Διαγωνισμός Χατζηθωμάς: Γνωριμία με Νεοελληνική Γλώσσα & Ερμηνευτικό Σχόλιο
Μετά την εξέταση των μαθητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και τη διαπίστωση ότι το σύνολο σχεδόν των ερωτημάτων της επιτροπής περιλαμβάνονταν τόσο σε προηγούμενες εκδόσεις όσο και στο πρόσφατο έργο , το οποίο είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Γ Λυκείου και στην προσέγγιση του ερμηνευτικού σχολίου οι Εκδόσεις Χατζηθωμά συνεχίζοντας την προσφορά τους προς τους συναδέλφους προχωρούν στη διοργάνωση διαγωνισμού με έπαθλο 5 αντίτυπα από το τελευταίο τους βιβλίο.
Προς επιβεβαίωση της παραπάνω διαπίστωσης, αναφέρουμε ότι το θέμα της “Φιλαναγνωσίας” περιλαμβάνεται στο τόμων των Εννοιών, σελ. 727, ενώ όλοι οι νέοι τύποι ασκήσεων (ευαισθητοποίηση, κειμενικοί δείκτες) βρίσκονται στη σελίδα 163 του τόμου που περιλαμβάνει την παρουσίαση της Θεωρίας.
Το βιβλίο αποτελείται από 3 τεύχη και περιλαμβάνει αναλυτική θεωρία για τη Νεοελληνική Γλώσσα (Α + Β Θέμα) με έμφαση στις τεχνικές περίληψης μέρους του κειμένου, αναλυτική παρουσίαση των κειμενικών ειδών (περιγραφή, εξήγηση, οδηγίες, επιχειρηματολογία, αφήγηση) και των κειμενικώντύπων (δοκίμιο, άρθρο, επιφυλλίδα, ομιλία, κριτική, συνέντευξη, ημερολόγιο, βιογραφικά κείμενα, πολυτροπικά κείμενα) καθώς και της επικοινωνιακής περίστασης. Ειδικά όσον αφορά τα πολυτροπικά κείμενα, προτείνουμε αναλυτική μεθοδολογία προσέγγισης όλων των ειδών.
Η γνώση της θεωρίας της παραγράφου, των λειτουργιών της γλώσσας και της πειθούς συνιστά προϋπόθεση, για να μπορέσει ο μαθητής να εντοπίσει τον ρόλο τους στην κατανόηση της προθετικότητας του συγγραφέα ενός κειμένου. Έχει δοθεί βαρύτητα στην παρουσίαση της θεωρίας με πίνακες και εύστοχες εφαρμογές που καλύπτουν όλα τα είδη των ερωτήσεων. Οι ασκήσεις εστιάζουν στον εντοπισμό των κειμενικών δεικτών που αναδεικνύουν τον στόχο του συντάκτη κάθε κειμένου.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην κάλυψη του υλικού που σχετίζεται με το Ερμηνευτικό Σχόλιο (Γ Θέμα), καθώς πρόκειται για μια νέας μορφής άσκηση με ιδιαίτερες απαιτήσεις. Παρουσιάζονται, έτσι, με αναλυτικό τρόπο, τόσο οι κειμενικοί δείκτες, που αποτελούν θεμελιακό στοιχείο του ερμηνευτικού σχολίου, όσο και η γενικότερη διαδικασία σύνθεσης του ερμηνευτικού σχολίου, η οποία καταγράφεται βήμα προς βήμα, με τη χρήση αρκετών παραδειγμάτων.
Με συνολικά 72 ερμηνευτικά σχόλια, που καλύπτουν όλο το εύρος των πιθανών εκδοχών της σχετικής άσκησης και τα οποία συμπληρώνονται με αναλυτική καταγραφή των κειμενικών δεικτών, προσφέρεται μια ολοκληρωμένη εικόνα του τρόπου διαχείρισης του απαιτητικού αυτού θέματος.
Στο πλαίσιο της παραγωγής λόγου επιδιωκέται να διαμορφώσουν οι μαθητές μια τεχνική γραφής που θα τους επιτρέπει να εκφράζουν τις σκέψεις τους εύστοχα και δημιουργικά.
Οι έννοιες καλύπτουν τους θεματικούς κύκλους όλων των τάξεων του λυκείου. Η παρουσίασή τους είναι πλήρης και αναλυτικά δοσμένη, για να μπορέσουν οι μαθητές να ξεπεράσουν τη δυσκολία της ανάπτυξης μιας ιδέας στο πλαίσιο παραγράφου.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι διαμορφωμένα σύμφωνα με τα νέα δεδομένα με προσθήκη πρόσθετων ασκήσεων, ώστε να δίνεται η ευκαιρία αναλυτικής διερεύνησης κάθε κειμένου.
Κάθε κεφάλαιο συμπληρώνεται από πλήθος ασκήσεων όλων των τύπων και διαβαθμισμένης δυσκολίας με εκφωνήσεις σύμφωνες με τις νέες προτάσεις του Ι.Ε.Π.
Διαγωνισμός Χατζηθωμάς: Νεοελληνική Γλώσσα & Ερμηνευτικό Σχόλιο
Το filologikaGr εξασφάλισε 5 αντίτυπα για ισάριθμους τυχερούς και διοργανώνει διαγωνισμό με έπαθλο 5 βιβλία.
Δηλώστε ονοματεπώνυμο και email στη σελίδα του διαγωνισμού και μπείτε στην κλήρωση για ένα από τα 5 αντίτυπα.
Για να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!
Η Ομάδα του filologika.gr
Για περισσότερη ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση ακολουθήστε μας στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook, και διαβάστε παρόμοια προτεινόμενα θέματα της επικαιρότητας ακριβώς από κάτω!