
Επανέρχεται η Διαγωγή στα Σχολεία με Νέα Ορολογία
Οι παλινωδίες της υπουργίας Γαβρόγλου θα μείνουν στην ιστορία ως χαρακτηριστικό παράδειγμα “ράβε ξήλωνε” και παιχνιδιού με τις λέξεις. Εικόνες σαν την παραπάνω προσπάθησε να σβήσει από την μνήμη των παλαιότερων ο Υπουργός όταν τον προηγούμενο Μάρτιο έφερε στη Βουλή διάταξη για την κατάργηση του αναχρονιστικού μέτρου του χαρακτηρισμού της «διαγωγής». Με σχέδιο αλλαγών όμως (αυτή τη φορά για την καθημερινή λειτουργία των σχολείων) που παρουσίασε χθες επανέρχεται η διαγωγή, αλλά αυτή τη φορά με τον χαρακτηρισμό Μεμπτή!
Υπενθυμίζουμε ότι την κατάργηση του χαρακτηρισμού της διαγωγής στα σχολεία, ως μέτρου που προσβάλλει τον πολιτισμό και τη νεολαία, είχαν ζητήσει με ερώτησή τους 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Τότε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου δήλωνε πως “πρόκειται για μία για εντελώς αναχρονιστική διάταξη που χρησιμοποιήθηκε ενάντια στους αριστερούς και δημιουργικούς πολίτες της χώρας”.
Ωστόσο, το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας μας εξηγεί ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών «της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους στο πλαίσιο της σχολικής ζωής».
Έτσι, οι χαρακτηρισμοί της διαγωγής τους δεν θα αναγράφονται στους τίτλους σπουδών τους.
Περί διαγωγής, οι μαθητές θα μπορούν να λάβουν τους χαρακτηρισμούς: «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή».
α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή ο οποίος τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.
β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.
γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή όταν «αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος».
Όπως αναφέρει η πρόταση του υπουργείου Παιδείας, «όταν κρίνεται ότι η απόκλιση από την προσήκουσα διαγωγή δεν είναι δυνατόν να επανορθωθεί εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, ο/η μαθητής/τρια υποχρεώνεται σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος».
Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται.
Τελικά διαπιστώνεται ότι το θέμα που προκλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο ήταν απλώς θέμα… λέξης!
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!