Διαγωνισμός: Κριτήρια Αξιολόγησης Αρχαία Ελληνικά (Εκδόσεις Ζήτη)

Διαγωνισμός: Κριτήρια Αξιολόγησης Αρχαία Ελληνικά (Εκδόσεις Ζήτη)

Διαγωνισμός: Κριτήρια Αξιολόγησης Αρχαία Ελληνικά (Εκδόσεις Ζήτη)

 

Θερμή υποδοχή επιφύλαξαν εκπαιδευτικοί και μαθητές στα «» που κυκλοφόρησαν πριν από δύο βδομάδες από τις . Η τελευταία συγγραφική προσπάθεια του Μιχάλη Μπικάκη αγκαλιάστηκε με αγάπη από τους συναδέλφους, καθώς διακρίνεται για την ποικιλία των παράλληλων κειμένων που συνοδεύουν τα κείμενα αναφοράς και τις κατατοπιστικές και ολοκληρωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις των κριτηρίων.

Οι , επιθυμώντας να ευχαριστήσουν το κοινό για τη μεγάλη αγοραστική ανταπόκριση στα «», η οποία ξεπέρασε κάθε προσδοκία στο σύντομο διάστημα κυκλοφορίας τους, προχωρούν στη διεξαγωγή διαγωνισμού με δώρο 3 βιβλία για ισάριθμους τυχερούς.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε στην εικόνα

Σύντομη παρουσίαση του βιβλίου

Η δομή των κριτηρίων του βιβλίου συμπλέει απόλυτα με τα υποδειγματικά κριτήρια του ΙΕΠ και τα αντίστοιχα δείγματα από τις πανελλήνιες εξετάσεις των τελευταίων ετών.  Στο διδαγμένο κείμενο περιλαμβάνονται ερωτήσεις κατανόησης ανοικτού ή κλειστού τύπου κάθε είδους (Σωστό/ Λάθος, Πολλαπλής Επιλογής, Αντιστοίχισης, Συμπλήρωσης κενών) με στόχο πέρα από τον προσδιορισμό του βαθμού αντίληψης του νοηματικού περιεχομένου του αποσπάσματος και την εξοικείωση των μαθητών με κάθε πιθανή μορφή εκφώνησης. Παράλληλα, περιέχονται ερμηνευτικές ερωτήσεις με στόχο την εμβάθυνση στο εννοιολογικό περιεχόμενο του υπό εξέταση αποσπάσματος, καθώς και λεξιλογικές ερωτήσεις, σύμφωνα με τα υποδειγματικά κριτήρια αξιολόγησης του ΙΕΠ. Για ακόμη μία φορά παρατηρείται ποικιλία στην μορφή των ερωτήσεων με στόχο την πληρέστερη προετοιμασία των υποψηφίων. Οι ερωτήσεις εισαγωγής κλειστού τύπου έχουν προσαρμοστεί στις τελευταίες αλλαγές της εξεταστέας ύλης και περιλαμβάνουν με τη σειρά τους όλες τις πιθανές εκδοχές για άριστη προετοιμασία των υποψηφίων για τις εξετάσεις.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα παράλληλα κείμενα που πλαισιώνουν τα κείμενα αναφοράς εκάστης ενότητας. Η επιλογή τους έγινε με γνώμονα την εξοικείωση των υποψηφίων με κείμενα από διαφορετικές ιστορικές και κοινωνικές περιόδους από την ελληνική και παγκόσμια γραμματεία, τα οποία άλλοτε στέκονται κριτικά απέναντι στο πρωτότυπο κείμενο και άλλοτε το συμπληρώνουν. Η μορφή τους δεν περιορίστηκε στην τυπική μορφή του πεζού λόγου αλλά συναντούμε ποιητικά ή έμμετρα αποσπάσματα τα οποία καλούν τον υποψήφιο να αντεπεξέλθει στην πρόκληση που αντιπροσωπεύει η αντιπαραβολή διαφορετικών κειμενικών ειδών.

