νεοελληνική γλώσσα α γυμνασίου κριτήριο αξιολόγησης ενότητα 2

Κριτήριο Αξιολόγησης Ενότητα 2

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Ενότητα 2η

Επικοινωνία στο σχολείο

Τα προβλήματα του σχολείου μου

Α. Τα περισσότερα σχολεία στην Ελλάδα παρουσιάζουν προβλήματα. Αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, πανεπιστήμια. Το δικό μου σχολείο που είναι το 4ο Γυμνάσιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι ένα από αυτά τα σχολεία.

Β. Θεωρώ ότι το κυριότερό του πρόβλημα είναι η παλαιότητα του κτιρίου. Αποτέλεσμα αυτού του προβλήματος είναι να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις των μαθητών του. Μέσα σε αυτό το παλαιό κτίριο ο σύγχρονος μαθητής δεν μπορεί να έχει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για μια ολοκληρωμένη διδασκαλία, πάνω σε όλα τα θέματα που τον αφορούν. Εξαίρεση σ’ αυτό αποτελεί η προσπάθεια που έγινε τελευταία για να εξοπλιστούν με διαδραστικούς πίνακες οι τάξεις της Β’ Γυμνασίου.

Γ. Για να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες του σχολείου χρειάστηκε κάποιες παλιές αίθουσες να χωριστούν σε μικρότερες. Οι αίθουσες, λοιπόν, διδασκαλίας πολλές φορές καταλήγουν να είναι ασφυκτικά μικρές. Ακόμα, οι παλιές υδραυλικές εγκαταστάσεις καθώς και τα παλιά σώματα θέρμανσης στις αίθουσες μάς δημιουργούν προβλήματα θέρμανσης το χειμώνα.

Δ. Ένα άλλο πολύ σπουδαίο πρόβλημα είναι η μικρή αυλή του σχολείου. Σ’ αυτή τη μικρή αυλή η γυμναστική γίνεται με περιορισμούς, εφόσον δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όλες οι αθλητικές δραστηριότητες. Ας μην αναφέρουμε, βέβαια, τι γίνεται τις βροχερές ημέρες, αφού κλειστό γυμναστήριο δεν υπάρχει. Αυτά είναι πολυτέλειες!

Ε. Άλλες ελλείψεις του σχολείου είναι η σχολική βιβλιοθήκη, η αίθουσα εκδηλώσεων και το εργαστήριο φυσικών επιστημών. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής παίρνει πολύπλευρη πνευματική μόρφωση πρέπει να είναι εξοπλισμένο σίγουρα με τα παραπάνω. Η ύπαρξη αυτών των ειδικών αιθουσών τονώνει το ενδιαφέρον του μαθητή για κάθε μάθημα και αποδίδει καλύτερα.

ΣΤ. Συνοψίζοντας θεωρώ πως αυτά είναι τα σοβαρά προβλήματα του σχολείου μου. Πιστεύω ότι και πολλοί άλλοι μαθητές στην Ελλάδα θα έγραφαν τα ίδια για τα σχολεία τους. Άρα, ας ευχηθούμε για ακόμα μια φορά να δοθούν λύσεις σε αυτά τα προβλήματα. Η λύση φυσικά είναι μία, η πολιτεία να δείξει πραγματικό ενδιαφέρον και να δώσει τα απαιτούμενα χρήματα για την ελληνική παιδεία.

Από την ιστοσελίδα www.gym4thes.wordpress.com (διασκευή)

Παρατηρήσεις

Α.1. Ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα του 4ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, κατά τη γνώμη του μαθητή, και γιατί;

Α.2. Γιατί θεωρεί ότι η ύπαρξη ειδικών αιθουσών είναι σημαντικό πλεονέκτημα για ένα σχολείο;

Α.3. Να καταγράψετε ονομαστικά τα προβλήματα του σχολείου, όπως τα αναφέρει ο μαθητής μέσα στο κείμενό του.

  1. παλαιότητα κτιρίου
  2. ……………………………….
  3. ……………………………….
  4. ……………………………….
  5. ……………………………….
  6. ……………………………….
  7. ……………………………….
  8. ……………………………….
  9. ……………………………….
  10. ……………………………….

B.1. Να μετατρέψετε τις παρακάτω επαυξημένες προτάσεις σε απλές και από καταφατικές σε αρνητικές.

i) Τα περισσότερα σχολεία στην Ελλάδα παρουσιάζουν προβλήματα.

ii) Θεωρώ ότι το κυριότερό του πρόβλημα είναι η παλαιότητα του κτιρίου.

iii) Οι αίθουσες, λοιπόν, διδασκαλίας πολλές φορές καταλήγουν να είναι ασφυκτικά μικρές.

iv) Ένα άλλο πολύ σπουδαίο πρόβλημα είναι η μικρή αυλή του σχολείου.

v) Η ύπαρξη αυτών των ειδικών αιθουσών τονώνει το ενδιαφέρον του μαθητή για κάθε μάθημα.

vi) Αυτά είναι τα σοβαρά προβλήματα του σχολείου μου.

vii) Πολλοί άλλοι μαθητές στην Ελλάδα θα έγραφαν τα ίδια για τα σχολεία τους.

viii) Aς ευχηθούμε για ακόμα μια φορά να δοθούν λύσεις σε αυτά τα προβλήματα.

ix) Η πολιτεία να δείξει πραγματικό ενδιαφέρον.

x) Η πολιτεία να δώσει τα απαιτούμενα χρήματα για την ελληνική παιδεία.

Β.2. Να βρεθεί η δομή της παρακάτω παραγράφου του κειμένου.

Ένα άλλο πολύ σπουδαίο πρόβλημα είναι η μικρή αυλή του σχολείου. Σ’ αυτή τη μικρή αυλή η γυμναστική γίνεται με περιορισμούς, εφόσον δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όλες οι αθλητικές δραστηριότητες. Ας μην αναφέρουμε, βέβαια, τι γίνεται τις βροχερές ημέρες, αφού κλειστό γυμναστήριο δεν υπάρχει. Αυτά είναι πολυτέλειες!

Β. 3. Να εντοπίσετε τέσσερις διαρθρωτικές λέξεις του κειμένου και να αναφέρετε τη σημασία τους.

Γ. Να γράψετε ένα συνώνυμο για κάθε μία λέξη του κειμένου.

Λέξεις

Συνώνυμα

σπουδαίο
ελλείψεις
πολύπλευρη
συνοψίζοντας
παιδεία

Δ. Σε μια επιστολή προς το Διευθυντή του Γυμνασίου σας, ως πρόεδρος του 5μελούς του σχολείου σας, να αναφέρετε τα βασικά προβλήματα του σχολείου σας και να προτείνετε λύσεις βελτίωσης.

Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα  Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’  Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:

Ενότητες Κριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια Αξιολόγησης
Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείοΕνότητα 1Ενότητα 1ΒΕνότητα 1Γ
Επικοινωνία στο σχολείοΕνότητα 2Ενότητα 2ΒΕνότητα 2Γ
Ταξίδι στον κόσμο της φύσηςΕνότητα 3Ενότητα 3ΒΕνότητα 3ΓΕνότητα 3Δ
Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου Ενότητα 4Ενότητα 4Β
Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφουΕνότητα 5Ενότητα 5Β
Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μουΕνότητα 6
Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόναΕνότητα 7
Αθλητισμός και Ολυμπιακοί αγώνες: Παρακολουθώ και συμμετέχωΕνότητα 8
Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μουΕνότητα 10

ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:

ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Θεοδώρας Πυττέρου, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.