Διαγωνισμός: Φάκελος Υλικού-Πασχαλίδης (Εκδόσεις Ζήτη)

Διαγωνισμός: Φάκελος Υλικού-Πασχαλίδης (Εκδόσεις Ζήτη)

Διαγωνισμός: Φάκελος Υλικού-Πασχαλίδης (Εκδόσεις Ζήτη)

Η εισαγωγή του «Φακέλου Υλικού» στην εξεταστέα ύλη των αρχαίων ελληνικών της Γ’ Λυκείου άλλαξε άρδην τα δεδομένα στο χώρο της διδασκαλίας. Μετά από είκοσι σχεδόν χρόνια ενασχόλησης με τον «Φιλοσοφικό Λόγο» μαθητές και εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να υιοθετήσουν διαφορετική στάση στην προσέγγιση του αρχαιοελληνικού λόγου. Η νέα δομή του Φακέλου Υλικού σε συνδυασμό με την αλλαγή του τρόπου προσέγγισης του υπάρχοντος υλικού και την εισαγωγή πρόσθετων ενοτήτων αυξάνουν τις απαιτήσεις καθιστώντας αναγκαία τη συγγραφή σύγχρονων εμπεριστατωμένων εγχειριδίων που θα καλύπτουν σφαιρικά τις ανάγκες όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ανταποκρινόμενες στα νέα δεδομένα οι παρουσιάζουν σε εκπαιδευτικούς και υποψηφίους το νέο βιβλίο του , «» και διοργανώνουν διαγωνισμό με δώρο τρία αντίτυπα για ισάριθμους νικητές.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στην εικόνα

Η πληθώρα του προσφερόμενου υλικού οδήγησε στη διχοτόμηση του παρόντος έργου και την κατανομή της ύλης σε δύο τόμους για πρακτικούς λόγους. Με στόχο την παροχή ενός εύχρηστου εγχειριδίου σε καθημερινή βάση επιλέχθηκε οι ενότητες 1-11 να περιληφθούν στον τόμο Α και οι εναπομείνασες στον τόμο Β που είναι υπό έκδοση.

Ο –γνωστός στην εκπαιδευτική κοινότητα από παλαιότερα έργα του– δίνει το στίγμα της προσωπικής του προσέγγισης από τις πρώτες σελίδες ήδη του νέου του έργου. Η παρουσίαση της εισαγωγής, στην οποία καλούνται να εξεταστούν οι μαθητές είναι εξαντλητική! Ξεκινά με σύντομες ερωτήσεις ανοικτού τύπου, για να περάσει στη συνέχεια στην παρουσίαση όλων των εκφωνήσεων που περιλαμβάνονται στις πανελλήνιες εξετάσεις από την αλλαγή της μορφής αξιολόγησης έως σήμερα, για να καταλήξει σε ερωτήσεις κλειστού τύπου για το σύνολο του προς εξέταση υλικού!

Η παρουσίαση των εισαγωγικών κειμένων των θεματικών ενοτήτων με τη μορφή ερωταπαντήσεων αποσκοπεί στη διευκόλυνση της κατανόησης του περιεχομένου τους εκ μέρους του μαθητή. Αν και το συγκεκριμένο υλικό δεν περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη των πανελληνίων εξετάσεων παρόλα αυτά η μελέτη του είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση των επιμέρους αποσπασμάτων εκάστης θεματικής ενότητας καθώς η παρουσία κειμένων από διαφορετικούς συγγραφείς ή έργα τείνει να αποσυντονίζει και να δυσχεραίνει τους υποψηφίους.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην ολόπλευρη προσέγγιση των ενοτήτων του σχολικού εγχειριδίου. Η παρουσίαση εκάστης ενότητας ξεκινά με την κατά αντιστοιχία παρουσία του πρωτότυπου κειμένου με τη νεοελληνική μετάφραση για τη δημιουργία ασφαλούς «βάσης εργασίας». Ακολουθεί πλήθος ερωτήσεων κατανόησης ανοικτού τύπου με στόχο τη διευκόλυνση της μελέτης του βασικού νοήματος του αποσπάσματος. Η ερμηνευτική προσέγγιση ακολουθεί τον άξονα των δομικών στοιχείων επί των οποίων εδράζεται το υπό μελέτη απόσπασμα με στόχο την πλήρη, έγκυρη και μεθοδική ανάλυση του κειμένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στον τρόπο παρουσίασης των πλέον ζωτικών σημείων προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Μετά το πέρας της ερμηνευτικής προσέγγισης ακολουθεί πλήθος ερωτήσεων κατανόησης, οι οποίες αποσκοπούν στην αναδόμηση των προαναφερθέντων στοιχείων για την παροχή επαρκούς απάντησης κατά το πρότυπο των πανελλήνιων εξετάσεων.