Για τη διευκόλυνση και την άριστη προετοιμασία των υποψηφίων στο συγκεκριμένο σημείο της εξέτασης καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει και η μεθοδολογία προσέγγισης παράλληλων κειμένων που προτάσσεται των κριτηρίων αξιολόγησης. Σε αυτήν παρουσιάζονται αναλυτικές οδηγίες για την σύνταξη και δόμηση της μαθητικής απάντησης αναλόγως των ιδιαιτεροτήτων των εκάστοτε κειμένων.

Η άρτια κάλυψη κάθε πλευράς της εξέτασης δεν περιορίζεται μόνο στο διδαγμένο κείμενο αλλά επεκτείνεται και στο αδίδακτο, από το οποίο καθορίζεται συχνά η επίτευξη ή μη υψηλής τελικής βαθμολογίας.

Τα αδίδακτα αποσπάσματα που ολοκληρώνουν την εξεταστική μορφή εκάστου κριτηρίου καλύπτουν το σύνολο σχεδόν των συγγραφέων της αττικής διαλέκτου έργα των οποίων αξιοποιούνται στις πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ διαφοροποιούνται ως προς το βαθμό δυσκολίας τους με στόχο –ακόμη μια φορά– την εξοικείωση των υποψηφίων με όλα τα εξεταστικά ενδεχόμενα. Σε απόλυτη ταύτιση με τις οδηγίες του ΙΕΠ, ζητείται η μετάφραση μέρους του αρχικού κειμένου, καθώς και η απάντηση σε ερώτηση κατανόησης του ευρύτερου περιεχομένου του αποσπάσματος. Οι εκφωνήσεις των ερωτήσεων γραμματικής και συντακτικού ακολουθούν το νέο πνεύμα όπως αυτό προκύπτει από τα ενδεικτικά κριτήρια του  ΙΕΠ & τα δεδομένα των πανελληνίων εξετάσεων. Από τις μετασχηματιστικές ασκήσεις του παρελθόντος περνάμε πλέον σε αναγνωριστικές και «ερμηνευτικού τύπου» εκφωνήσεις οι οποίες καλούν τον μαθητή να αναγνωρίσει αρχικά υφιστάμενους λεκτικούς όρους και στη συνέχεια να προχωρήσει στη διατύπωση της απάντησής του (γραμματική) ή να αιτιολογήσει την συγκεκριμένη κειμενική επιλογή και να την αναπροσαρμόσει με βάση τις επικοινωνιακές απαιτήσεις της εκφώνησης (συντακτικό). Τα ερωτήματα, δηλαδή, καλούν τον αναγνώστη να επιδείξει όχι μόνο την κάθετη αλλά και την οριζόντια γνώση της δομής του αρχαιοελληνικού λόγου που κατέχει, προετοιμάζοντάς τον γνωστικά και λεκτικά για τις απαιτήσεις αλλά και τις πιθανές εκφωνήσεις των πανελληνίων εξετάσεων.

 

Το βιβλίο «» του Μιχάλη Μπικάκη παρέχει ολοκληρωμένη και σφαιρική κάλυψη των αναγκών εκπαιδευτικών και υποψηφίων κατά τη διάρκεια προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Η πολύπλευρη, λεπτομερειακή και ενδελεχής προσέγγιση του εκπαιδευτικού υλικού σε συνδυασμό με την μακρόχρονη συγγραφική πορεία του δημιουργού του εγγυώνται την ποιότητα του τελικού έργου. Αν στα παραπάνω συνυπολογιστεί η ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή του με στόχο την μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης του αναγνωστικού κοινού, η απόκτησή του καθίσταται επιβεβλημένη και αποτελεί μονόδρομο για κάθε εκπαιδευτικό και υποψήφιο.

 

Τα «» των μπορείτε να τα προμηθευτείτε απευθείας από το , τα επιμέρους ενημερωμένα βιβλιοπωλεία και τα βιβλιοπωλεία των Εκδόσεων σε Αθήνα: Χαριλάου Τρικούπη 22 και Θεσσαλονίκη: Αρμενοπούλου 27.

 

Τρόπος Συμμετοχής

Για να συμμετάσχετε στην κλήρωση για ένα από τα 3 αντίτυπα του βιβλίου του Μιχάλη Μπικάκη «»δηλώστε ονοματεπώνυμο και email στη σελίδα του διαγωνισμού.

 

Για να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

 


Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!