Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών – Διαδικτυακό σεμινάριο
Σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων για τη Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών
Στο i-Εκπαίδευση, σε συνεργασία με έμπειρους καθηγητές, ξεκινάμε μια σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς που προετοιμάζουν μαθητές για πανελλήνιες εξετάσεις. Σε αυτά τα σεμινάρια θα παρέχονται συμβουλές, τεχνικές και διδακτικές κατευθύνσεις ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να πετύχουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στα αντίστοιχα μαθήματα των πανελληνίων εξετάσεων.
Λίγα λόγια για το διαδικτυακό σεμινάριο “Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο“
Το μάθημα της Ιστορίας, ειδικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου, απασχολεί το σύνολο των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα απαιτητική είναι η ανάλυση των ιστορικών πηγών και η μεθοδολογία που ακολουθείται. Αν και από μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών και των μαθητών θεωρείται «βατό» μάθημα παρουσιάζονται έντονες βαθμολογικές αποκλίσεις, που συχνά προβληματίζουν. Οι αποκλίσεις αυτές οφείλονται, συνήθως, στον τρόπο επεξεργασίας – ανάλυσης των ιστορικών πηγών (παραθεμάτων), που καθορίζουν τον τελικό βαθμό.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι η παρουσίαση μεθοδολογίας προσέγγισης των ιστορικών πηγών, μέσω της σύνθεσης και της παράθεσης. Οι ενδιαφερόμενοι θα έρθουν σε επαφή και με τους δύο τρόπους προσέγγισης μιας ιστορικής πηγής και στο τέλος θα είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις μεθοδολογίες στους μαθητές τους. Επειδή κρίνεται σημαντικό οι μαθητές να εξασκούνται από νωρίς στη σωστή ανάλυση πηγών, θα δοθεί έμφαση και στη μεθοδολογία διδασκαλίας και ανάλυσης πηγών στο Γυμνάσιο.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 2 δίωρες ενότητες
Εισηγήτρια της σειράς σεμιναρίων θα είναι η κα Σέβη Δριμαροπούλου, φιλόλογος.
Το σεμινάριο αυτό χωρίζεται σε 4 Θεματικές ενότητες:
Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019
Α. Τα είδη των ιστορικών πηγών. Βήματα προς ερμηνεία και αξιολόγηση των πηγών
Β. Μεθοδολογία ανάλυσης ιστορικών πηγών:
- Διδασκαλία ανάλυσης γραπτών πηγών.
- Διδασκαλία με τη χρήση εικαστικού υλικού.
- Διδασκαλία με τη χρήση στατιστικού πίνακα .
Θα διεξαχθούν: 17/11/2019, 10.00 πμ
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019
Γ. Εφαρμογή της θεωρίας σε όλα τα είδη των ιστορικών πηγών. Τεχνικές δημιουργίας ασκήσεων και συνοπτικά κριτήρια αξιολόγησης επεξεργασίας παραθέματος.
- Ενδεικτικές απαντήσεις και αξιολόγηση.
- Τρόποι αξιολόγησης – βαθμολόγηση
Δ. Αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών μεθόδων.
- Αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων στη διδακτική πράξη και βιβλιογραφική ενημέρωση.
Θα διεξαχθούν: 24/10/2019, 10.00 πμ
Συνολική Διάρκεια του σεμιναρίου είναι 4 ώρες (2 δίωρα)
Κόστος για την παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι 40€ (φοιτητικό 35€) για την παρακολούθηση και των 4 θεματικών.
Μετά το τέλος του σεμιναρίου παρέχεται δωρεάν Πιστοποιητικό Παρακολούθησης σε όσους έχουν εγγραφεί σε όλες τις ενότητες και παρακολουθήσουν ζωντανά τουλάχιστον την μία από τις δυο.
Το σεμινάριο μπορείτε να το παρακολουθήσετε από υπολογιστή, τάμπλετ ή smartphone και κατά την διάρκειά του υπάρχει η δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων μέσω του chat.
Ακόμη κάθε ενότητα θα βιντεοσκοπηθεί και η βιντεοσκόπηση θα είναι διαθέσιμη για 2 μήνες μετά της σειράς των σεμιναρίων.
Για περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο Ιστορίας επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Για να κρατήσετε θέση πατήστε .
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!