Πέρα από την μεθοδική, ολόπλευρη και ολοκληρωμένη προσέγγιση των κειμένων αναφοράς του σχολικού «Φακέλου Υλικού» εμβριθής είναι και η ενασχόληση με τις ερωτήσεις σε συνδυασμό με τα παράλληλα κείμενα που τα συνοδεύουν. Ο συγγραφέας δεν περιορίζεται μόνο σε όσες περιλαμβάνονται στο παρόν σχολικό εγχειρίδιο αλλά τις διανθίζει με τις αντίστοιχες από τον παλαιότερο «Φιλοσοφικό Λόγο» με στόχο την ολόπλευρη κάλυψη του υπό εξέταση υλικού. Εκάστη ενότητα ολοκληρώνεται με συμπληρωματικές ασκήσεις (ερμηνευτικές, ετυμολογικές και λεξιλογικές) οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή για περαιτέρω εξάσκηση.

Σε ειδικό παράρτημα του έργου πραγματοποιείται σφαιρική προσέγγιση των λεξιλογικών στοιχείων των κειμένων αναφοράς. Παρέχονται στοιχεία ετυμολογικής θεωρίας προκειμένου οι υποψήφιοι να κατανοήσουν καλύτερα τη διαδικασία δημιουργίας ομόρριζων λέξεων και να διευκολυνθούν σε πρακτικό επίπεδο. Παράλληλα, παρουσιάζεται λεξικό έκτασης δεκάδων σελίδων στο οποίο ο αναγνώστης μπορεί να αναζητήσει τόσο αλφαβητικά όσο και κατά ενότητα τον επιθυμητό όρο. Η παροχή αλφαβητικού καταλόγου συνωνύμωναντωνύμων στα αρχαία ελληνικά σφραγίζει την λεξιλογική προσέγγιση των εξεταζόμενων ενοτήτων, αποτελώντας ταυτόχρονα απόδειξη της εμβρίθειας του συγγραφέα και της βαθιάς γνώσης του αντικειμένου εκ μέρους του.

Το βιβλίο ολοκληρώνουν 3 κριτήρια αξιολόγησης, συνταγμένα κατά το πρότυπο των πανελληνίων εξετάσεων, τα οποία εκπαιδευτικός και υποψήφιος μπορούν να τα αξιοποιήσουν για να προσδιορίσουν το ποσοστό αφομοίωσης του παρεχόμενου υλικού.

Παράλληλα, σε cd προσφέρεται ολοκληρωμένη παρουσίαση των κειμένων αυτενέργειας που συνοδεύουν εκάστη ενότητα του σχολικού εγχειριδίου. Περιλαμβάνεται μετάφραση σε αντιστοίχιση με το πρωτότυπο κείμενο και εμπεριστατωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού εγχειριδίου. Η επιλογή της προσφοράς του υλικού σε ψηφιακή μορφή επιβλήθηκε από την επιθυμία να διατηρηθεί ο πρακτικός και χρηστικός χαρακτήρας του νέου βιβλίου.

 

 

 

Το βιβλίο «» των μπορείτε να το προμηθευτείτε απευθείας από το , τα επιμέρους ενημερωμένα βιβλιοπωλεία και τα βιβλιοπωλεία των Εκδόσεων σε Αθήνα: Χαριλάου Τρικούπη 22 και Θεσσαλονίκη: Αρμενοπούλου 27.

 

Τρόπος Συμμετοχής

Για να συμμετάσχετε στην κλήρωση για ένα από τα 3 αντίτυπα του νέου βιβλίου του , «» δηλώστε ονοματεπώνυμο και email στη σελίδα του διαγωνισμού.

 

Για να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

 

 

Η Ομάδα του filologika.gr

Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!