Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου Κριτήριο Αξιολόγησης Β Ενότητα 5

Κριτήριο Αξιολόγησης Β Ενότητα 5

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Ενότητα 5η

Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών σε συνεργασία με το Γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών διοργανώνει τη 2η Θεατρική Άνοιξη Γυμνασίων και Λυκείων από 29 Απριλίου έως και 4 Μαΐου 2018 και τη συνάντηση των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και παρουσίαση των παραστάσεών τους στο θέατρό μας το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μαΐου (5 και 6) 2018.

Κάθε θεατρική μαθητική ομάδα θα παρουσιάσει το έργο που έχει ετοιμάσει (από το παγκόσμιο, κλασικό και σύγχρονο δραματολόγιο) στις θεατρικές αίθουσες του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ο χαρακτήρας θα είναι διαγωνιστικός και θα υπάρχει κριτική επιτροπή η οποία αποτελείται από τους: Μιχάλη Κοβανίδη (ηθοποιός), Βασιλική Δαλίσκα (ηθοποιός), Φανή Κεχαγιά (εκπαιδευτικός), Απόστολος Ντόλκας (θεατρολόγος).

Οι μαθητικές θεατρικές ομάδες θα αξιολογηθούν από την κριτική επιτροπή με πολύ σεβασμό και προσοχή, στα πλαίσια της προκήρυξης της δράσης με κριτήρια: το έργο που επέλεξαν, τη συγγραφή θεατρικού έργου, την κινησιολογία συνόλου, την εκφορά λόγου, τη θεατρική κίνηση, την ενδυματολογία, τη σκηνογραφία, τη μουσική επιμέλεια, την ερμηνεία τραγουδιού, την ηθοποιία, τη γενική παρουσία και σκηνοθεσία.

Παράλληλα θα διεξαχθεί και άλλος διαγωνισμός: α. Μάσκας- Προσωπείου και β. Ζωγραφικής για το Θέατρο- Σκηνογραφίας. Οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής, μπορούν να φιλοτεχνήσουν πίνακες ζωγραφικής για το Θέατρο- Σκηνογραφία. Και σε αυτή τη δράση θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία αξιολόγησης.

Πηγή: serreslife.gr

Παρατηρήσεις

1ο Θέμα (Κατανόηση κειμένου, 6 μονάδες)

Λαμβάνοντας υπόψη το κείμενο και το ενημερωτικό φυλλάδιο να εντοπίσετε ποιες από τις ακόλουθες πληροφορίες είναι σωστές, γράφοντας Σωστό ή Λάθος στον ακόλουθο πίνακα:

Πληροφορία

Σωστό/ Λάθος

Τα θεατρικά έργα που θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση θα είναι πρωτότυπα.
Στην εκδήλωση περιλαμβάνεται και διαγωνισμός εικαστικών με έκθεση των έργων στο Φουαγιέ.
Οι θεατρικές παραστάσεις που θα ανέβουν εντάσσονται στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.
Ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης των θεατρικών έργων που θα παρουσιαστούν είναι και τα κοστούμια της παράστασης.

2ο Θέμα (Δομή και γλώσσα κειμένου, 4 μονάδες)

α) Να συμπληρωθεί ο πίνακας:

Ρήμα Χρονική Βαθμίδα Ποιόν Ενέργειας Μετατροπή σε άλλο χρόνο
διοργανώνει (παρατατικός)
θα παρουσιάσει (αόριστος)
έχει ετοιμάσει (εξακ. μέλλ.)
επέλεξαν (υπερσυντέλικος)

β) Να σχηματίσετε τα ρήματα που παράγονται από τις παρακάτω λέξεις και να δημιουργήσετε με αυτά νέες προτάσεις (μία πρόταση για κάθε ρήμα):

Λέξη

Παράγωγο Ρήμα

σύγχρονο
κριτική
πλαίσια
ερμηνεία

 

α)

β)

γ)

δ)

3ο Θέμα (Παραγωγή λόγου, 10 μονάδες)

Με αφορμή την παραπάνω εκδήλωση που μόλις ολοκληρώθηκε αποφασίζεις να συντάξεις ένα άρθρο στη σχολική εφημερίδα (200-250 λέξεις) στο οποίο αναφέρεις τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο θα ενισχύσει τη σχέση των μαθητών/τριών με το θέατρο.

[Εναλλακτική πρόταση: Με αφορμή την παραπάνω εκδήλωση κάνετε μια συζήτηση στην τάξη με τους συμμαθητές/ τις συμμαθήτριές σας για τα οφέλη της θεατρικής αγωγής στο σχολείο. Στο πλαίσιο της συζήτησης προσπαθείτε να τους πείσετε για τη δημιουργία μιας σχολικής θεατρικής ομάδας με σκοπό να συμμετάσχετε την επόμενη χρονιά στην εκδήλωση, επισημαίνοντας τα οφέλη που θα αποκομίσετε από αυτή την εμπειρία.]

Για να μεταβείτε στο Υλικό ή τα  Κριτήρια Αξιολόγησης  της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’  Γυμνασίου, επιλέξτε την αντίστοιχη ενότητα από τον παρακάτω πίνακα:

Ενότητες Κριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια ΑξιολόγησηςΚριτήρια Αξιολόγησης
Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείοΕνότητα 1Ενότητα 1ΒΕνότητα 1Γ
Επικοινωνία στο σχολείοΕνότητα 2Ενότητα 2ΒΕνότητα 2Γ
Ταξίδι στον κόσμο της φύσηςΕνότητα 3Ενότητα 3ΒΕνότητα 3ΓΕνότητα 3Δ
Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου Ενότητα 4Ενότητα 4Β
Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφουΕνότητα 5Ενότητα 5Β
Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μουΕνότητα 6
Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόναΕνότητα 7
Αθλητισμός και Ολυμπιακοί αγώνες: Παρακολουθώ και συμμετέχωΕνότητα 8
Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μουΕνότητα 10

ή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταβείτε σε:

ΙΕΠ: Κριτήρια Αξιολόγησης για Γλώσσα και Λογοτεχνία Γυμνασίου

Το κριτήριο αξιολόγησης που μόλις διαβάσατε συντάχθηκε σύμφωνα με τις Οδηγίες Διδασκαλίας Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο 2017 – 2018 του ΙΕΠ και προέρχεται από τις προσωπικές σημειώσεις της εκλεκτής συναδέλφου Ευαγγελία Χίντζιου, η οποία το παραχώρησε στον ιστότοπό μας σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους υπόλοιπους συναδέλφους.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όχι μόνο στον επαγγελματικό στίβο αλλά και στην προσωπική της ζωή.

 

Η ομάδα του filologika.gr 


Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook.