροφολόγου) και ερευνητικών πορισμάτων, που σημαίνει ότι έχει προηγηθεί ρεπορτάζ για το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, χρησιμοποιείται σε μεγάλη έκταση το γ΄ ενικό και το γ’ πληθυντικό πρόσωπο, τα οποία προσδίδουν επίσημο και αντικειμενικό ύφος στον λόγο, καθώς δεν είναι άρθρο προσωπικής γνώμης. Τέλος, από την αναφορά της πηγής καταλαβαίνουμε ότι το κείμενο έχει αντληθεί από έντυπο περιοδικό.
β. «Τα υπέρ και τα κατά των οικογενειακών τραπεζιών»
ή
«Οικογενειακό τραπέζι: ένας θεσμός με θετικές και αρνητικές όψεις»
ή
«Τρώμε μαζί σημαίνει…»
Θέμα 2
2.
Υποκείμενο: Το οικογενειακό τραπέζι, η διαγενεακή σύνδεση, οι έφηβοι, τα μέλη
Αντικείμενο: την ψυχική υγεία, λιγότερες πιθανότητες, την τροφή, στην ανθεκτικότητα
Κατηγορούμενο: παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, μία σταθερή βάση – αναφορά
Συμπλήρωμα ουσιαστικού: των μελών, της οικογένειας, του ατόμου
Συμπλήρωμα πρόθεσης: σε οικογενειακά γεύματα, από το ίδιο τραπέζι, για τους εφήβους
Εναλλακτική άσκηση
Εξάρτησης – απεξάρτησης (π.χ. Η μόνιμη απεξάρτηση από το κάπνισμα τού έσωσε τη ζωή.)
Υγιεινές – ανθυγιεινές (π.χ. Πολλές ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες ευθύνονται για προβλήματα υγείας.)
Ανεπίλυτα – λυμένα (π.χ. Με λυμένα τα οικονομικά του ζητήματα, μπορεί να σχεδιάζει πολυέξοδα ταξίδια.)
Αρνητικών – θετικών (π.χ. Έγινε δέκτης θετικών σχολίων για την εμφάνισή της στη θεατρική παράσταση.)
Σταθερή – ασταθής (π.χ. Η κατάσταση της υγείας του παραμένει ασταθής.)
Θέμα 3
Στοιχεία αφηγηματικού κειμένου:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Πότε;
Χρονική σειρά: χρονικά επιρρήματα, φράσεις που δηλώνουν χρονική σειρά, αιτιατικές του χρόνου (Πέρυσι, ύστερα, στη συνέχεια, το καλοκαίρι, τα Χριστούγεννα, το μεσημέρι, το βράδυ κ.α.)
Πού;
Τόπος: προθετικά σύνολα που δείχνουν τόπο (Στο σπίτι, στο εξοχικό, στο χωριό, στο νησί κ.α.)
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Ποιοι;
Ποιοι ήταν καλεσμένοι στο οικογενειακό τραπέζι; (συγγενείς, φίλοι)
Ποια ήταν τα εδέσματα;
Περιγραφή εδεσμάτων (εικόνες οπτικές και οσφρητικές για να κατανοήσει ο δέκτης την ατμόσφαιρα του τραπεζιού)
Έγινε κάτι απρόοπτο;
Περιγραφή του συμβάντος, θετικού ή αρνητικού
Διάλογος
Προσδίδει ζωντάνια/ παραστατικότητα και αμεσότητα στο κείμενο
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Γιατί έχει εντυπωθεί στη μνήμη μου; Τι σημαίνει για μένα αυτό το τραπέζι;
Για να μεταφερθείτε στο Κριτήριο Αξιολόγησης επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Νεοελληνική Γλώσσα Κριτήριο Αξιολόγησης Γ Ενότητα 4
Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα Κριτήρια Αξιολόγησης της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’ Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:
Ενότητες | Κριτήρια Αξιολόγησης | Κριτήρια Αξιολόγησης | Κριτήρια Αξιολόγησης | Κριτήρια Αξιολόγησης |
Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείο | Ενότητα 1 | Ενότητα 1Β | Ενότητα 1Γ | |
Επικοινωνία στο σχολείο | Ενότητα 2 | Ενότητα 2Β | Ενότητα 2Γ | |
Ταξίδι στον κόσμο της φύσης | Ενότητα 3 | Ενότητα 3Β | Ενότητα 3Γ | Ενότητα 3Δ |
Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου | Ενότητα 4 | Ενότητα 4Β | ||
Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου | Ενότητα 5 | Ενότητα 5Β | ||
Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου | Ενότητα 6 | |||
Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα | Ενότητα 7 | |||
Αθλητισμός και Ολυμπιακοί αγώνες: Παρακολουθώ και συμμετέχω | Ενότητα 8 | |||
Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μου | Ενότητα 10 |
ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:
ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου
Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο 2017 – 2018 του ΙΕΠ και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Κασιμάτη Μαρίας, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.
Η ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.